הבחירות בפתח תקווה

רמי גרינברג מבטיח חילול שבת רק ב... רוסית

המועמד לראשות העיר פתח תקווה, רמי גרינברג, הפיץ חוברת עם פרטי המצע שלו - בעברית וברוסית, אלא שרק בגרסה הרוסית הוא מפרט הבטחות לחילולי שבת בעיר (חדשות בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רמי גרינברג (צילום: עמוד הפייסבוק של גרינברג)

קרב הבחירות בפתח תקווה הופך לייצרי: הקרב המרכזי בדרך לראשות העיר הוא בין ראש העיר איציק ברוורמן ליריבו רמי גרינברג, מועמד דתי, הנתמך ע"י קהלים חרדים בעיקר אלו המתנגדים לש"ס. בשלב זה נראה, כי יהדות התורה וש"ס ייתמכו בראש העיר המכהן ברוורמן, אך אלו מורחים זמן ועדיין לא הביעו את עמדתם באופן רשמי.

במסגרת הקמפיין של גרינברג לראשות העיר, הוא הוציא חוברת בשם "תוכנית גרינברג" שבה אסופה גדולה של הבטחות לבוחר, במידה ויבחר לראשות העיר.

מקריאה מעמיקה של החוברת הזו וההעתק שלה ברוסית, מסתבר, כי בנושאי הסטטוס קוו ושמירת השבת נאמרו דברים אחרים לציבור הרוסי מאלו שנאמרו לציבור הכללי בחוברת בשפה העברית.

על פי המידע שהגיע ל'כיכר השבת', גרינברג הפיץ ברחבי העיר שתי חוברות. האחת בעברית, זו שפונה לקהל הכללי, והשנייה ברוסית המיועדת לציבור העולים מארצות חבר העמים.

בדיקה קצרה מעלה, כי בחוברת בעברית גרינברג לא מתייחס כלל לסוגיה הרגישה הזו בעוד בחוברת הרוסית הוא מבטיח לציבור העולים ממדינות חבר העמים לנפץ את הסטטוס קוו ולאפשר תחבורה ציבורית בשבת ופתיחה של מרכזי קניות וחנויות ומרכזי בילוי בשבת.

וכך כתב גרינברג בחוברת ברוסית בעמוד 48, סעיף 9: "תחבורה ומקומות בילוי בשבת: יותר מקומות בילוי לצעירים ולמבוגרים בשבת, כמו פארקים ומרכזים מסחריים. חנויות - פתוחים בשבת, ותחבורה ציבורית עובדת בשבת".

החוברת הרוסית עם הסעיפים הבעייתיים

עד כאן בחוברת שהפיץ ברוסית לקהל הרוסי, אולם כאמור, בחוברת בעברית גרינברג שינה את עמדותיו לחלוטין ובחר להתעלם מהנושאים הנפיצים הללו.

גורם פוליטי המקורב ללשכתו של ראש העיר ברוורמן, אמר ל'כיכר השבת': "גרינברג בוחר באופן תמוה להציג עמדה אחרת ואף להתעלם לחלוטין מהסוגיה הזו בידיעה כי הוא נתפס על ידי הציבור המסורתי והדתי בעיר כאדם דתי שחובש כיפה ומכבד את המסורת". עוד הוסיף הגורם: "ההתנהלות הזו של גרינברג חושפת את פרצופו האמיתי. האמת היא לא נר לרגליו וכל האמצעים כשרים. לפרסם דבר אחד בשפה הרוסית ודבר אחר בשפה העברית הוא זלזול בציבור".

רמי גרינברג מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "זה שוב ניסיון הכפשה של מטה ברוורמן. אני אומר בצורה חד משמעית בעברית ובכל השפות שאני ידאג לשמור על הסטטוס קו בעיר".

"ברוורמן שנכשל בתפקידו בכלל השכונות ורק לאחרונה פורסם שפ"ת היא העיר המלוכלכת ביותר בהיבט של הניקיון, מנסה להסית את הציבור הדתי נגדי בשקרים על דת ואת הציבור החילוני נגדי על זה שאני חובש כיפה".

"בנוסף ריססו על שלטי בחירות שלי: דתי" "כיפה סרוגה" וכו. וזה רוסס דווקא על שלטים בשכונות החילוניות. ראש עירייה שכל הקמפיין שלו היא שנאה שטנה והשמצות מכל הכיוונים ותוך שיסוע של ציבור אחד נגד השני, מוכיח שאין לו מה למכור לציבור, שהוא נכשל וחייב ללכת לפני שימשיך להזיק לעיר, למורשת, למסורת.

אני הוכחתי כחבר מועצה בעקביות כל הקדנציה שפעלתי ודרשתי שוויוניות לכלל האוכלוסיות השונות בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר