צפו

חגיגות ניצחון בדגל התורה: הביסו את אגודת ישראל - 6 מול 3

לזה קיוו ב'דגל התורה' - להוכיח את כוחם בירושלים, לאחר שנים של טענות לאפליה מול אגודת ישראל. אך גם בתנועה הליטאית לא ציפו לניצחון כה מוחץ: 6 מנדטים; כפול מאגו"י • צפו (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חגיגות הניצחון הליטאי (באדיבות המצלם)

הבחירות בירושלים: דגל התורה מציגה - ניצחון מהדהד מול עמיתתה אגודת ישראל. התנועה הליטאית זכתה בסופה של מערכת בחירות סוערת לשישה מנדטים, בעוד החסידים קיבלו שלושה בלבד.

כזכור, לפני חודשים ספורים הודיעו רבני דגל התורה בירושלים, ראש ישיבת תורת זאב הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק וראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, על ריצה נפרדת מאגודת ישראל בבחירות לעיריית ירושלים.

העילה הרשמית שהוצגה לצעד דרמטי זה, היתה הטענה כי אגו"י סירבה לאפשר להם לפרסם את החלטת הרבנים הליטאים לתמוך במשה ליאון לראשות העיר - ולא ביוסי דייטש החסידי - לצד ג', האות של הסיעה המשותפת.

אך מתחת לפני השטח בעבע כל העת גם התסכול בדגל התורה, בשל תחושתם כי כוחם בתוך יהדות התורה לא זהה לגודלם האמיתי בשטח. במשא ומתן בין הצדדים סירבו הליטאים לפחות משוויון מוחלט.

ואכן, כאמור, בתום ספירת מירב קולות הבוחרים בבירה, התברר כי כוחה של דגל התורה עולה כדי לפחות 3 מנדטים. אגודת ישראל לעומתה, התבררה כשווה 3 מנדטים בלבד. במספרים: דגל התורה 40,988, אגודת ישראל 25,389.

הנתונים המרשימים הללו של 'דגל' מקבלים משמעות בהקשר נוסף, פנים-ליטאי, כאשר 'הפלג' (עץ) הצליחו רק לשמור את המושב הבודד שלהם בעירייה, לו הם זכו באמצעות 8,885 קולות

עם היוודע תוצאות אלו, פרצו החגיגות באולם 'שירת ירושלים' בשכונת גבעת שאול בעיר, אותו שכרה 'דגל'. שירת אלפי הפעילים הנמרצים, בחורי ישיבות ואברכים, היתה אדירה, כשעסקני המפלגה נישאו כל העת על כפיים.

השמחה היתה כפולה, גם בשל העובדה כי מועמד התנועה לראשות העיר, משה ליאון, הגיע למקום הראשון והעפיל לסיבוב השני שייערך בעוד שבועיים מול עופר ברקוביץ', בעוד מועמד 'אגודה' יוסי דייטש נותר הרחק מאחור, במקום הרביעי, ומועמד 'הפלג' זאב אלקין הובס אף הוא וניצב במקום השלישי.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר