בגלל המסתננים

מפגינים הציתו בזעם את תמונתו של השר דרעי • צפו

בהפגנה המונית שהתקיימה הערב בדרום תל אביב, נגד המשך שהיית המסתננים, שרפו כמה מהמוחים במקום את תמונתו של שר הפנים אריה דרעי, שלטענתם אחראי למצב • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מראות ההפגנה הסוערת (צילום: "עוטף תחנה מרכזית")

מאות בני אדם הפגינו הערב (חמישי) בתל אביב נגד מדיניות הממשלה, שאשמה לדבריהם בהמשך שהיית המסתננים מאפריקה בשכונות דרום העיר.

אף שמארגנת ההפגנה שפי פז כיוונה את עיקר דבריה, בנאומה במקום, כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמה מהמוחים האחרים בחרו לכוון את זעמם כלפי שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

בשל כך, הם שלפו את תמונתו של דרעי, אותה הביאו מבעוד מועד, והציתו אותה לקול קריאות קצובות "העם דורש צדק בשכונות".

בתגובה לכך אמר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס):"הערב נחצה קו אדום מסוכן, שעלול לגרום למדרון חלקלק. אני דורש משרת המשפטים להורות על פתיחת חקירה בחשד להסתה חמורה כנגד שר הפנים. במקביל, אני קורא לכל המפלגות, מכל הקשת הפוליטית, ולפעילים שדואגים תדיר למסתננים - לגנות ולהוקיע זאת".

גם יו"ר 'יחד' אלי ישי גינה את שריפת התמונה ואמר: "‏יש לי ביקורת חריפה על התנהלות השר דרעי בסוגיית המסתננים, וסבור כי הוא לא עושה דיו בכדי לפתור את מצוקת תושבי דרום ת״א. אך מכאן ועד לשרוף את תמונתו, הדרך רחוקה. גם במאבק יש קווים אדומים שאסור לחצות. מצוקת התושבים ברורה, אך ראוי שיבחרו בדרכי מחאה ראויות יותר. המטרה לא תושג באלימות".

השר זאב אלקין תקף אף הוא את המעשה: ״אני מגנה מכל וכל את שריפת תמונות השר דרעי בהפגנה בתל אביב. דרישתם של תושבי דרום תל אביב מהממשלה לפתור את בעיית המסתננים היא דרישה צודקת. אפשר להבין אפילו את כעסם על הממשלה בגלל שהבעיה טרם נפתרה, למרות שבית משפט העליון לצערי כבל את ידי הממשלה והכנסת והרחיק את הפתרון כשביטל פעמיים את החקיקה של הכנסת. אבל שום דבר לא מצדיק שריפת תמונות של איש ציבור. נחצה כאן קו אדום!".

בתוך כך, בנאומה לפני המפגינים אמרה שפי פז: "בנימין נתניהו, לפני שנה ושלושה חודשים אמרת לי 'אני מבטיח', ואני פחדתי כל כך להאמין לך. ואז, לפני שנה בדיוק, כאן בדרום תל אביב, חייכת ואמרת 'את רואה? הבטחתי וקיימתי', ולרגע מחקתי את כל האירוע המתוקשר, את העסקנות ואת הפוליטיקה מסביב, ובאמת באמת בחרתי להאמין. לרגע".

"ואז חזר הפחד, עד שהכול קרס", המשיכה שפי פז, "הפחד לקוות, הפחד להאמין, הפחד להשלות את האנשים השבורים, הפחד להתאכזב, הפחד מה יהיה אם הפחד יתממש".

"אבל אנחנו לוחמים למודי קרבות. אז ספרנו ימים ופחדנו. קיווינו ופחדנו. העמדנו פני גיבורים ומאמינים, ופחדנו. וראינו את חשרת הסערה שנקשרת מעל ראשינו. ראינו את קמפיין השקרים של השמאל. ראינו את ההתגייסות האדירה נגד תוכנית הגירוש. ראינו את קמפיין עליות הגג ואנה פרנק והשואה. ראינו את נדבכי הכזבים נערמים זה על גבי זה, וראינו את השתיקה והגמגום של הממשלה. ראינו את כל הטעויות ואת כל המחדלים ואת התבוסה בעיני הפקידים והמשפטנים".

שפי פז מפגינה ונעצרת (צילום ארכיון: Miriam Alster/Flash90)

בשלב זה הרימה פז את קולה, ואמרה: "אז יצאנו למלחמה. לבד. בלי קרנות ובלי תקציבים ובלי עזרה. אנחנו נגד כל השמאל והקרן והכספים שזרמו לעצרות ההמונים. ובלב כל הזמן השאלה: למה הם לא לוקחים את כל הכסף הזה שנזרק על במות ואמנים והסעות ושוכרים בו דירות בצהלה וברחביה ובגוש שגב ובכפר ורדים? למה הם באים מרחוק להפגנה, שרים שירי אחווה וחוזרים הביתה בלי 'פליט' במושב האחורי?".

"ונלחמנו. ויצאנו להפגנות. ונעצרנו. והזהרנו. וידענו כבר שהכול אבוד. ואז קרס הגירוש כמו מגדל קלפים רעוע, ועצרנו בגופנו את מתווה הכניעה והתבוסה של האו"ם, נגד נתניהו, נגד הממשלה, נגד הפקידים ונגד היועמ"שים, נגד התקשורת ונגד כל השמאלנים והלטפנים. עצרנו אותו בגופנו, פצועים ומדממים, כי ידענו שהמתווה הזה רע לישראל ושהסירות מאפריקה כבר בדרך ושאסור לוותר".

"אחרי תקופה קצרה של הלם כללי, בזמן שהממשלה מנסה להגניב שוב את מתווה הכניעה מהדלת האחורית, קיבלנו בפרצוף את האלימות והמהומות והפרעות של מלחמת האזרחים האריתראית. וכל מי שראה את הכנופיות שועטות ברחובות כצבא מיומן, חמושות בסלעים ומקלות וגרזינים וסכינים, כל מי שראה אותם חובטים זה בזה בחמת רצח ומדממים על המדרכות, ועדיין חושב שמקומם של המסתננים כאן, הוא מטורף, אנטי ציוני, פוליטיקאי טיפש או אידיוט שימושי בשכר".

ופז סיימה את נאומה סוער: "עכשיו הגיע הזמן לדבר גלוי ובלי תקינות פוליטית: אנחנו לא רוצים אתכם פה, אריתראים, סודנים, הודים, גיאורגים, מולדבים, אוקראינים, קולומביאנים, נפאלים, פיליפינים, וכל האחרים שנכנסו לישראל שלא כחוק או שנשארו בה שלא כחוק. כל אלה ששולחים אותנו למרוקו ולרוסיה, שבטוחים שכל החזון הציוני לא נועד אלא לארגן להם מקורות פרנסה. תחזרו הביתה ושחררו אותנו. ומי שלא ייצא מרצונו החופשי, אנחנו תובעים מהממשלה לסלק אותו שלא מרצונו החופשי".

ח"כ ינון אזולאי שיגר מכתב ליועמ"ש ולשר ארדן בדרישה לפתוח ללא שיהוי בחקירה פלילית כנגד מארגני ההפגנה והמפגינים שהציתו את תמונתו ובכך קראו לביצוע מעשי אלימות ורצח כנגד שר בממשלת ישראל.

"חופש הביטוי אינו יכול לסבול קריאות לרצח בכלל וכנגד שר בממשלה בפרט, וחומרת המעשה מחייבת התערבות מצד גורמי אכיפת החוק"

עוד הוסיף אזולאי: "נוכח האיום המופנה כלפי שר הפנים אבקש כי השר ארדן יציב אבטחה לשר הפנים עד לבירור העניין והסרת האיום כלפיו".

ח"כ לשעבר יגאל גואטה תקף את שתיקת המנהיגים: "‏בנימין נתניהו, שרי הממשלה, לפיד, גבאי, כחלון, ליברמן, בנט: איך אתם לא מגנים בחריפות את שריפת תמונתו של השר דרעי על ידי חבורת פוחזים בת"א? למה איילת שקד לא דורשת את חקירת ההסתה הפרועה נגד השר דרעי? ממי אתם מפחדים? תתביישו!!".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי תקף אף הוא את מארגני האירוע: "‏עם כל ההבנה לסבל של תושבי דרום תל אביב.שריפת תמונתו של שר הפנים אריה דרעי הערב בת״א, היא שפל חמור ביותר שעלול לגרום לשפיכות דמים. אני דורש לפתוח בחקירה פלילית נגד מבצעי המעשה ומצפה מרה״מ נתניהו, מהשרים ומשאר אנשי הציבור לגנות את המעשה שנעשה נגד שר שמבצע את מדיניות הממשלה בנאמנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר