החלטת ביהמ"ש

בתי הכנסת ברמות א' ייאטמו בראש השנה

בית המשפט קבע הלילה כי ביהכנ"ס שהוצבו באופן לא חוקי ברחוב טרומן ברמות א', אמנם לא ייהרסו בינתיים אך ייאטם עד השעה 12 בצהריים. אוהלים יוצבו למתפללים בחג (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

עד השעות הקטנות של הלילה נאבקו נציגי עיריית ירושלים בבית המשפט, נגד הריסת בית הכנסת בשכונת רמות א' שם נחלו תבוסה. בית המשפט פסק, כי בית הכנסת הספרדי והאשכנזי ברחוב טורמן שהונחו באופן לא חוקי ייאטמו עד היום – ערב ראש השנה בשעה 12:00 בצהריים.

מדובר בשטח מריבה בפרויקט החדש -'הקאנטרי ברמות' בשכונת רמות א' בעיר. בעיריית ירושלים טוענים בפני "כיכר השבת", כי הקראוון הונח באופן לא חוקי וללא אישור הגורמים המוסמכים.

בחצות לילה הגיעו עשרות המתפללים לאמירת סליחות. בעודם אומרים סליחות, נאבקו מספר חברי מועצה בבית המשפט בניסיון למנוע את הריסת בתי הכנסת, אך עם הצלחה חלקית.

השופטת בהחלטתה הסכימה כי הקראוונים שהונחו באופן לא חוקי לא ייהרסו, אך ייאלצו להתפנות ולפנותם עוד היום (א') וכך נכתב: "בשלב זה ייאסר שימוש במבנים היבילים שהוצבו במתחם הנידון, והמשיבה תפעל לנעילתם ואטימת כל גישה עליהם, ללא הריסה של המבנים או תכולתם וללא גרימת נזק להם. זאת עד לשעה 12 בצהריים".

כמו כן, הוחלט כי יוצבו אוהלים שישמשו לתפילה בימים הנוראים, ובתוך ארבעה ימים יפונו הקראוונים מהשטח. וכך כתבה בהחלטתה: "המבנים היבילים יפונו על ידי המבקש עד ה-16 לחודש ביום ראשון וככל שלא יפונו על ידם עד המועד האמור, תהא המשיבה רשאית לפנותם על חשבון המבקש".

"המשיבה (עיריית ירושלים), תעשה כל מאמץ לסייע בידי המבקש לאפשר הצבת שני אוהלים למטרת תפילות בימים הנוראים לכמות המתפללים הדרושה, זאת ככל שניתן עוד היום על מנת לאפשר תפילה כבר בראש השנה".

מנגד התושבים זועמים ובצדק רב, 250 משפחות מאוכלסות בפרויקט חדש, למעלה משנה, כולם שומרי תורה ומצוות והנציגים בעירייה לא דואגים לבית כנסת ראוי. "אנו שואלים איפה ההתחייבויות של הנציגים? האם רק רגע לפני הבחירות הם מתייצבים פה, כשהולכים להרוס לנו את בית הכנסת?", אומרים תושבי השכונה.

צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת
צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת
צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת
צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר