אלפי נעדרים

מעל 1200 נהרגו בצונאמי הגדול באינדונזיה

אלפי הרוגים ברעידת אדמה וגלי צונאמי שהכו באינדונזיה. ההערכה היא שמספר ההרוגים יעמוד בסופו של דבר על אלפים רבים. אלפים נעדרים לאחר ההצפות האדירות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מניין ההרוגים ברעידת האדמה והצונאמי באינדונזיה עלה ל-1,234. כך מסרו רשויות החירום במדינה האסייתית. צונאמי שטף את האי סולוואסי ביום שישי בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 7.5. כעת מתמודדת המדינה המוסלמית הגדולה בעולם עם משבר הומניטרי חריף.

על פי הדיווחים מאינדונזיה, המונים זקוקים למזון, למים ולדלק וכן למחסה לאחר שאלפי בתים קרסו. לפי הערכות האו"ם, 191 אלף בני אדם זקוקים לסיוע.

רוב ההרוגים מתו ברעידה ובצונאמי עצמם, אבל מאות אחרים נקברו חיים כשהקרקע הפכה למפולת בוץ בשל כמויות המים האדירים שחלחלו לתוכה.

העיר פאלו, שבה גרים כ-380 אלף בני אדם, היא העיר שנפגעה בצורה הקשה ביותר באי סולוואסי שספג את ההרס הגדול ברעידה. רשת החשמל קרסה בשל קריסת עמודי החשמל וכן עמודי התקשורת שקרסו מקשים על יצירת הקשר באיזורץ

על פי הדיווחים, אלפי נשים וילדים צבאו על נמל התעופה של העיר בניסיון נואש לעלות על מטוס צבאי שהגיע עם סיוע, ובינתיים החלו הרשויות לקבור את הגופות זו לצד זו בקברי אחים שזה עתה נכרו.

כוחות ההצלה האינדונזים נערכים. צילום: שאטרסטוק

בשל קשיי התקשורת קשה עדיין להעריך כמה בני אדם נהרגו ונפצעו באסון. בארבעת המחוזות שבהם הייתה הרעידה חזקה במיוחד גרים כ-1.4 מיליון בני אדם, ולא מן הנמנע שמספר ההרוגים יגיע בסופו של דבר לאלפים. דוברת הצלב האדום האינדונזי סיפרה כי בין ההרוגים 34 ילדים שהשתתפו במחנה באזור סיג'י, שמדרום לפאלו.

הרשויות באינדונזיה דיווחו אתמול שכ-1,200 אסירים ברחו מבתי כלא בחסות הצונאמי והרעש ביום שישי, והחיפושים אחרי רבים מהם עדיין נמשכים.

רעידות אדמה חזקות הן דבר נפוץ באינדונזיה, ובעבר גרמו רעידות לאסונות עצומים במדינה המוסלמית שאינה מקיימת קשרים עם ישראל. בשנת 2004 גרמה רעידת אדמה לצונאמי שפגע ב-13 מדינות לחופי האוקיינוס ההודי, והרג 226 אלף איש – בהם 120 אלף באינדונזיה. בעקבות האסון ההוא הוכנסו לשימוש מערכות התרעה מפני צונאמי אם כי מערכות אלו כשלו מלהתריע בזמן על גלי הצונמי הנוכחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר