הקרב בין שלו"א ל'דגל'

לפני הכרזת המלחמה: שרוליק פרוש וח"כ משה גפני - נועדו

שעה קלה לפני הכרזת המלחמה של 'שלומי אמונים' על 'דגל התורה' בקרב על אלעד ודרישתה לדין תורה, נועד ראש העיר ישראל פרוש במשרדי 'דגל' עם יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני • חשיפה (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שרוליק פרוש וגפני (צילום: אלי סגל)

חשיפה: שעה קלה לפני פרסום ההודעה הדרמטית של 'שלומי אמונים', בו הביעה את רצונה לתבוע את 'דגל התורה' לדין תורה או בוררות, על הריצה לראשות עיריית אלעד, התקיימה פגישה דרמטית במשרדי 'דגל התורה'.

ל"כיכר השבת" נודע כי ראש עיריית אלעד ישראל פרוש הגיע הבוקר (שישי) אל משרדי 'דגל התורה' בבני ברק ונועד למשך זמן מה עם יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני.

ההודעה של שרוליק פרוש לתושבים, ערב שבת

בפגישה דנו השניים בשאלת ההתמודדות על ראשות העיר, הן של 'דגל' והן של פרוש, כאשר ההערכה היא נבחנו חלופות עבור פרוש, במידה ויחליט שלא להתמודד.

ב'שלומי אמונים' לא מכחישים את קיומה של הפגישה אלא מבהירים כי ההסכם הינו של 'דגל התורה' מול 'שלומי אמונים' ולא של אישיות פרסונלית כזו או אחרת.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי אמש שיגר יו"ר 'שלומי אמונים', סגן השר מאיר פרוש, מכתב ליו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, בו הוא דורש ממנו להגיע לדין תורה בנושא ראשות העיר באלעד.

בכיר ב'דגל התורה' אומר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו מצפים מ'שלומי אמונים' לקיים את ההסכם ולא לנסות למצוא תירוצי סרק ולהיתלות בטענות מקוממות. יש הסכם ועליהם לכבד אותו ללא כל עוררין".

בתוך כך, בהודעה מוקלטת ששוגרה לתושבים, שעות ספורות לפני שבת קודש, ניסה ישראל פרוש, ראש העיר, להסביר את הצעד הדרמטי בהכרזה על זימון 'דגל התורה' לדין תורה, ולא להמתין לדברי גדולי ישראל שמנווטים את דרכה של המפלגה.

וכך פונה ראש העיר בהודעתו: "מדבר ישראל פרוש ראש העיר אלעד. בימים אלו של חודש הרחמים והסליחות, חשוב לכולנו להמשיך לשמור על אלעד, מאוחדת, שקטה ורגועה, כמו שנוהגים יהודים שומרי תורה ומצוות. אנחנו מבקשים לברר את הדיון על הנהגת העיר, בפני בית דין או בוררות, על פי דין תורה וההלכה הצרופה.

"אני מבקש באופן אישי מכל תושב בעיר, אנא, בואו נתפלל שנמנע ממחלוקות ומריבות, נתאזר בסבלנות למען העיר ולמען אחדותה. שלכם, ישראל פרוש".

כזכור, בשעות הצהריים, סיעת 'שלומי אמונים' יצאה בהודעה חריגה בנוף הפוליטיקה החרדית, לפיה היא מבקשת מסיעת 'דגל התורה' להתייצב לדין תורה או בוררות - ואם דרישתם לא תענה הרי שישראל פרוש יתמודד שוב בבחירות הקרובות. בכך השיבה 'שלומי אמונים' למגמה ההולכת ורווחת ב'דגל התורה' לדרוש את קיום ההסכם בעיר אלעד לפיו הפעם מגיע למועמד 'דגל התורה' לקבל את ראשות העיר.

כפי שפורסם אתמול ב'כיכר השבת', בדגל התורה בודקים כמה אופציות של הצבת מועמדים לראשות העיר ובימים אלו נבדקים שישה מועמדים, מהם צפוי להיבחר - על ידי גדולי ישראל ובברכתם - המועמד להתמודדות. בעקבות הדיווח הודיעו היום ב'שלומי אמונים' כי מזה תקופה ארוכה היא טוענת ל'דגל התורה', על אי כיבוד הסכם שנחתם לפני הבחירות המוניציפליות בשנת תשע"ד.

לדבריהם, "בתקופה האחרונה נוהל מו"מ בין הצדדים שהבשיל לסיכומים והבנות, אך לעת עתה לא צלח. לאור זאת 'שלומי אמונים' פנתה ל'דגל התורה' לברר את העניין בפני דין תורה או בוררות". ב'שלומי אמונים' הוסיפו כי "במידה ודגל התורה לא תיענה לדרישתנו להתדיין בדין תורה או בבוררות הרי שהרב ישראל פרוש מתמודד על תפקיד ראשות העיר אלעד בבחירות הקרובות".

מדגל התורה נמסר בתגובה, כי "קיים הסכם לפיו שלומי אמונים אינם רשאים להתמודד באלעד מבלי הסכמה של דגל התורה . קיים בורר ששלומי אמונים הרצתה בפניו באריכות את טענותיהם. ההחלטה בעניין הזה תהיה בידי הבורר ועל פי הסכמת מרנן ורבנן גדולי התורה שליט׳א ועל כן מכתבו של הרב פרוש מיותר ומיועד ככל הנראה למשיכת זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר