דרמה בירושלים

פיצול חרדי; 'דגל' וש"ס - תומכים בליאון; 'אגודה' - באלקין

מרן הגר"ח קנייבסקי ונשיא המועצת הגר"ש כהן חתמו על תמיכה במשה ליאון במירוץ לראשות העיר ירושלים. ב'אגודה' צפויים להודיע על תמיכה באלקין. הערכה: התמיכה בליאון בכפוף לסקרים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

דרמה במירוץ בירושלים: מנהיגי הציבור הליטאי והספרדי, מרן הגר"ח קנייבסקי ונשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן, חתמו על תמיכה במועמד משה ליאון לראשות העיר ירושלים. כעת, במידה ויצליח לגייס עוד כ-30 אלף קולות, סיכוייו להיבחר לראשות העיר מתגברים.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך השבוע, קודם יום הכיפורים, חתמו גדולי ישראל, מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, ראש הישיבה הגאון רבי שלום כהן, על תמיכה במועמד משה ליאון לראשות העיר ירושלים.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי בימים האחרונים עלה המועמד משה ליאון לבתיהם של גדולי ישראל, הגר"ח קנייבסקי והגר"ש כהן וקיבל את ברכתם.

עם זאת, גורמים פוליטיים מעריכים כי במידה ומשה ליאון לא יתחזק בסקרים לקראת הבחירות, הרי שתמיכת ש"ס ו'דגל התורה' בו - עשויה להשתנות.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי מספר שעות לפני כניסת היום הקדוש, חייג הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' ליוסי דייטש, והודיע לו, כי 'דגל התורה' החליטה לתמוך במשה ליאון לראשות העיר.

החלטה זו, כאמור, מצטרפת להחלטת תנועת ש"ס לתמוך במשה ליאון לראשות העיר.

ועדת השמונה של אגודת ישראל צפויה להתכנס מחר, יום חמישי, בשעה 10 בבוקר ולדון בתמיכה בזאב אלקין לראשות העיר, כאשר ההכרעה בסופו של דבר תועבר לידי מועצת גדולי התורה.

בכירים ב'אגודת ישראל' אומרים ל'כיכר השבת' כי "יש גבול לחוצפה של דגל התורה. לא ניתן את הלחי השנייה. הם לא תמכו בדייטש, אנחנו נבקש אישור מגדולי ישראל לתמוך בזאב אלקין לראשות העיר".

גורם חרדי אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי התמיכה של 'דגל' במשה ליאון היא רק בתנאי שהוא יוכיח שיכול לנצח בסיבוב הראשון, אחרת ישקלו תמיכה בזאב אלקין. בעקבות כך, מכתבי התמיכה של הגר"ח קנייבסקי והגר"ש כהן, לא צפויים להתפרסם לעת עתה.

העיתונאי עמית סגל מדווח כי ראשי 'דגל התורה' עדכנו את זאב אלקין כי התנאי שלהם לתמיכה בליאון הוא שיוכיח שלו 30 אלף קולות לא חרדיים, אחרת יצביעו לאלקין, הדד-ליין הוא ראש חודש חשון.

ממטה דייטש נמסר: "שנה טובה לכל עם ישראל ולתושבי ירושלים בפרט. בזירה המונציפאלית היו בחודשיים האחרונים ירידות ועליות. מחר (ה') בבוקר יתכנסו ראשי אגודת ישראל לדון בעניין המירוץ לראשות העיר ירושלים. איחולים לפתקא טבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר