צפו בתיעוד

עיריית בני ברק זרקה את הילדים המיוחדים מבית הספר

למרות הכרעת ביהמ"ש על השארת הילדים המיוחדים במבנה בית הספר, פקחי עיריית בני ברק נשלחו אל המקום, זרקו את הילדים לרחוב ונעלו את בית הספר • צפו בתיעוד המסעיר (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

סוער בבני ברק: בית המשפט הכריע אתמול (רביעי) נגד עיריית בני ברק ולטובת הורי ילדי החינוך המיוחד במוסדות "אוהל שרה", אלא שהעירייה לא כיבדה את החלטת בית המשפט והוציאה בצהריים את הילדים המיוחדים מהבניין ברחוב הקישון, דבר שעורר זעם רב בקרב ההורים.

פקחים חמורי סבר נשלחו אל בית הספר, פינו את הילדים המיוחדים החוצה ונעלו את המקום. במקביל, מנופי ענק הובאו למקום כדי לסייע פינוי החפצים מהמבנים.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", עיריית בני ברק החליטה כי שני בתי ספר השייכים לעמותת 'אוהל שרה', בהם לומדים ילדים בעלי מוגבלויות, יעברו למבנה חדש ברחוב הקישון, לאחר שהמבנה בו שהו עד כה ברחוב אבוחצירא, הוקצה לתלמוד תורה המזוהה עם הליטאים.

מדובר במבנה ברחוב אבוחצירא בשכונת פרדס כץ, שמחולק לבית הספר 'בית חינוך' שבו נמצאים בנים עד גיל 13, ולבית הספר 'בית שי' בו נמצאים בנים בגילאי 13-21 - שניהם שייכים לעמותת 'אוהל שרה'.

אלא שראש העיר חנוך זייברט החליט להעביר את שני המוסדות למבנה חדש, ולדברי הורי הילדים מדובר במבנה שיכול להכיל 10 כיתות בלבד, ולא יספיק לכל ילדיהם בעלי הצרכים המיוחדים.

אתמול, פסק ביהמ"ש נגד עיריית בני ברק, והורה כי על 'בית שי' להישאר במבנה הישן, ואילו 'בית חינוך' יעבור למקום החדש.

היום (חמישי) החליטו בעירייה לצפצף על החלטת בית המשפט ופקחים מטעם העירייה נשלחו כדי להוציא את הילדים מהמבנה ברחוב הקישון, שנעל על ידיהם בשלשלאות ברזל. בניסיון להותיר רושם של הגינות, חילקו הפקחים קרטיבים לילדים המיוחדים שנותרו מחוץ למבנה.

בשיחה עם אחת האמהות, מ., היא מלינה בפני "כיכר השבת" כי "המבנה מותאם לילדים בעלי מוגבלויות, הושקעו בו כספים ותקציבים רבים כדי להתאים אותו לאורך השנים, לצורך נגישות מא' עד ת'. בכל שנה מתקנים ומשפצים עוד יותר. לפני כמה חודשים הבטיח ראש העיר שידאג למבנה חלופי מתאים, כי הוא לא יכול לזרוק מעל 100 ילדים, אך בפועל המבנה שהוצע לא הולם את דרישות הנכים ואין בו מספיק מקום".

האם טוענת כי במבנה החדש ישובצו 19 כיתות של ילדים עם צרכים מיוחדים בתוך מבנה שנועד ל-10 כיתות, זאת אחרי שכאמור הושקעו מיליונים על חשבון משלם המסים להנגשת בית הספר הקודם.

עוד הוסיפה מ. בשיחה עם "כיכר השבת": "מדובר בהחלטה בהולה, ללא הודעה מראש, שלא מאפשרת התמודדות ומציאת מוסד לימודים הולם לילדים האלו - שגם ככה קשה מאוד למצוא להם מוסד מתאים מבין מבחר מצומצם של בתי ספר דתיים לחינוך מיוחד. איפה הלב של בכירי העירייה?".

מעיריית בני ברק לא נמסרה תגובה, אך מי שכן מיהר להביע את הזדעזעותו, הוא ח"כ אילן גילאון ממרצ, ממובילי הפעילות בכנסת למען קבוצות מוחלשות.

במכתב לשרי הפנים והחינוך כתב גילאון: "הזדעזעתי לראות היום את ראש העירייה זייברט, מפר את החלטת בית המשפט מאתמול. מדובר בהתעללות בילדים החלשים ביותר במערכת החינוך".

"אני קורא לכם להתערב באופן מיידי בכל סמכות שבידכם, כדי להפסיק את התנהלותו הפוגענית של ראש העירייה, ולשמור על זכויותיהם וצרכיהם של ילדי בית הספר 'בית שי'", סיים גילאון את פנייתו לשרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר