קרב על כל קול

מתח שיא בבית שמש: הקולות נספרים - ובלוך פותחת פער

ספירת 1028 המעטפות הכפולות בבית שמש מתקיימת ברגעים אלו, וככל שחולף הזמן נראה שעליזה בלוך סוגרת את הפער ומביסה את משה אבוטבול בקרב על ראשות העיר (ארץ)

אבי רבינא ואריאל ליבא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בחשוון תשע"ט | 31.10.18
רחבת העירייה, בשעה זו (צילום: אריאל ליבא, כיכר השבת)

הדרמה בבית שמש: 03:02 - אל הרחבה שמול עיריית בית שמש מגיעה כעת עליזה בלוך, לשאת נאום ניצחון, לאחר שהגיעה ליתרון של יותר מ-400 קולות על פני ראש העיר המכהן משה אבוטבול.

וועדת הבחירות החלה לפני מספר שעות את ישיבתה, כדי לספור את קולות החיילים והנכים, המצביעים במעטפות הכפולות, כשמתנהלת "מלחמה" על כל קול, אותו מנסים בצד שהפסיד אותו לפסול.

הדיווחים זורמים החוצה אט אט, מתוך חדר וועדת הבחירות שהתכנסה בעיריית בית שמש, שבקניון נעימי בעיר.

בפילוח שערכו היום במטה עליזה בלוך עולה לטענתם, כי מבין 1028 קולות הבוחרים שהצביעו במעטפות הכפולות, רובם חיילים, ישנו יתרון מוחץ לטובתה, מה שאומר כי היא תכהן כראש עיריית בית שמש הבאה. ספירת קולות אלו, מתנהלת כעת (רביעי).

מוקדם יותר הערב כבר פרצו פעילים חרדים למען בלוך בריקוד ובשירת 'הנה מה טוב', כשהם מביעים את ביטחונם בניצחונה הסופי.

פעילים חרדים למען בלוך, בריקוד. הערב (אריאל ליבא, כיכר השבת)

כזכור, לאחר ליל אמש, התעוררה בית שמש לבוקר שכולו הפתעה, כשמספירת כל הקולות הרגילים התברר כי ראש העיר החרדי משה אבוטבול גובר ב-251 קולות בלבד על פני עליזה בלוך יריבתו הדתית-לאומית.

21,750 קולות קיבל אבוטבול בהתמודדותו לכהונה נוספת כראש עיר, לעומת 21,499 קולות שקיבלה בלוך שרצה כדי להדיח אותו מתפקידו זה.

מדובר כמובן בפער שעשוי להימחק לאחר ספירת הקולות במעטפות הכפולות מהקלפיות בבסיסי צה"ל, הקלפיות המונגשות לנכים ובתי הכלא, שכאמור תיערך הלילה.

לדברי גורמים במטה בלוך, הם פילחו קול-קול מבין 1028 הקולות הללו שטרם נספרו, רובם של חיילים, ומבירור זהותם ואופן הצבעתם של אלו עולה בבירור כי "המועמדת שלנו ניצחה. עליזה בלוך עשתה מהפך, שכולם יודו בו בקרוב".

בלוך באחד מחדרי המטה, הערב (צילום אריאל ליבא, כיכר השבת)

"מי שמהפך זה נזקף לזכותו", אומרים במטה בלוך ל'כיכר השבת', "הם אלפי חרדים שהעדיפו את טובתה הגשמית של העיר, שהוזנחה לדברים בשנות כהונת אבוטבול, והצביעו לעליזה. "בזכותם כבשנו את בית שמש".

על פי גורם במטה החרדי של המועמדת הדתית-לאומית, הצביעו עוברה לא פחות מ-5,000 חרדים. ב'רמה ג'', שם קיימות טענות רבות מצד התושבים כנגד התשתיות הלקויות בשכונה, הצביעו מעל 20% מהחרדים עבור בלוך, כך גם ברמת בית שמש א' בעלת הרוב החרדי בה הצביעו לה יותר מ-40%.

לעומת זאת ב'רמה ב'', שכונה חרדית חסידית מובהקת, נרשמה מיכה של רק מעט מעל 10%, נתון נמוך המראה כי בשכונות החרדיות המובהקות לא הצליחה בלוך לקבל תמיכה משמעותית, אך במטה החרדי שלה טוענים כי היה בידם רשימות של עוד מאות חרדים שתמכו בבלוך, כאלו שרק ברגע האחרון נמנעו מלצאת ולהצביע לה, עקב "קמפיין הפחדה שהתנהל נגד צעד כזה", לדבריהם.

יהדות התורה לתושבים: "נעשו פעולות לא חוקיות. עדכנו אותנו" (סריקה)

ב'יהדות התורה' בעיר, בראשה עומד אבוטבול, כבר נערכים לתוצאה שלילית זו מבחינתם, ומפרסמים כעת כי חלו לא מעט בעיות חוקיות בהצבעות ובספירת הקולות, ופונים לציבור בבקשה ליידע אותם על כל מקרה שכזה, כדי שיוכלו להשתמש בו כדי לערער על ניצחון אפשרי של בלוך.

כזכור, מערכת הבחירות בבית שמש הייתה הפעם שקטה בהרבה מהפעם שעברה. ד"ר עליזה בלוך, אשת חינוך הותיקה שניהלה את תיכון ברנקו-וייס בעיר, נזהרה במכוון מלהפוך את הקמפיין שלה למאבק בחרדים, והתמקדה רק בביקורת על אבוטבול בענייני ניקיון, תחבורה ובינוי.

אבוטבול ורעייתו בדרך לקלפי, אתמול (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

אסטרטגיה זו, עליה הוחלט ב'מטה החרדי' שפעל לצידה, היא שהצליחה ככל הנראה לשכנע תושבים המגדירים עצמם כחרדים רבים, מאלו הנחשבים ל'חרדים פתוחים', כי כדי לשפר את רמת החיים בבית שמש, מוטב להם לפרוש מהקולקטיב החרדי ולהעניק לה את קולם.

ראש העיר המכהן משה אבוטבול העלה הילוך רק בשבועות האחרונים של מערכת הבחירות, במהלכם הזהיר מפני נפילת העיר לידיים לא חרדיות - מה שתוך שעות לא רבות יתברר אם אכן קרה, לתדהמתם של רוב ככל תושביה החרדים של בית שמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר