נאום ההפסד

דייטש: "אם דגל וש"ס היו תומכים, היה ראש עיר חרדי לי-ם"

"מי שהחליט ללכת לפילוג ביהדות החרדית, זה לא הצד שלנו. אנחנו קידשנו שם שמים - ולא נגררנו לאלימות" - כך נפרד הלילה יוסי דייטש מפעיליו, לאחר שהפסיד בקרב על ראשות העיר ירושלים (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יוסי דייטש. המפסיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המועמד החרדי לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש, הודה הלילה (שלישי) בהפסדו במירוץ, ונשא נאום מכובד בבנייני האומה.

בדבריו מול מאות חסידים מריעים, ובנוכחות פטרונו סגן השר מאיר פרוש (אגודת ישראל), אמר דייטש: "כל הגרפים מראים שלא ניצחנו. אנחנו יהודים מאמינים, ועשינו את ההשתדלות בצורה הטובה והנקייה ביותר".

דייטש הוסיף בעקיצה כלפי דגל התורה, שכזכור רצה בנפרד בבירה והניבה הישג נכבד של 5 מנדטים מול 3 בלבד לאגודת ישראל, כי "מי שהחליט ללכת לפילוג ביהדות החרדית זה לא הצד שלנו. אנחנו קידשנו שם שמים, ולא נגררנו לאלימות".

"אם דגל התורה וש"ס היו תומכים בי, היה עכשיו ראש עיר חרדי בירושלים", הדגיש יוסי דייטש באמירה ברורה יותר.

משה ליאון מודה לפעיליו, לאחר שהעפיל לסיבוב השני (צילום: מתוך ynet)

השר זאב אלקין, מועמד נוסף שחווה הפסד דומה בקרב על ראשות העיר ירושלים, הודה אף הוא: "אני מברך את ליאון ואת ברקוביץ' שעלו לסיבוב השני. צריך לדעת להפסיד. אסייע כשר לעניני ירושלים למי שייבחר, וכבר מחר אחזור לממשלה ולכנסת".

כזכור, מספירת כמעט מאה אחוזים מקולות הבוחרים עלה, כי אל המקום הראשון העפיל משה ליאון עם 33%, אחריו עופר ברקוביץ' עם 29%. זאב אלקין עם 19%, יוסי דייטש רק עם 17% ואבי סלמן עם פחות מאחוז בודד.

לפיכך, ביום שלישי בעוד שבועיים ייערך סיבוב בחירות שני, בו יתמודדו ליאון וברקוביץ' ראש בראש.

באשר לחלוקת המנדטים לכלל הסיעות, מספירת מירב הקולות עולה כי דגל התורה השיגה תוצאה מדהימה של 6 מנדטים, לעומת אגודת ישראל שקיבלה 3 בלבד ו'עץ' (הפלג) שנשאר עם מנדט בודד.

גם ש"ס מציגה הישג נאה של שמירה על כוחה - 5 מנדטים. 'מאמינים' (קינג -'יחד') 2, התעוררות של ברקוביץ' - 6, 'ירושלים תצליח' (אלקין) 2, מרצ 2, הבית היהודי 2, יוסי חביליו 1 והליכוד. סיעתו של משה ליאון, שכאמור הגיע למקום הראשון במירוץ לראשות, לא עברה את אחוז החסימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר