רובינשטיין תמורת רובינשטיין

האיום של 'אגודה': תמיכה בבני ברק תמורת תמיכה בביתר

המחלוקת בין שלו"א ואגו"י ל'דגל' מתרחבת. מכתב 'המועצת החסידית' לתמיכה באברהם רובינשטיין בבני ברק - נגנז, כתגובה לאי תמיכת 'המועצת הליטאית' במאיר רובינשטיין בביתר עילית (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מאיר רובינשטיין ואברהם רובינשטיין (צילום: נתי שוחט - פלאש 90, שוקי לרר)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': שבוע וחצי לבחירות המקומיות, והרוחות הסוערות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' מסרבות להירגע ומשפיעות על ערים נוספות. האחדות סביב מועמדותו של אברהם רובינשטיין, לראשות העיר בני ברק, נסדקת באיום ממשי של 'אגודת ישראל' לא להביע תמיכה במועמדותו. הסיבה: סירוב 'דגל התורה' לתמוך במאיר רובינשטיין לראשות העיר ביתר עילית.

השתלשלות העניינים, כפי שנודעה ל'כיכר השבת', החלה בכינוס מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' בסוף השבוע, משם יצאה תמיכה של חברי ה'מועצת' במועמדים בערים השונות, אך לא הוזכרה תמיכה בראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, המזוהה עם 'שלומי אמונים' שנמצאת במתיחות קשה מול 'דגל התורה'.

רובינשטיין, מסרב להבטיח ל'דגל התורה' את תיק התכנון ובניה שהיה בידיהם בקדנציה האחרונה, זאת כחלק מהמתיחות בין שתי המפלגות. ב'דגל התורה', זועמים על הזלזול והקיפוח במפלגתם, והחליטו להשהות את התמיכה ברובינשטיין, כך שבמכתב מועצת גדולי התורה, כאמור, לא פורסם שמו בין ראשי הערים הנתמכים על ידי המפלגה.

אלא שהמתיחות הגיעה לשיא בסוף השבוע, מכתב עליו חתמו חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' על תמיכה באברהם רובינשטיין לראשות העיר בני ברק, מכתב שהיה אמור להתפרסם בביטאוני אגודת ישראל, נגנז בשלב זה.

בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת' כי "שיתוף הפעולה בין הפלגים ב'אגודת ישראל' הוביל להחלטה לא לפרסם את התמיכה ברובינשטיין עד להסדרת העניינים בין 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה' בביתר".

לדברי הבכיר, "למרות שחסידויות גור ובעלזא לא קשורות לעיר ביתר, הם יישרו קו עם ההחלטה להשהות את התמיכה ברובינשטיין בבני ברק".

בכיר ב'דגל התורה' הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' ואומר כי "יש ניסיונות להכניס את בני ברק לסחרור בין 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה'. בבני ברק יש אחדות, העובדה היא שחנוך זייברט חתם על הסכם עם אברהם רובינשטיין לצד ראשי החסידויות השונות".

הבכיר מעריך כי "מדובר במשיכת זמן ובאיומי סרק על מנת להבטיח את תמיכת 'דגל התורה' במאיר רובינשטיין בביתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר