טלטלה באלעד

נפסלה מועמדות פינדרוס באלעד; 'דגל' וש"ס: נעתור לבג"ץ

ביהמ"ש קיבל את העתירה לפסילת יצחק פינדרוס מהתמודדות לראשות העיר אלעד, לאחר ששוכנע כי אינו בן המקום אלא תושב ירושלים • אם ההחלטה תיוותר על כנה, 'דגל' וש"ס מחוץ למרוץ (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יצחק פינדרוס (באדיבות המצלם)

דרמה בפוליטיקה החרדית: בית המשפט המחוזי בלוד הודיע לפני זמן קצר (רביעי) כי קיבל את העתירה שביקשה לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד, בבחירות הקרובות, בנימוק כי אכן אין בכוונתו להעתיק את מרכז חייו לעיר.

לאחר ההלם הראשוני, מההחלטה הדרמטית והצורבת, אומרים כעת ב'דגל' כי בכוונתם לעתור נגדה לבג"ץ. "לא יתכן כי החלטה שיפוטית לקונית תכריע הלכה למעשה תוצאות בחירות במדינה דמוקרטית", טוענים בתנועה הליטאית.

לשם כך, אף שכרה דגל התורה את שירותיו של עו"ד עמית חדד, ממשרד וינרוט ושות', שייציג אותם בעתירה המתוכננת נגד החלטת בית המשפט המחוזי.

במטהו של ראש העיר המכהן ישראל פרוש (אגודת ישראל) אומרים ל'כיכר השבת" כי אינם שבעי רצון מההחלטה, וכי דווקא היו שמחים להמשך התמודדות הוגנת, בה לטענתם הם היו מביסים את פינדרוס בקלפיות.

הקביעה הסופית של השופט

בנימוקי פסילתו של פינדרוס, כתב בין היתר השופט אחיקם סטולר: "במקרה דנן, ברור כי מרכז חיים של המשיב היה ונשאר בירושלים, והוא שכר דירה באלעד כאשר הצהיר במפורש שאין לו כל כוונה להעתיק את משפחתו בתקופה הקרובה לאלעד, כך שברור שאין שום צפי לשינוי במרכז החיים של המשיב ומשפחתו".

"אשר על כן", קובע השופט, "ראיתי לקבל את העתירה ולקבוע שהמשיב אינו עומד בתנאי סעיף 7 (א) (3) לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) תשכ"ה-1965, ולכן אינו זכאי להיכלל ברשימת מועמדים ולהיבחר כחבר מועצה".

ולסיום, לאחר פריסת השתלשלות העניינים המשפטית, חוזר השופט וקובע לגבי המועמדות המדוברת לראשות: "ראיתי לקבל את העתירה ולקבוע שהמשיב (פינדרוס. א.ר) אינו עומד בתנאים, ולכן אני פוסל אותו מהתמודדות בבחירות לראשות העיר אלעד ועל מחיקתו מרשימת המועמדים".

פינדרוס, בראיון ל"כיכר השבת"

בתגובה רשמית להחלטה הדרמטית, מסרו מפלגות דגל התורה וש"ס, שהריצו את פינדרוס: "היום, לצערנו, חווינו שפל נוסף בציבוריות החרדית; עתירה קנטרנית שהוגשה נגד מועמדם של גדולי ישראל, כחלק מהניסיונות לקעקע את חובת הציות לגדולי התורה, התקבלה על ידי בית המשפט".

"לצערנו", מוסיפים שתי התנועות, "מתחילת הקמפיין - אין שעה שלא חווינו התדרדרות נוספת בערכים עליהם חונכנו ועליהם אנחנו מגדלים את ילדינו. נאלצנו להתמודד מדי יום עם איומים על רבנים(!), שכירת חוקרים פרטיים, הפצת חומרים משמיצים נגד גדולי תורה בכלי התקשורת ועוד מעשים שמעולם לא נראו כמותם".

נימוקי והחלטת הפסילה

"זו התנהלות מזעזעת שמחייבת חשבון נפש מעמיק. למותר לציין, כי ש"ס ודגל התורה תפעלנה בכל הכוח נגד התופעה הפסולה והחמורה של אנשים חרדים שלא בוחלים באמצעים בכדי לקדם את עצמם תוך פגיעה חמורה בגדולי התורה, הרמת יד בתורת משה וגרימת חילול ה' נורא כמו זה שחווינו הערב".

ולסיום, מצהירים ב'דגל' ובש"ס: "המפלגות מתכוונות לערער כבר היום לבג"ץ, נגד ההחלטה התמוהה, ובטוחות כי ההיגיון והשפיות ינצחו, והרב יצחק פינדרוס יתמודד לראשות העיר - וינצח".

ראש העיר פרוש. יזכה מן ההפקר? (צילום: פלאש 90)

מ'שלומי אמונים', סיעתו של פרוש, נמסר בתגובה למתקפה זו: "אנחנו דוחים בשאט נפש את הדברים שפורסמו הערב, מהם נרמז כאילו לאגודת ישראל יש מעורבות בעתירה המדוברת".

"אנחנו בעד התמודדות שתאפשר לתושבים להצביע. לנו יש גדולי ישראל ולהם יש גדולי ישראל; כל ציבור יצביע לפי רבותיו - נהרא נהרא ופשטיה, ויבחר את ראש העיר הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר