בורו פארק

אלימות בהכנסת ספר תורה: סכסוך, הלשנות ומעצר • צפו

טקס הכנסת ספר תורה שהתקיים אמש בבורו פארק ללא אישור המשטרה, עורר מחדש סכסוך בין ארגוני ה'שומרים' • המשטרה: "אם תבואו להפגין, האברך לא ישוחרר" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
רגע המעצר האלים (צילום מסך מתוך יוטיוב: JewishLife)

טקס הכנסת ספר תורה הפך לזירת התכתשויות: אברך חסידי נעצר אמש (ראשון) במהלך תהלוכה שלא תואמה עם כוחות הביטחון.

משטרת ניו יורק שלחה כוחות מיוחדים על מנת לעצור טקס הכנסת ספר תורה, שהתקיימה ברחובות בורו פארק החרדיים ללא האישורים הנדרשים.

מאמצי המשטרה להפסיק את התהלוכה נתקלו בהתנגדות עזה מצד חלק מן המשתתפים. השוטרים מצידם הגיבו בכוחנות רבה, בה ניתן להבחין בתיעודים שפרסמו משתתפי התהלוכה.

אחד המתנגדים אף נאזק ונלקח לתחנת המשטרה, והדבר עורר סערה רבה. חלק מתושבי השכונה מאמינים מזה זמן רב כי הרשויות מתנכלות לאורח החיים הדתי של תושביה.

מעצרו של האברך הצית זעם בשכונה, וכמה תושבים הפיצו הודעה הקוראת לבוא ולהפגין מול תחנת המשטרה. בתגובה הזהירו גורמים במשטרה שלא ליצור מהומות. "אם תבואו להפגין מול התחנה, העצור לא ישוחרר", נמסר.

צפו בהכנסת ספר התורה ובמעצר האלים:

לאחר מספר שעות שוחרר העצור ללא צורך בהפגנות, זאת בסיוע ר' יהודה פרלשטיין, אחד מעסקני בורו פארק.

עם זאת, איש משטרה בשכונה תיאר ל"כיכר השבת", כי תחילה היתה כוונה רק לעכב את האברך, 'למען יראו וייראו', ולשחרר אותו תוך זמן קצר בלא כלום, אך ההתנגדות של האיש והסובבים למעצר, יובילו ככל הנראה לרישום בתיק הפלילי של העצור.

יצוין, כי גם בזמן שהשוטרים פעלו במקום וכאמור עצרו את אחד המשתתפים, עדיין המשיכה התהלוכה לקול צלילי מוסיקה תוססת, וספר התורה הוכנס לבית הכנסת המיועד.

התהלוכה ממשיכה. צפו:

הרקע למהומות, כפי שנודע ל"כיכר השבת", הוא סכסוך בין ארגוני המתנדבים החרדים של בורו פארק, 'שומרים' ו-'שמירה'. הארגונים משמשים כמתווכים בין התושבים למשטרה, בין היתר באירועים מעין אלו.

היריבות בין הארגונים, כך מסתבר, הגיעה לשיא כאשר לדברי מנכ"ל 'שמירה', לוי לייפר, המתחרה - ארגון ה'שומרים' - מלשין למשטרה על אירועים ש'שמירה' מופקד עליהם.

בהקלטה שהופצה היום (שני), טוען לייפר כי גם בטקס הכנסת ספר תורה שנערך לאחרונה עם אישורים כדת וכדין, הגיעו שוטרים למקום כדי 'לחפש בעיות', זאת לדבריו בשליחות 'שומרים'.

"התהלוכה אמנם לא התקיימה באישור, אך לא היוותה הפרעה מכיון שהתנהלה ברחוב צדדי. בשלב מסויים, כאשר ילדים התחילו לרדת לכביש, הזנקנו מתנדבים שישמרו על הסדר ועל חיי הילדים", מתאר לייפר.

"השומרים שלחו את המשטרה מתוך צרות עין. 'שמירה' גדלה והתרחבה בשנים האחרונות, ופועלת הרבה למען הציבור, אך המאבק של 'שומרים' בארגון שלנו, מסתכם בעוגמת נפש לבתי הכנסת וגם למי שעמלו רבות כדי לתרום ולהכניס ספרי תורה. הפעם, גם אברך שלא קשור לסכסוך שילם על כך ונעצר", סיפר מנכ"ל 'שמירה'.

האזינו:

דברי לוי לייפר, מנכ"ל שמירה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר