הפוליטיקאי האנטי-חרדי

ראש העיר טבריה רון קובי: "באתי לעשות פוליטיקה חדשה"

"אסור שהחרדים בטבריה יגיעו ל-30%", אמר אתמול ראש עיריית טבריה הנבחר, פרובוקטור מפורסם בעירו, שנבחר "בזכות" פיצול חרדי תמוה. כעת, בראיון ראשון לתקשורת חרדית, הוא מתגונן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
רון קובי, בראיון ל"כיכר השבת" (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

יממה לאחר שרון קובי, ראש עיריית טבריה הנבחר, זעזע את שומעיו באמירות מחרידות כלפי הציבור החרדי, הוא מנסה כעת להרגיע את הרוחות בראיון ראשון ל"כיכר השבת".

כזכור, רון קובי אמר בראיון אוהד אצל רינו צרור בגלי צה"ל: "אני רוצה שהחרדים ימשיכו להתפתח - מחוץ לטבריה. כיום החרדים בעיר הם 22 אחוזים, אסור שיגיעו ל-30%"...

בתגובה לדברי ההסתה הבוטים הללו, אמר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "דבריך הם בושה! טבריה היתה חרדית עוד לפני שנולדת! גדולי הרבנים חיו בה! האם היית מעז להתבטא כך על אתיופים או על רוסים? דבריך הם אנטישמיים".

כעת כאמור, בראיון ל"כיכר השבת", נשאל רון קובי: אתה מבין שבציבור החרדי כועסים מאוד על האמירה שלך שאתה לא רוצה יותר מ-30 אחוז חרדים בטבריה?

"האמירה שלי הוצאה מהקשרה. אני ציטטתי את שר הפנים לשעבר אלי ישי, שאמר את המלים האלה. אני חושב שבטבריה יש אחווה ושלום ורעות, ויהיה טוב לכל החרדים, לכל החילונים ולמסורתיים".

"ילד חרדי וילד חילוני הם בשבילי אותו דבר. אני אוהב את כולם. אני חושב שהציבור החרדי בטבריה צריך להיות רגוע ושמח. יהיה להם טוב".

הוא לא צריך לחשוש ממך אחרי האמירות הללו?

"ממש לא. ממש לא. אני חושב שהציבור בתוך טבריה הוא ציבור טוב, יש אחווה ושלום ורעות, ואני חושב שיהיה פה יותר טוב, ויהיה להם יותר נקי, יותר מסודר ויותר התייחסות".

כמה נכון שניצחת בזכות המחלוקת הפנים-חרדית?

ממש לא. אני חושב שמה שגרם לניצחון בעיקר, זה חוסר התפקוד וחוסר הניהול של עיריית טבריה. היום אני רואה את זה ביתר שאת. העיר מטונפת, מלוכלכת, ו...מה לעשות... צריך לדעת לעשות פוליטיקה חדשה, של שנות ה-2018, טכנולוגיה חדשה, שיטה חדשה... וצריך להיות שקופים למציאות".

רון קובי, במרכז הפגנה נגד בחירת רב עיר חרדי לטבריה (צילום ארכיון: David Cohen/Flash90)

את הראיון ל"כיכר השבת", העניק רון קובי לאחר שיצא מהדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת בראשות ח"כ שלי יחימוביץ', אליה הופיע אף שלא הוזמן.

דיון זה בראשות יו"ר הוועדה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), הסתיים כפי שדווח ב'כיכר השבת' בסערה רבתי, תוך הטחת האשמות וחילופי דברים קשים.

במהלך הדיון הסוער טען קובי: "הכל כאן מכור מראש נגדי", וספג אזהרה מח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "תזכור מה שאמרתי לך; אתה עוד תגמור בכלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר