וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת

צביעות חילונית: סגירת כבישים - רק למצעדים ולא לשבת

החלטת השר ישראל כץ לכבד את השבת ולמנוע עבודות שיכולות להתבצע במהלך השבוע, מעוררת את הפוליטיקאים החילונים שחושפים טפח של צביעות במסע הסתה נגד הציבור החרדי (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כץ, לבני, גבאי, לפיד וזנדברג (צילומים: מרים אלסטר, הדס פרוש ויונתן זינדל - פלאש 90)

החלטתו המנהיגותית של שר התחבורה ישראל כץ להורות על עצירת העבודות המתוכננות לבניית "גשר יהודית" בנתיבי איילון בתל אביב תוך חילול שבת קודש ודרישתו לערוך את העבודות בימות החול, בשעות הלילה בהן אין נוסעים רבים בכביש, מעוררת עליהום חילוני וחושפת את הצביעות של הצווחים.

כצפוי, הראשונים לקפוץ בעקבות ההחלטה היו אנשי האופוזיציה - יאיר לפיד, תמר זנדברג, אבי גבאי וציפי לבני - שעבור מאבק פוליטי בוחרים להקריב את ראש הציבור החרדי ולהסית נגדו בצורה קשה.

"החרדים, השליטים האמיתיים של הממשלה הזו", ליהג לפיד, "נתניהו ציית והקפיא ואנחנו נעמוד שוב בפקקים מטורפים". לפיד הוסיף והבטיח: "הממשלה היחידה שלא תכנע להם בעתיד, היא זו שאנחנו נקים".

אחריו הגיבה תמר זנדברג שאמרה כי מדובר ב"גחמות חשוכות של פוליטיקאים שמשרתים רבנים ולא את הציבור". זנדברג הוסיפה כי "הכניעה הבלתי נסבלת של כץ לחרדים מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית".

אבי גבאי אמר כי "רק מי שלא איכפת לו מהציבור - יכול להיכנע כל כך מהר", וציפי לבני הוסיפה כי "אין חדש בממשלת הכניעה. לא על השבת נתניהו שומר אלא על עצמו", והגדירה את הממשלה כי "קואליצית הקיצונים", בגלל החרדים, כמובן.

גורם פוליטי חרדי אומר ל"כיכר השבת" כי "אותם פוליטיקאים הבוחרים להסית נגד ציבור שלם במדינת ישראל שכחו כי ישנם לא מעט אירועים במהלך השנה בהם כבישים נחסמים, ואין פוצה פה ומצפצף, רק כשזה נוגע לשמירת השבת, החילונים מזעדקים. צבועים!".

כדוגמא הוא מזכיר את מצעדי התועבה הנערכים בלא מעט ערים בישראל, בימות החול, ומביאים לחסימות של צירים מרכזיים, לפקקים מטורפים וכאוס תחבורתי - אך אין מי שמעז להלין על כך, כמו גם מצעדים או תחרויות נוספות. "למה מה שמותר עבור מצעדים אסור עבור שבת קודש? אותם פוליטיקאים שכחו מה זה להיות יהודי", הוא מוסיף.

ליאור גוטמן, עיתונאי "כלכליסט", דיווח על החלטת כץ, ונשאל בטוויטר: "חוץ מעוד כניעה, מה תהיה המשמעות מבחינת הנהג הממוצע?". גוטמן, עיתונאי הגון וישר, השיב: "שבמקום בסופ"ש העבודות יהיו באמצע השבוע בלילה, במסגרתם יקפיאו נסיעה כל פעם בנתיב אחר. האמת? אפשר למתוח את זה ל-10 ימי עבודה ולא ל-6, ולא ממש תרגיש את זה - כמה נוסעים באיילון באמצע השבוע וב-3 בבוקר?".

מתשובתו של גוטמן ניכר כי בניגוד לצווחות וההסתה המסוכנת של הפוליטיקאים החילונים, הרי שהחלטת כץ אינה כצעקתה, ובטח שלא תוביל ל"קטסטרופה תחבורתית" כאיומי רון חולדאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר