פרסום ראשון

יכריזו על ריצה נפרדת? 'ועדת השמונה' של 'אגודת ישראל' תתכנס

שבוע ויומיים לאחר הכינוס הראשון, צפויה מחר (רביעי) 'ועדת השמונה' של אגודת ישראל להתכנס שוב בבית 'אגודת ישראל' בבני ברק. על הפרק: ההיפרדות מ'דגל התורה' (חסידים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ועדת השמונה, בשבוע שעבר (באדיבות המצלם )

פרסום ראשון: שבוע ויומיים לאחר הכינוס הראשון, צפויה מחר (רביעי) 'ועדת השמונה' של אגודת ישראל להתכנס שוב בבית 'אגודת ישראל' בבני ברק.

הכינוס מחר מגיע על רקע חילוקי הדעות החריפים בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', ובעיקר על רקע החלטת 'דגל' להיפרד מ'אגודה' בירושלים ולרוץ ברשימה עצמאית, דבר אשר עשוי להשליך רבות על כמות הנציגים שתכניס אגודת ישראל למועצת העיר.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר הישיבה בשבוע שעבר תוכנן לצאת בהודעה רשמית בביטאוני 'אגודת ישראל' על הערים בהן מתמודדת 'אגודת ישראל' ובמי היא תומכת לראשות העיר, אך ההודעה הוקפאה בשל חילוקי דעות בתוך אגודת ישראל בעיקר באשר לערים חיפה ואשדוד.

בישיבה צפויים להשתתף נציגי הסיעה המרכזית (גור), שלומי אמונים, הסיעה המאוחדת (ויז'ניץ) ובעלזא. על הפרק עמד הרצון של ראשי המפלגה לגרום לכך שילכו כולם באופן משותף בכל הערים כמקשה אחת וינסו לעשות הכל על מנת לבחור יחד באותו מועמד לראשות העיר.

אחת הערים שנמצאת במחלוקת הינה העיר חיפה, שם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש, תומכים ביונה יהב לקדנציה נוספת, ואילו בחסידות בעלזא מאוכזבים מיחסו אליהם ומסרבים לתמוך בו.

בחסידות בעלזא דורשים מיהב שורת התחייבויות והבטחות בשביל לקבל את תמיכתם ואף איימים להתמודד בנפרד או לחבור ל'דגל התורה', במידה ולא ייענו לדרישותיהם.

בנוסף, ל"כיכר השבת" נודע, כי גורמים בכירים ב'אגודת ישראל' פועלים שהמפלגה תתמודד בנפרד בכל הרשויות המקומיות, זאת על רקע הודעתה של דגל התורה על פיצול המפלגות בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר