טורקיה זועמת

"העיתונאי הבכיר נרצח בקונסוליה וגופתו בותרה"

עיתונאי 'וושינגטון פוסט' ג'מאל חשוגי נכנס לקונסוליה הסעודית ואז נעלם - וטורקיה חושדת ש-15 מרצחים סעודיים 'טיפלו' בו, לאחר שנהג לבקר את סעודיה בקביעות (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הקונסוליה הסעודית באיסטנבול (צילום מסך מתוך Google Maps)

המתיחות בין טורקיה לסעודיה בשיאה: טורקיה חושדת כי מרצחים סעודים חיסלו את העיתונאי ג'מאל חשוגי בקונסוליה הסעודית בטורקיה.

על פי דיווח ב-Ynet, חשוגי, עיתונאי ממוצא סעודי שמוכר היה כמבקר מרכזי של הממשל הסעודי, היגר לארצות הברית משם עבד עבור ה'וושינגטון פוסט'.

בסוף השבוע שעבר, עלה חשש לגורלו של העיתונאי בזמן שנצפה נכנס למבנה הקונסוליה הסעודית לאיסטנבול, ולא נראה יוצא משם.

יועצו של הנשיא הטורקי ארדואן, יאסין אטקיי, הדגיש היום (ראשון) כי על פי הערכת ארצו, העיתונאי אכן נרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. לטענתו, 15 אזרחים סעודים שהגיעו לטורקיה ביום היעלמו של חשוגי, "כמעט בוודאות היו מעורבים בעניין".

דגלי טורקיה וסעודיה (צילום: שאטרסטוק)

לפי ההערכות בטורקיה, מדובר בצוות מיוחד שנשלח מריאד, בירת ערב הסעודית, כדי לחסל את העיתונאי. על פי החשד, המרצחים גרמו לחשוגי לאבד את ההכרה, רצחו אותו ואז ביתרו את גופתו - כדי שאפשר יהיה להבריחה מהקונסוליה בחלקים.

שעות אחר כך הודיעה סעודיה שהיא מוכנה לאפשר למשטרת טורקיה לסרוק את מתחם הקונסוליה כדי להיווכח שחשוגי אינו נמצא בפנים, אך כאמור, ההערכות הן שהגופה כבר הוברחה החוצה, וצוות החיסול עזב את טורקיה עוד באותו היום.

יועצו של ארדואן אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי טענתם של גורמים סעודיים רשמיים שאין בידם תיעודי מצלמות אבטחה ממבנה הקונסוליה, היא שקרית. לדבריו, חשוגי לא עזב את הקונסוליה "בדרכים רגילות". הוא הדגיש כי הפרשה לא תסתיים מבלי שתפוענח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר