בקשת עזרה

חינוך מיוחד: התגובה של לפיד לתושב בני ברק

תושב בני ברק, אב לילד בחינוך המיוחד, פנה ליו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, בבקשת עזרה עבור ילדי החינוך המיוחד וקייטנות בחינוך החרדי, זאת התשובה שקיבל (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ח"כ יאיר לפיד (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

הורי ילדי החינוך המיוחד בבני ברק זועמים על כך שהעירייה לא מממנת הסעות לגני הילדים המרוחקים, למרות העובדה שהגנים רחוקים ולא תמיד ממוקמים בתחומי העיר.

בעיה נוספת היא התשלום עבור הקייטנות בחינוך החרדי, מאחר והמוסדות הם מוכר שאינו רשמי - התשלום עבור הקייטנות גבוה. תושב בני ברק, שיגר מכתב בנושא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד בו טען כי ילדי העיר לא צריכים לשלם מחיר גבוה על הקייטנות משום שבקייטנות מלמדים את אותו חומר בחינוך הממלכתי ובחינוך החרדי.

במכתבו, כותב התושב החרדי: "עבור החינוך המיוחד - אין צורך לפרט כמה קשה על ההורים כל הטיפול בהם, לכל מי שיש רגש בלבו מבין את המצוקה וכמה אנו כעם מחוייבים לעזור להורים אלו, וראו במודעה מה שנכתב שאין להם הסעות! פשוט הזוי למה? כמה זה כבר עולה למה לעשות את זה להורים? הרי ההורים עובדים/לומדים ולא די שהקיטנות מסתיימות בשעת הצהרים ולא בשעה 4 ולכך מפסידים שעות וכו' עוד דורשים מהם לדאוג גם להביא את הילדים מהגנים כשבדרך כלל גני החינוך המיוחד אינם במקום המגורים אלא במקומות מרוחקים בקצה העיר? אז למה לעשות את זה להורים המסכנים וכי חסר עוד כמה שקלים למשרד החינוך?".

בהמשך הוא כותב כי "עבור תשלום למוסדות תלמודי התורה הפרטיים, נכון כולנו יודעים שיש חילוקי דעות בכל נושא הליב"ה במגזר החרדי ומשום כך הורים הבוחרים לשלוח את ילדם למוסדות כאלו משלום כסף היות ומשרד החינוך מממן רק 55% ולא 100% כבשאר המוסדות הממלכתיים, אבל מה זה קשור לקייטנות וכי האם בקיטנות מלמדים לימודי ליב"ה, הרי מה זה קיטנות סוג של בייבי סיטר ולא יותר ולכך גם שעות הלימוד בהם קצרים ולא כמו בשאר ימות השנה, אז למה ומדוע משרד החינוך לא נותן לילדים אלו את אותו המימון כמו לשאר הילדים, וכי מה הם גרועים בימי החופשה משאר הילדים למה שלא יקבלו מימון מלא של 1005 ולא יצטרכו לשלם כלום כמו שאר הילדים האם זה שוויוני כזה דבר?".

"נשמח מאוד בטיפול דחוף בענין בכדי שאולי בימי חנוכה הקרבים ישתנה הדבר לטובת שני נושאים אלו", הוא חותם את מכתבו.

ח"כ לפיד, השיב לו במכתב תגובה: "1. אין שום הצדקה שלא לממן הסעות לילדי החינוך המיוחד. אנחנו נפנה בנושא לשר החינוך.

"2. אנחנו מאמינים שהמדינה לא צריכה לממן את החינוך של ילדי החינוך המוכר שאינו רשמי - כל עוד הם אינם מכפיפים עצמם למערכת החינוך הממלכתי. בתי ספר שבוחרים שלא להיות מפוקחים על ידי משרד החינוך, לא לעמוד בתכנים הבסיסים שהמדינה מכתיבה (לא רק לימודי אנגלית, מתמטיקה ועברית אלא גם ציון ימי זיכרון ממלכתיים וכיוצא בזה) וללמוד בתכנית לימוד שהם מכתיבים לעצמם אינם צריכים להיות מתוקצבים על ידי המדינה או הרשות המקומית ועל כן אין בכוונתנו לפעול בנושא זה".

מעקב כיכר השבת על מצבם של מוסדות המוכש"ר מגלה כי גזירתו האמתית של יאיר לפיד על מוסדות המוכש"ר והפטור עדיין תקפה ומלווה אותם כל השנה, מאז שתיקן את תקנות המוכש"ר שהפחיתו מחובת המדינה לתקצב את המוכש"ר ב 75% אמתיים מכל מה שהחינוך הכללי מקבל, וכן את מוסדות הפטור מ 55% מכל התקציב, למצב בו הם מקבלים רק 40% ו 25% בהתאמה.

השר דרעי וח"כ גפני פנו לשר החינוך נפתלי בנט מספר פעמים בדרישה להחזיר את התקנות לנוסח שלפני פירון כפי שמעוגן בהסכמים הקואליציוניים, אך עד היום התקנה טרם שונתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר