לאחר דום לב

הלם בטלז סטון: ראש המועצה אברהם רוזנטל הלך לעולמו

חובשים הוזעקו לביתו של ראש מועצת טלז סטון אברהם רוזנטל, לאחר ניסיון החייאה קבעו את מותו. יממה לפני התבטא: "כשאגיע לבית דין של מעלה אגיד שאני רציתי כמה שיותר תורה" (דיין האמת)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בכסלו תשע"ט | 09.11.18
הרב אברהם רוזנטל ז"ל (צילום: כיכר השבת)

הלם ביישוב טלז ססטון: הלילה (שישי) נפטר באורח פתאומי ראש המועצה הוותיק הרב אברהם רוזנטל ז"ל לאחר דום לב.

לקראת השעה 2 לפנות בוקר , כוחות ההצלה הוזעקו לביתו של רוזנטל ברחוב בלוך 4, לאחר שהתקבל דיווח על אדם מבוגר שהתמוטט. שישה כוננים של ארגוני ההצלה ביצעו בו כחמישים דקות פעולות החייאה, אך למרות המאמצים, נקבע מותו לאחר דום לב.

הבשורה הקשה עברה מפה לאוזן. תושבי היישוב השקט התעוררו בשעה 3 עם הישמע הבשורה והתאספו לבכי ואמירת תהילים סביב ביתו של ראש המועצה הוותיק והאהוב.

אברהם רוזנטל ז"ל התגורר קרוב ל-40 שנה ביישוב, וכיהן כארבע קדנציות כראש מועצה מטעם תנועת דגל התורה.

כוחות ההצלה בסמוך לבית רב רוזנטל, הלילה

רוזנטל נבחר בבחירות האחרונות לקדנציה חמישית ללא בחירות, לאחר הסכמה שהושגה עם בכירי מפלגת דגל התורה לפיה יפרוש מתפקידו בעוד כשנה עבור יצחק רביץ.

ל'כיכר השבת' נודע על התבטאות מצמררת של רוזנטל יום לפני פטירתו בפני מספר חברי מועצה: "שאני אבוא לבית דין מעלה". סיפר רוזנטל לחברים ההמומים, "אני יודע שאני יבוא לשם ואני אוכל להגיד שאני רציתי כמה שיותר תורה, ואני לוקח את זה על הכתפיים שלי שהקמתי כוללים וישיבות. שעזרתי ותמכתי לתורה".

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי אתמול (חמישי) ביטל צו הריסה לבית כנסת בטלז סטון. דברר שעורר התרגשות רבה בקרב מכריו שמוסיפים את המקרה לסל זכויותיו של הרב רוזנטל ז"ל.

מ'דגל התורה' נמסר הבוקר: ׳דגל התורה׳ אבלה וכואבת על פטירתו הפתאומית של ראש מועצת קרית יערים, הרב אברהם רוזנטל ז׳ל, שהיה עשרות שנים בהנהגת קרית יערים, טלז סטון, ופעל לפיתוחה ושגשוגה של הישוב, ועסק רבות לאורך כל השנים למען הציבור ולמען פיתוח הישוב וקידומו, ובמשך כל השנים שמר על צביונה והיותה עיר חרדית קריה נאמנה. ההלוויה תתקיים היום בשעה 10:00, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם".

מסע הלווית הרב אברהם רוזנטל ז"ל ראש מועצת טלז סטון הבוקר (שישי) בשעה 10:00 מבית הכנסת חסידים ברחוב הרב בלוך בכניסה לקרית יערים טלז סטון.

רוזנטל ז"ל בבית הגר"ח קנייבסקי, צילום: יעקב נחומי
רוזנטל ז"ל בבית הגר"ג אדלשטיין, צילום: יעקב נחומי
רוזנטל ז"ל בבית הגר"ג אדלשטיין, צילום: יעקב נחומי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר