ראיון של אמונה

הרגע שקובי פרץ הבחין ברב מצגר עושה ספונג'ה

הלימוד עם הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, החיזוק ממאיר רבין, ההתבודדות באגף 10, האמונה שהכל מכוון מלמעלה והדרישה לאכול מהדרין • ראיון של אמונה עם קובי פרץ (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
"שמע ישראל", קובי פרץ בצאתו מהכלא (צילום: צילום: צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)

הזמר הישראלי קובי פרץ עשה שינוי מהותי בחייו, בשנים האחרונות הפך ליהודי מאמין, שומר תורה ומצוות. כשבית המשפט גזר עליו עונש מאסר בפועל בשל עבירות מס, הציעו לו חבריו להיות בכלא 'חרמון' לצד חברו ג'קי בן זקן, אך הוא בחר לבקש לרצות את עונשו בכלא 'מעשיהו', הסיבה? :"רציתי להיות גם לצד הרב יונה מצגר, שלפחות אלמד בזמן הזה ואחכים".

בראיון מיוחד לאבי שושן ב'ידיעות אחרונות' הוא מספר על השנה הקשה בחייו, המשברים וההתקרבות לבורא עולם.

בפתח הראיון מספר הזמר על הרגע בו הבין שתם עידן 'קובי פרץ הזמר' ומעתה הוא 'קובי פרץ האסיר' וחושף את הרגע הראשון שראה לנגד עיניו עם כניסתו לאגף 10 בכלא מעשיהו: "את הרב מצגר שוטף רצפה. קיבלתי בומבה. אתה רואה רב ראשי לשעבר עם מגב. רצתי אליו ונישקתי לו את היד ואמרתי לו: 'תן לי כבוד הרב'. בא אליי אורי שטרית, ממורשעי פרשת הולילנד, ונתן לי את השיעור הראשון שלי שם: 'במקום הזה כולם שווים'. אם ראש הממשלה אהוד אולמרט עשה את זה, אז גם רב. הייתי בתא עם הרב מצגר ועם הרב אהרון גוטסדינר, שהיה רב המחוז הצפוני של המשטרה ונאשם בזיוף תעודות. זכיתי להיות בכלא עם שני תלמידי חכמים".

הרב יונה מצגר (יונתן זינדל, פלאש 90)

באגף 10, פגשת פרץ את מאיר רבין, החרדי שהורשע בפרשת הולילנד. פרץ מספר ל'ידיעות אחרונות' שרבין היה זה שהקים אותו מהמשבר הגדול עם הכניסה לכלא: "מי שהרים אותי היה מאיר רבין, איש מדהים ממורשעי הולילינד. הוא היה האבא והאמא של האגף. צדיק גדול שרק דאג לכולם".

גם בכלא, סדר יומו של פרץ היה סביב התפילות ולימוד: "קמתי בשעה שלא הכרתי, שש בבוקר. ייסדנו מניין לתפילת שחרית. אחרי התפילה יש מסדר, ואז יוצאים לעבודה, ובצהריים חוזרים לאגף, אוכלים. אחר כך הייתי יושב על כיסא באגף או בחצר להתבודדות כאילו אני באומן. שעות קראתי תהילים, 'גן האמונה'".

מאיר רבין (פלאש 90)

הזמר מספר ל'ידיעות' על פרשת האוכל הכשר, כאשר דרש לקבל מנה מהודרת בכלא: "ביקשתי כשרות בד"ץ, והרב הביא לי שאלון עם שאלות הזויות כדי לבדוק כמה אני דתי והחליט שלא מספיק, ולכן אני לא זכאי. חברים שלי, שמפעילים את ההסעדה, אמרו שלא יחייבו את המנה שלי, וסירבו להם. הכל זה פקודות ונהלים, אין שכל ישר. לא מספיק אתה מתענה וסובל, אז עוד מוסיפים לך! אבל אני אוהב את הרב, אין בליבי עליו. זו המערכת".

למרות התקופה הקשה קובי פרץ לא נשבר ומאמין שמדובר בניסיון מבורא עולם: "תיקון. בדיעבד אני מבין שטוב שזה נגמר 'רק' ככה. כזמר, סעדתי ילדים חולי סרטן וחיילים פצועים מצוק איתן, אז זה נתן לי פרופורציות. כל השאלות שהיו לי כלפי בורא עולם, והיו לי לא מעט, לקחתי בחזרה. הכלא נתן לי פרופורציות לגבי המון דברים בחיים. אפילו לאכול פרי, להתקלח בלי כפכפים. זה היה ממש גיהינום ונשארה לי צלקת נפשית שתלווה אותי לצערי כל החיים, אבל אני מאמין שבורא עולם נתן לי ניסיון שאוכל לעמוד בו".

הראיון המלא פורסם במוסף 'שבע ימים' של 'ידיעות אחרונות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר