הטבח בפיסטבורג

אח יהודי מציל את היורה מפיטסבורג: "טיפלתי בו מאהבה"

ארי מהלר, שטיפל כאח מוסמך ברוברט באוורס, האמריקני שטבח ב-11 יהודים במרכז יהודי בפיסטבורג: "ראיתי בעיניו בלבול, לא רשעות. רציתי להראות לו חמלה ואמפתיה" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית הכנסת הקונסרבטיבי 'עץ חיים' לאחר הטבח (צילום: דוברות זק"א)

פרטים חדשים עולים מן האירוע הקשה שפקד את יהדות ארצות הברית, עם הירצחם של אחד עשר יהודים בפיסטבורג לפני כשבוע וחצי.

כזכור, רוברט באוורס פרץ לבית הכנסת הקונסרבטיבי "עץ חיים" בעיר פיטסבורג בשבת, כשבידו רובה ושלושה אקדחים. לפני שפתח באש צעק: "כל היהודים חייבים למות". במסע הטבח הביא למותם של 11 בני אדם ששהו במקום.

באוורס נעצר, נכלא והואשם ב-44 סעיפים הכוללים פשעי שנאה, אך מי שטיפל בבאוורס לאחר שנלקח לבית החולים אלג'ני גנרל בפיטסבורג, היה אח יהודי מוסמך בשם ארי מהלר.

בית החולים אלג'ני גנרל בפיטסבורג (צילום: שאטרסטוק)

"אני בטוח שבאוורס לא ידע שאני יהודי", כותב האח בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. "במשך כל זמן הטיפול בו, לא רציתי לומר לו דבר אודות הדת אליה אני משתייך. רציתי שיחוש חמלה. בחרתי להוכיח אמפתיה. הרגשתי שכיהודי, הדרך הטובה ביותר לכבד את הנרצחים היא להוכיח בפני הרוצח שהוא טעה".

לפי מהלר, "לא ראיתי בעיניו של באוורס דבר מלבד חוסר באינטלגנציה ורמות גבוהות של בלבול. אני לא יכול להיכנס לפרטי תיקו הרפואי, אך באוורס הודה לי על שהצלתי אותו, שהראיתי לו טוב-לב ושהתייחסתי אליו כאל כל מטופל אחר".

"אדגיש שהאיש הזה נטע בליבי פחד בזמן שביצע את הטבח, שכן חששתי שהוריי היו בין הנפגעים", כתב מהלר שמספר כי אביו הוא רב, וכי בילדותו סבל רבות מגילויי אנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר