מודיעין

מאות תושבים חתמו כנגד הקמת בית כנסת

מאות מתושבי העיר מודיעין חתמו על עצומה שנשלחה לעירייה ודרשה כי ההקצאה לשני בתי כנסת תבוטל הטענה: "המצב נותן תמריץ למשפחות חרדיות להגיע לשכונה" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מודיעין (צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

מאבק נגד בית כנסת בעיר מודיעין, מאות מתושבי העיר חתמו על עצומה לביטול הקצאה לבית כנסת.

במכתבם הם כותבים: "מצב זה נותן תמריץ לחיזוק ולמשיכת משפחות מהציבור האורתודוקסי ובעתיד גם משפחות חרדיות רבות, להגיע לשכונה, להקים מתחם סגור במיוחד בשבתות, ולהדיר את הציבור החופשי-חילוני מהשכונה".

המכתב נשלח לראש העיר חיים ביבס המשמש גם כיו"ר מרכז השלטון המקומי. במודיעין כמה חברי מועצה הפועלים נגד הדתה בעיר כדוגמת שחר מי-און מ'יש עתיד' ועוד.

ל"כיכר השבת" נודע, כי מדובר בבית הכנסת "היכל נחום" ובית כנסת נוסף בשם "צעירי הגבעה" על מגרש ברחוב נחל זוהר.

התושבים מציינים, כי "הבקשה להקצאה על מגרש שצמוד לשני בתי כנסת (אחד קיים והשני בבניה), היא בניגוד לפרוגרמה עירונית בנושא ההקצאות עפ"י לשון והוראות החוק, שאומרת: "יש לבדוק כי בקרבת הנכס לא מתקיימת פעילות זהה או דומה במטרותיה ו/או בקהל היעד שלה, בנכסים עירוניים ו/או שאינם עירוניים", ולכן הבקשה להקצאה פסולה.

במכתב הם מוסיפים כי "הקמת ביכנ"ס נוסף במגרש צ' 88, היא האפשרות הקלה והזולה ביותר לעירייה, מכיוון שאינה מצריכה ממנה כמעט איזושהי השקעה כספית. לכן, העירייה מאשרת בהינף יד הקמתם של בתי כנסת רבים, שאין להם כל הצדקה, מכיוון שהם כמעט ריקים באמצע השבוע, ובסופי שבוע יש לעיתים מצב של חוסר במניין מתפללים. לעומת זאת העירייה אינה נותנת מענה שכונתי וכללי לצרכי הציבור החופשי-חילוני".

על העצומה חתמו עד עכשיו מאות תושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר