פיצוץ ביחסים בין הסיעות

'שלומי אמונים' ל'דגל': דין תורה או שישראל פרוש יתמודד

ב'שלומי אמונים', החוששים מהתמודדות עצמאית של 'דגל התורה' על ראשות העיר אלעד, הודיעו כי יתבעו את סיעת דגל התורה לדין תורה על ההסכם ביניהם, ומאיימים בהתמודדות של פרוש (חדשות)

(צילום: אלי סגל, ארכיון)

הקרב על אלעד מוביל לפיצוץ ביחסים: סיעת 'שלומי אמונים' הודיעה בצהריים (שישי) בהודעה חריגה בנוף הפוליטיקה החרדית, כי תתבע את סיעת 'דגל התורה' לדין תורה או בוררות - ואם דרישתם לא תענה הרי שישראל פרוש יתמודד שוב בבחירות הקרובות.

בכך משיבה 'שלומי אמונים' למגמה ההולכת ורווחת ב'דגל התורה' לדרוש את קיום ההסכם בעיר אלעד לפיו הפעם מגיע למועמד 'דגל התורה' לקבל את ראשות העיר.

כפי שפורסם אתמול ב'כיכר השבת', בדגל התורה בודקים כמה אופציות של הצבת מועמדים לראשות העיר ובימים אלו נבדקים שישה מועמדים, מהם צפוי להיבחר - על ידי גדולי ישראל ובברכתם - המועמד להתמודדות.

בעקבות הדיווח הודיעו היום ב'שלומי אמונים' כי מזה תקופה ארוכה היא טוענת ל'דגל התורה', על אי כיבוד הסכם שנחתם לפני הבחירות המוניציפליות בשנת תשע"ד.

לדבריהם, "בתקופה האחרונה נוהל מו"מ בין הצדדים שהבשיל לסיכומים והבנות, אך לעת עתה לא צלח. לאור זאת 'שלומי אמונים' פנתה ל'דגל התורה' לברר את העניין בפני דין תורה או בוררות".

בשלומי אמונים הוסיפו כי "במידה ודגל התורה לא תיענה לדרישתנו להתדיין בדין תורה או בבוררות הרי שהרב ישראל פרוש מתמודד על תפקיד ראשות העיר אלעד בבחירות הקרובות".

כזכור, ב'דגל התורה' טוענים מזה תקופה ממושכת, כי על 'שלומי אמונים' לקיים את ההסכם בעיר אלעד ולעמוד מאחורי מועמד שלהם. מנגד, ב'שלומי אמונים' משיבים כעת, כי מי שהפר את ההסכם אלו 'דגל התורה', ולכן מותר להם לרוץ בעיר אלעד פעם נוספת.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ב'שלומי אמונים' קושרים, כפי שנחשף בעבר ב'כיכר השבת', בין ההתמודדות בעיר בית שמש להתמודדות בעיר אלעד, ולדבריהם, הפרה של ההסכם באחד המקומות - מבטלת את ההסכם כולו.

יצוין כי השבוע, כפי שדווח ב'כיכר השבת', חלו התפתחויות משמעותיות ב'דגל התורה' לקראת האפשרות שיוכרז על התמודדות נציג מטעמה לתפקיד, כזה שיקבל גם את תמיכת ש"ס, מול התמודדותו הצפויה של פרוש.

המטרה בהודעה היום היא קודם כל לנסות למנוע את התהליך ב'דגל' ולאפשר התמודדות חוזרות של פרוש כאשר במקביל לקדם את ההליך בין הסיעות ולהוביל להחלטה ברורה בסאגה הארוכה.

מדגל התורה נמסר בתגובה, כי "קיים הסכם לפיו שלומי אמונים אינם רשאים להתמודד באלעד מבלי הסכמה של דגל התורה . קיים בורר ששלומי אמונים הרצתה בפניו באריכות את טענותיהם. ההחלטה בעניין הזה תהיה בידי הבורר ועל פי הסכמת מרנן ורבנן גדולי התורה שליט׳א ועל כן מכתבו של הרב פרוש מיותר ומיועד ככל הנראה למשיכת זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר