הקלה בבריטניה

זה עבד: הלייבור קיבל את ההגדרה הרחבה של אנטישמיות

לאחר המאבק במפלגה העקשנית, החליטה הנהגת ה'לייבור' להתקפל ולהכיר בהגדרות ה-IHRA, ובכך לאסור אנטישמיות שהיא אנטי-ציונית • "סולידריות עם היהודים" (חדשות בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ג'רמי קורבין, מנהיג ה"לייבור" (צילום: shutterstock)

לאחר חודשים בהם הותקפו סיעת ה'לייבור' ומנהיגה, ג'רמי קורבין, מבית ומחוץ - החליטה הנהגת הסיעה לקבל את הגדרות IHRA שדחתה עד כה.

על פי דיווח ב'דיילי מייל', מדובר בסדרת דוגמאות של מה נחשב אנטישמיות. בין היתר, דורש ארגון 'הברית הבינלאומית לזכר השואה' (IHRA) שלא להשתמש באנטישמיות כלפי יהודים על רקע אמונותיהם הציוניות.

מחוץ לבנייני המשרדים הראשיים של ה'לייבור', התקיימו הפגנות נגדיות של תומכי קורבין מול מתנגדיו. התומכים טענו כי קורבין מתקפל בפני היהודים ובכך יימנעו חברי ה'לייבור' לגנות את ה'כיבוש'. מנגד, אחרים שיבחו את הצעד אך הסתייגו ואמרו כי יש הרבה מה לשפר ב'לייבור' מבחינת היחס ליהודי הממלכה.

תומכי ה'לייבור' מפגינים (צילום: שאטרסטוק)

דובר ה'לייבור' מסר כי ההחלטה, שהתקבלה על ידי הועדה השולטת ב'לייבור', נובעת מ'סולידריות עם הקהילה היהודית והגנה על זכויות הפלסטינים'.

לדבריו, להחלטה המשמעותית יתלווה סעיף המוודא כי על ה'לייבור' לא ייאסר להעביר ביקורת על ישראל או על זכויות הפלסטינים.

החשש המרכזי של יהודי בריטניה היה שקורבין, כמנהיג המפלגה השנייה בגודלה והאופוזיציה בבריטניה, יעלה לראשות הממשלה ויפגע ביהודי הממלכה. לטענה בדבר הגדרת אנטישמיות, הצטרפו אמירות וצעדים בעייתיים של קורבין, שגרמו לירידה בפופולריות של הסיעה בשל המתקפות הקשות שספגה.

בתוך כך מעדכן ה'אלגימיינר' כי משטרת לונדון חוקרת לא פחות מ-21 מקרי אנטישמיות שאירעו בין שורות ה'לייבור'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר