טור פרידה

איש משפט והלכה // עו"ד יוסף ויצמן

עו"ד וינרוט היה איש של עולמות רבים ומלאי תוכן, הוא שילב בין היותו תלמיד חכם לבין מרצה נערץ למשפטים וליטיגטור. מורשתו החשובה, ייחודיותו ועולם הערכים שלו ילוו אותנו (טור)

יוסף ויצמן, עו"ד | כיכר השבת |
עו"ד יעקב וינרוט ז"ל (צילום: פלאש 90)

כל אדם בשעת צרה צריך שיהיה לצידו שלושה אנשים. רב, רופא ועורך דין - כך פרס בפני את משנתו, חברי עו"ד יעקב וינרוט ז"ל. ניסיתי להתחכם. שאלתי אותו ומה אם יש אדם אחד שנושא את שלושת התארים יחדיו? רב רופא שהוא גם עורך דין? לאחר שניה מחשבה ענה לי וינרוט בשנינותו הידועה - "זאת בתנאי שהוא היה קודם רב ואח"כ עו"ד ורופא. אחרת הוא לא רב".

כזה היה עו"ד וינרוט, איש של עולמות רבים ומלאי תוכן, הוא שילב בין היותו תלמיד חכם לבין מרצה נערץ למשפטים וליטיגטור – עורך דין מהשורה הראשונה.

אני זוכר את ימיו הקשים שהוגש נגדו כתב אישום, ימים קשים לכל אדם ובפרט לפרקליט צמרת. בכל ראיון או הזדמנות שאלו אותו האם יש נגדו רפידה בשל היותו דתי. התשובה תמיד חזרה על עצמה. בשום פנים ואופן! היה חשוב לו האימון במערכת המשפט ושלא להעמיק את הקרע בין רבדי החברה בישראל.

כמי שנושא בין היתר את הייצוג של עורכי הדין הדתיים חרדים בלשכת עורכי הדין היה עבורי עו"ד וינרוט מודל של שלמות. איש מלא תוכן תורני שלא שינה דבר מאורחות חייו הדתיים, מנגד טיפס ועלה לקדמת הבמה המשפטית והפך לאישיות משפטית מקצועית במדינה שכל שועי עולם וארץ מתדפקים על פתחו לייצוג עיצה ותבונה.

לעולם לא עשה לעצמו הנחות או תירוצים בשל היותו דתי. ההפך. דרש מעצמו יותר ויותר והוכיח כי ניתן להיות עורך דין הטוב והמפורסם במדינה וחובש כיפה.

בשמי ובשם חברותי וחברי עורכות ועורכי הדין, אני רוצה להביע את תנחומי הכנים למשפחתו המפוארת, בנותיו ובניו שחלקם ממשיכים את משרדו ובעיקר את ערכיו החשובים.

עו"ד וינרוט איננו איתנו, אך מורשתו החשובה, ייחודיותו ועולם הערכים שלו עוד ילוו אותנו שנים רבות.

  • הכותב הוא המשנה לראש לשכת עורכי הדין וראש סיעת אמונה במקצוע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר