הקטל באתרי הבנייה

לאחר המגעים: נמנעה השביתה במשק שתוכננה למחר

מו"מ אינטנסיבי בין יו"ר ההסתדרות, שר האוצר, שר העבודה והרווחה ושר הבינוי והשיכון הביא להסכמות, בעניין הסדרת נושאי הבטיחות במקומות העבודה, ובענף הבנייה בפרט (כלכלה, בארץ)

אילוסטרציה (צילום: דוד ועקנין, פלאש 90)

משא ומתן בין בכירי המשק מול שרי הממשלה, הביא לפתרון בענף הבנייה - מה שגרם לביטול השביתה שתוכננה למשק.

על פי דיווח ב-Ynet, לאחר מו"מ אינטנסיבי בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר האוצר משה כחלון, שר העבודה והרווחה חיים כץ, ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט, הגיעו הערב (שלישי) הצדדים להסכמות, להסדרת נושא הבטיחות במקומות העבודה ובענף הבנייה בפרט - נושא שהביא למשבר ולאיום בהשבתת המשק החל ממחר (רביעי).

לדברי ניסנקורן, "קיבלנו את כל מה שרצינו, פיגומים בתקן אירופאי, 60 תקנים למפקחי בטיחות החל מינואר 2019, קורס בטיחות בסיסי וכל שאר הדרישות. חלק מהדברים ייושמו באופן מידי וחלק בחקיקה שתארך כמה חודשים. בכוונתי לקלוט בן אדם ייעודי שיעקוב אחר הנושא".

בתגובה שמסר ל-Ynet אמר יו"ר ההסתדרות: "אני מאוד שמח שהושג פתרון. המבחן הוא ביישום. אני משוכנע שאם כל הנושאים הללו ייושומו נראה ירידה במספר ההרוגים והפצועים בענף, ונדאג שהם ייושמו. אני שמח שבסוף יש מתווה של הסכמות. מה שחשוב זו התוצאה, שבסוף כולם נרתמים ובאים בטוב. אנחנו רוצים לשנות ושמח שנרתמו".

ניסנקורן אמר עוד כי "מדובר בדבר הנכון והמוסרי שהיה צריך להיעשות כבר מזמן. אני מברך על כך שבסופו של דבר המדינה הכירה בחובתה ובאחריותה להסדיר את הנושא. בזכות המאבק הצלחנו להביא פתרונות אמיתיים לשיפור הבטיחות בעבודה ובענף הבנייה בפרט, וזאת ללא יום אחד של שביתה במשק".

"ההסכמות הן רק תחילת התהליך בדרך לשינוי המציאות. יודגש כי לאחריות הרבה שנלווית לשמירת הבטיחות בענף הבנייה, שותפים גם הקבלנים והעובדים שממלאים תפקיד מרכזי בהקפדה על סטנדרט הבטיחות הנדרש", דברי ניסנקורן.

אבי ניסנקורן והשר כחלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

השר כחלון אמר: "רצינו למנוע את השביתה, והחיים יחזרו למסלולם ומחר השגרה תחזור. היה חשוב להכריע הערב, כדי שהמשפחות והעובדים ילכו לישון בתחושה שמחר לא נפגעת שגרת חייהם".

"אנחנו רגישים לחיי העובדים האלה, רגישים לחיי פועלי הבניין, ולצערי בתקופה האחרונה יש הרבה מאוד תאונות והרוגים. המסקנה היא שצריכים לתת אמצעים, להוסיף תקנים, לשנות חקיקה, לעשות רגולציה. כל מה שדרו", אמר השר.

כחלון הוסיף כי "מצד שני, אנחנו גם רגישים לחיי האזרחים, היומיום, לשגרה שלהם. יש אנשים שצריכים לקחת את הילד לגן, מהמעון, לנסוע לחוץ-לארץ. אני שמח מאוד שאחרי הרבה מאוד מאמצים... אני חושב שהגענו פה לאיזון - גם חיי אדם וגם השגרה של אזרחי מדינת ישראל".

השר ישראל כץ הגיב להסכמות שהושגו, ואמר: "לפני שנתיים הכנסנו את הידיים לבוץ, וניסינו לשנות במשרד תרבות-עבודה של שבעים שנה. תרבות של זלזול בחיי אדם, אי התייחסות לבטיחות. לצערי השנה נהרגו כבר 37 אנשים ונפצעו 138 ונשארו נכים. המהלך הראשון של היום, אני מקווה, שאנשים יעבדו, יתפרנסו בכבוד ויחזרו הביתה בשלום. נשקיע ואני מקווה שהבטיחות תהייה המוטו המוביל של הקבלנים במדינת ישראל".

בין ההבנות שהושגו, שינויים מהותיים בתחומים הבאים: פיגומים ועבודה בגובה, הגברת האכיפה, מנופים, רשם הקבלנים, עוזרי וממוני בטיחות, מכרזים ציבוריים, הגברת המודעות הציבורית לנושא הבטיחות, אחריות מזמין העבודה וכן השתלמות בסיסית בתחום הבטיחות לפועלי בניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר