הוליד עכבר?

בית המשפט שחרר את "נשות השאלים" למעצר בית

בית משפט השלום שחרר בצהריים (ראשון), שעות ספורות לפני ראש השנה, את "נשות השאלים" - שנעצרו בטענה כי "חטפו" את ילדיהן והזניחו אותם - למעצר בית בן 5 ימים (ארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט השלום שחרר בצהריים (ראשון), שעות ספורות לפני ראש השנה, את "נשות השאלים", שנעצרו בטענה כי "חטפו" את ילדיהן והזניחו אותם.

עורכי הדין איתמר בן גביר ויפעת יפה שייצגו את שתי הנשים, הגישו לבית המשפט חומר סודי, ממנו עולה כי בין שתי הנשים לבעליהן היו חילוקי דעות על אופן הלבוש של הנשים וההנהגות השונות, ועסקן מהקהילה הוא ששכנע - לטענת עורכי הדין - את הבעלים להתלונן נגד הנשים ולטעון כי הן "חטפו את ילדיהן".

עורכי הדין גם טענו בבית המשפט כי משטרת ירושלים ושירות הרווחה החזירו את הילדים של אישה אחרת לביתה, בו נמצאו גם שתי הנשים וילדיהן, והטענה כי הבית "מלוכלך ומוזנח" הסתברה כבעיתית שעה שהמשטרה החזירה ילד לאותו הבית.

עורכי הדין איתמר בן גביר ויפעת יפה בשיחה עם "כיכר השבת"

השופט איתן כהן קבע שאינו סבור בוודאות כי המשיבות יודעות היכן נמצאות ילדותיהן וכן הוסיף כי העובדה שאחד הבעלים לא בארץ, לא מאפשרת להתקדם בנושא זה. השופט קבע שכאשר אין הוכחה לטענה המרכזית יש להורות על שחרור הנשים.

במהלך הדיון נחשף גם שהנשים עברו חיפושים משפילים בתחנת המשטרה ובנוה תרצה ולא איפשרו להן להקפיד על מצוות ופגעו בכבודן.

בית המשפט קבע כי הנשים ישוחררו למעצר בית של חמישה ימים ויפקידו סך של חמשת אלפים שקלים.

עו"ד איתמר בן גביר אמר לאחר השחרור כי "טוב עשה בית המשפט, ערב ראש השנה, כאשר שחרר את הנשים שהן קורבן לעלילה ורדיפה. גם לטעמי הנשים הללו לבושות שונה והתנהלותן מעוררת שאלות, אך הפתרון הוא לא להמציא עליהן המצאות ולהכניס אותן מאחורי סורג ובריח. המשטרה חייבת להכיל את השונה ולקבל את האחר".

עו" ד יפעת יפה אמרה בתגובה כי "מלכתחילה הנשים לא היו צריכות להעצר, אורחות חייהן אינן נחשבות כעבירה אנו חיים במדינה דמוקרטית וזכותו של כל אדם להחליט על אורחות חייו ולבושו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר