לאחר 42 חולים

כך משרד הבריאות יילחם במחלת העכברת

שטחי המרעה של הבקר יוסדרו, המעיינות יגודרו ומים יוזרמו לנחלים - אלו חלק מהצעדים שינקטו הרשויות בישראל כדי להילחם במחלת העכברת שהדביקה עשרות חולים (בריאות)

נחל הזוויתן. ארכיון (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

במהלך דיון החירום שכינס אתמול (ראשון) משרד הבריאות, בו התברר כי עד כה נדבקו במחלת העכברת 42 בני אדם ונבדקו 242 אנשים שהתרחצו בנחלים הנגועים, הוחלט על שורת צעדים שיינקטו כדי להילחם במחלה.

בדיון השתתפו סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ונציגים של המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, מועצות מקומיות בגולן, רשות המים וארגון מגדלי הבקר.

בין הצעדים עליהם הוחלט, סוכם על הסדרה של מקורות השתייה ושטחי המרעה של הבקר כדי למנוע מהם להגיע למקורות המים המשמשים את הציבור.

כמו כן הוחלט על גידור המעיינות כדי למנוע גישה של הבקר אל המים, הזרמת מים לנחלםי המזוהמים על ידי רשות המים, חיסון עדרים נגועים ושיפור רמת התברואה על ידי הרשויות המקומיות ברמת הגולן.

בנוסף, משרד הבריאות ימשיך לפקח מקרוב על המצב בנחלים ולעדכן את הציבור על המקומות בהם הרחצה אסורה.

עד כה, כזכור, נאסרה הרחצה בנחלים הבאים: שמורת טבע יהודייה, שמורת נחל הזוויתן, שמורת נחל הזאכי (שפך המשושים), שמורת נחל המשושים, שמורת שפך דליות (המג'רסה), שמורת נחל ג'ילבון, פארק הירדן.

סגן השר ליצמן אמר במהלך הדיון כי המצב בשליטה. "אנחנו מבקשים מהציבור להישמע להוראות אנשי המקצוע ולהימנע מכניסה למקומות מסוכנים", הוסיף.

לפטוספירוזיס, או עכברת בשמה העברי, היא מחלה זיהומית שנגרמת על ידי חיידק הלפטוספירה שנמצא אצל בעלי חיים כנשאים. המחלה מועברת לבני אדם מבעלי חיים וישנם יותר ממיליון מקרי תחלואה בעולם בשנה, בעיקר במדינות עולם שלישי. בישראל המחלה נדירה יחסית, עם ממוצע של 10 מקרים בשנה. המחלה נמצאת אצל חלק מבעלי החיים שמפרישים את החיידק דרך ההפרשות שלהם.

בעלי החיים העיקריים שמפיצים את המחלה הם המכרסמים ובעיקר העכברים ומכאן שמה של המחלה. גם בעלי חיים אחרים כמו פרות וכלבים עלולים להפיץ את המחלה. על פי המומחים ההערכות הן שחזירי בר הם אלו שגרמו להתפרצות המחלה בישראל.

סימני המחלה האופייניים דומים למחלת השפעת: חום, כאבי ראש, כאבי שרירים. עם זאת בחלק מהחולים תיתכן פגיעה בתפקודי כבד וכליה וסיבוכים דוגמת דלקת קרום המוח כפי שאירע לנער בבני ברק. ההדבקה היא רק בחשיפה להפרשות, לכן אין סכנה אמיתית בהדבקה בין אדם לאדם. החולים במחלה מטופלים באנטיביוטיקה בכדורים או דרך הווריד. חלקם אושפזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר