עקב מות הפעוטה

פאניקה במאה שערים: כך הילדים יחוסנו מחצבת - ביום אחד

הרמקולים הקוראים להתחסן מחצבת סובבים ברחובות ירושלים ו'טיפות החלב' פתוחות ברציפות, אך בכך לא די: ב'מאה שערים' יוזמים מערך שיחסן את כל הילדים - ביום אחד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכרוז המפציר לרוץ ולהתחסן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות פטירת הפעוטה שחלתה בחצבת בשבוע שעבר במאה שערים, לאחר שלא חוסנה מהמחלה, יוצאים ב'העדה החרדית' במבצע חיסונים ייחודי.

ל"כיכר השבת" נודע, כי בציבור הנמנה על חוגי 'העדה, המונה כמה אלפי בני אדם, דווקא ישנו כעת ביקוש גדול להתחסן מפני החצבת, בניגוד לסטיגמה שדבקה בו.

עסקן בכיר ב'העדה החרדית' אומר ל'כיכר השבת': "אשתי הלכה עם שלושת הילדים שלנו ל'טיפת חלב' כדי לחסן אותם, וזה לא נורמלי מה שהולך שם: המתנה של שעות ארוכות, כי כולם רוצים עכשיו לחסן את הילדים שלהם".

כדי להתמודד עם הביקוש הרב, הפתאומי, לחיסון, פתחו 'טיפות חלב את שעריהן למשך שלושה ימים, מהיום (שלישי) עד חמישי, מהשעה 8 בבוקר ועד השעה 8 בערב.

אך בכך לא די: ל"כיכר השבת" נודע, כי בעקבות העומס המתואר, יזמו ב'העדה' תכנית לשכור אולמות ושם לחסן את את כל ילדי שכונת מאה שערים והסביבה - ביום אחד.

עסקן נוסף מתאר את כוונת המארגנים: אפשר לחסן את את כל הילדים ביום אחד, תוך כדי שמכינים במקום קצת משחקים לילדים הרבים שיחכו בתור. בינתיים התכנית הזאת מחכה לתקציב של כמהגורמים, שאנחנו רוצים שיממנו את זה".

רכב הארגון 'יד אברהם', במאה שערים (באדיבות המצלם)

מי שכעת מנהל את כל הפרסום של סכנת החצבת והחובה להתחסן, ומתכוין לעמוד מאחורי היוזמה למערך אולמות בהם יתבצע החיסון ההמוני, הוא ארגון בשם "יד אברהם", כשכמובן 'העדה החרדית' זהו הגוף המניע בנושא.

בחוצות מאה שערים מסתובבים רכבים, ועליהם מערכת כריזה שמשמיעה - בשפת האידיש כמובן - את דבר הסכנה הגדולה במחלת החצבת והצורך המיידי להתחסן מפניה.

בהכנת הכתבה השתתף חיים גולדברג

קריאת רבני 'העדה' להתחסן (צילום מסך)
קריאת רבני 'העדה' להתחסן (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר