"זה ייגמר במוות"

הסכנה - והמחדל: מאגר המים הפתוח מפחיד את התושבים

מאגר מים שכבר שנים לא בשימוש, שעומקו יותר מ-10 מטרים, עומד פתוח צמוד לישיבה חרדית בהרי יהודה, ומהווה סכנה של ממש, שלא מטופלת, למרות בקשות חוזרות ונשנות מתושבי האזור (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת נפילת הנער אל מאגר המים, בשבוע שעבר (צילומים: דוברות איחוד הצלה סניף מבשרת ציון)

לפני שבוע אירע נס למ., נער חרדי שנפל מגובה של כעשרה מטרים, וחולץ בתום שעות ארוכות ומאמץ לוחמי כב"ה, כשהוא פצוע באורח בינוני בלבד.

האירוע התרחש כזכור במאגר מים נטוש בישוב בית מאיר שליד ירושלים. מדובר במגדל מים הממוקם בקצה שמורת הטבע 'המסרק' שבהרי יהודה, כשכאמור אך בנס נמנע אסון וחייו של הנער ניצלו.

אלא שתושבים מהישוב בית מאיר, כמו גם מקורבים לישיבה החרדית הסמוכה, לא מוכנים לעבור לסדר היום. לדבריהם, מדובר במחדל מהדהד, שעוד עלול חלילה לגבות קרבנות בנפש.

מתברר, כי זו אינה הפעם הראשונה שאירע מקרה כזה. לפני כשנה נער חרדי אחר נפל לשם, וחולץ עם כוויות בידיו על ידי חברו בצורה מסוכנת, בחששם לפנות לרשויות שיגלו את התנהגותם הלא-אחראית.

משיחות של תושבים באזור עם "כיכר השבת" עולה כאמור, כי בעבר הם פנו בענין לרשות הטבע והגנים (רט"ג), ששמורת הטבע בו מגדל המים תחת אחריותה, בבקשה לסגור את המגדל שמשום מה נותר פתוח אף שאין בו כל שימוש מזה מספר שנים.

אחרים טענו כי הטיפול במגדל מסוכן זה הינו באחריות חברת "מימי - מבואות ירושלים", המספקת את המים לתושבי כל הישובים בהרי יהודה - אף שמאז שהיא לא משתמשת בו, אין לה לכאורה כל קשר למקום.

תיעוד מחילוץ הנער החרדי שנפל לבור

"למה מחכים", תוהים התושבים בכאב, "שעוד צעירים או ילדים החולפים באזור בעונה זו של טיולי 'החופש הגדול', יפלו לעומק המאגר הריק? זה ענין של זמן עד שה'עסק' הזה ייגמר במוות חלילה".

שכנים אחרים מסכמים: "חובה לטפל במפגע הנורא הזה - לא היום. אתמול...".

מרשות הטבע והגנים נמסר במענה לפניית "כיכר השבת", בתגובה לידיעה: "מבדיקה שנערכה עולה, כי זה מחוץ לשמורה, ושייך למושב הסמוך".

מחברת 'מימ"י' נמסר: "אגודת מימי מבואות ירושלים נותנת שירותי מים ואחזקה ל-36 ישובים במועצה אזורית מטה יהודה; ישוב בית מאיר נמנה עם ישובים אלו".

"המקרה המצער ארע בשטח בבעלות הישוב שבעבר שימש למאגר מים ממנו הישוב קיבל את אספקת המים. מאגר זה לא פעיל מזה שנים רבות. בעבר, כאשר היה פעיל, אגודת מימי דאגה שתהיה נעילה, סולם עליה לבריכה - כולל נעילה לפתח עליון של הבריכה, וגג הבריכה היה מגודר בגדר תיל. לפיכך המבנים המצויים בשטחי הישוב הינם רכושו, והוא האחראי על הנעשה בהם כמו כל בעל מקרקעין האחראי על הנעשה בשטחו".

בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר