פתיחת שנת הלימודים

בבית שמש: מאות בנות חרדיות ילמדו במסדרונות ובחצר

הבוקר תפתח שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים ובמידה ולא יהיה שינוי של הרגע האחרון תוותרנה מאות בנות בית יעקב ברמה ג' בבית שמש ללא קורת גג ראויה ללמוד בה (חדשות)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

שערורייה בבית שמש: מחר (שני) תיפתח שנת הלימודים בבתי הספר לבנות החינוך החרדי. באם לא יימצא פתרון של הרגע האחרון, מחר עלולות למצוא את עצמן מאות בנות בבית הספר בית יעקב רמה ג' כשהן ללא קורת גג ללמוד בה.

שכונת רמת בית שמש ג' נמצאת בשנים האחרונות בשלבי איכלוס מתקדמים. בכל חודש נוספים דיירים חדשים לשכונה אשר גדלה בקצב מהיר. אחת הבעיות מיני רבות שבהן נתקלים התושבים, היא בעיית מבני החינוך. מאות ילדים הגדלים בשכונה נאלצים ללמוד בתוך קראוונים ומבנים ניידים עד למציאת פתרון קבע.

מקצת ממוסדות החינוך כבר קיבלו לידם מבני קבע כמו מבנה הקבע המדובר - בית הספר בית יעקב ברמה ג', אשר קיבל לידו מבנה קבע חדש ומרווח, אך עקב החוסר במבנים כאלו עבור שאר המוסדות, עיריית בית שמש הקצתה זמנית את אחת הקומות במבנה עבור תלמוד תורה 'דרכי יושר' - לשנה אחת, עד לשנת הלימודים הנוכחית, או אז התחייבה העירייה למצוא פתרון לת"ת. ובכך פתרה לבינתיים את מצוקת הכיתות, כששני מוסדות קטנים, בתחילת דרכם, יחלקו את אותו המבנה.

אך הגידול המהיר בתלמידים בשני המוסדות בתחילת שנת הלימודים החדשה גורם למצוקה קשה בכיתות הלימוד. ל"כיכר השבת"נודע, כי בעת פתיחת שנת הלימודים לבנות החרדיות מחר, לא נמצא פתרון למצוקת הכיתות ושום פתרון או מבנה חלופי לא הוקצה לתלמוד התורה השוהה זמנית באחת מהקומות במבנה השייך ל'בית יעקב', וארבע כיתות של תלמידות צעירות ייאלצו למצוא מקום לקיים בו את הלימודים מחר.

אחד ההורים מספר בשיחה עם "כיכר השבת": "יש לי בת שמתחילה מחר את הלימודים, אבל אני לא יודע היכן היא תלמד". לדבריו, הפתרון היחידי הוא כנראה שילמדו במסדרון הביה"ס: "אני לא רואה פתרון אחר מלבד שילמדו במסדרון או בחצר מחר. עברתי שם היום ולא ראיתי שום עבודות להכשרת קרקע להנחת קראוונים".

לדברי ההורה המודאג "גם אם היום או מחר העירייה תביא קראוונים או מבנים ניידים, עדיין מדובר בכשבוע ימים עד שיחוברו כל התשתיות הנצרכות בכדי לאכלס תלמידות צעירות".

"אני מאוד מקווה" הוא מוסיף, "שיצליחו למצוא פתרון ושהבת שלי כמו גם מאות בנות אחרות ייאלצו ללמוד בתנאים מחפירים במסדרונות בית הספר".

מעיריית בית שמש לא נמסרה תגובה עד לעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר