לקראת הבחירות

אשדוד: שוב סרטון מסית וקיצוני נגד החרדים

אלי נכט, המתמודד בראשות סיעת 'עתיד אשדוד' הפיץ הבוקר בדף הפייסבוק שלו סרטון אנטישמי ומסית במיוחד כנגד הציבור החרדי. אייכלר: "הסאטירה תמיד שימשה אנטישמים" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הסרטון של נכט)

מערכת הבחירות באשדוד מתלהטת ומועמדים ממשיכים לעשות דה לגיטימציה לציבור החרדי. הבוקר (ב') הופץ סרטון של המועמד אלי נכט, המתמודד בראשות סיעת 'עתיד אשדוד' למועצת העיר ובו נקרא הציבור הרוסי להצביע וכדי למנוע את מה שהוא מכנה 'השתלטות החרדים על המרחב הציבורי'.

בסרטון פוגעני ומכפיש במיוחד, מואשם הציבור החרדי המקומי כמי שמבקש לסגור את הטלוויזיה בשבת, להשתלט על חברות הסלולר בשבת ולהחיל שעות נפרדות לגברים ולנשים במרכזי הקניות בעיר זאת לצד הושבת חרדי בבית כל חילוני שתפקידו להחזיר אותו בתשובה... בכך מבקש נכט לעודד את הציבור הרוסי לצאת ולהצביע.

מדובר בהמשך ישיר לגלי הסתה המתפרסמים בחודשים האחרונים נגד האוכלוסייה החרדית בעיר. סרטון נוסף שהופץ לפני כחודשיים עשה דה לגיטימציה לילדים החרדים כשהציגם מטיילים עם הוריהם ובכך כביכול 'משתלטים' על המרחב הציבורי.

בסביבת ראש העיר יחיאל לסרי חוזרים ודורשים מהמועמדים השונים שלא לשסע ולפלג בין האוכלוסיות בעיר במסגרת מערכת הבחירות בעיר.

בעקבות הסרטון האנטישמי של אלי נכט הגיב ראש העיר בחריפות ואמר: "בי נשבעתי, לא ניתן את הנהגת העיר למסיתים וחסרי אחריות שמלבים שנאה ומלחמות אחים. לא במשמרת שלי".

במקביל, לפני שעה קלה העלה גבי כנפו, מס' 2 של ראש העיר יחיאל לסרי ומנהל קמפיין הבחירות, פוסט בפייסבוק שבו הוא מבהיר, כי הלן גלבר לא תהיה בקואליציה הבאה.

"ככל שהדבר תלוי בי, כמרכז המשא ומתן הקואליציוני לאחר הבחירות, אני אמליץ לראש העיר לסרי להקים קואליציה ללא הלן גלבר", כותב כנפו.

לדבריו, גלבר ותומכיה חצו באחרונה את כל הקווים האדומים. "הם עסוקים בהסתה, הכפשה, וזריעת שנאה בין התושבים בעיר ללא מעצורים". לדברי כנפו, "באחרונה מתפרסמות עוד ועוד עובדות המוכיחות כי הלן, לכאורה, מעלה באמון הציבורי שניתן לה ופעלה שלא למען האינטרס הציבורי אלא עבור בעלי אינטרסים זרים. כל אלו מוכיחים כי הלן ואנשיה שכחו שביום שאחרי כולנו צריכים לשבת ביחד ולנהל כאן עיר יפה וגדולה".

"מי שלא מסוגלת לנהל וויכוח מכובד ללא שנאה והסתה, ומי שמתגלה כשותפה של בעלי אינטרסים זרים, לא יכולה להיות שותפה בניהול האחראי הנדרש לעיר הזאת. יותר מכך, מוזר ועצוב לנו, שאדם בעל עבר כל כך מפואר, כמו מר צילקר ראש העיר לשעבר, מתחבר לדמות בעייתית כל כך כמו הלן גלבר. המלצתי החד משמעית לראש העיר היא להשאירה מחוץ לקואליציה".

כזכור, חלקים מאגודת ישראל עדיין לא הכריעו בסוגיית ראשות העיר. הנטייה היא לתמוך בלסרי אך לאחר הגעה להבנות סביב סוגיית הסטטוס קוו והשבת.

ח"כ ישראל אייכלר אף הוא הגיב על סרטון ההסתה האנטישמית באשדוד: "הסאטירה היתה תמיד כלי נשק "לגיטימי", להבעיר את הרגשות החייתיים של התועמלנים האנטישמים בכל דור ודור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר