'המבשר' שב ומבהיר: 'דין צפת כדין ירושלים'

במאמר בביטאון 'שלומי אמונים' הובעה הדרישה לתמיכה בגלבך בצפת בתמורה לתמיכה במשה ליאון בירושלים. "מדוע, מארי דכולי עלמא, צפת שונה מירושלים?" (חדשות חסידים)

(צילום: יונתן זינדל ודוד כהן, פלאש 90)

אחרי החלטת ועדת השמונה של 'אגודת ישראל' לפתוח במשא ומתן עם משה ליאון לתמיכה בו לראשות העיר ירושלים, היה מי שציפה לראות הבוקר "קול קורא" בביטאוני אגודת ישראל או לפחות רמז על ההחלטה הצפויה.

אתמול נחשף ב'כיכר השבת', כי רק ברגע האחרון לא פורסמה ידיעה ביומוני אגודת ישראל על החלטת ועדת השמונה וזאת בשל התנגדות 'שלומי אמונים', הדורשים בתמורה לתמיכה החסידית במשה ליאון - תמיכה ליטאית במועמד אגודת ישראל בצפת נחמן גלבך. בדגל התורה מנגד מתעקשים לתמוך במועמד החילוני בצפת שוקי אוחנה, משום שלטענתם אין סיכוי כרגע למועמד חרדי בצפת.

אם לא די בדרישת צפת תמורת ירושלים, אתמול פורסמה הקלטה במהדורה המרכזית של חברת החדשות, יוסי דייטש אומר בהקלטה שפרסם יאיר שרקי:

"שמעת את סגנון הדיבור שלו? הוא (דרעי) אמר למיכל הלברשטאם - אתה חושב שאתם ניצחתם? אתם טועים. אנחנו ה'בעלי בתים' היום. אתה חושב שהבעל הבית זה אבי אבוחצירא או משה ליאון? אתה טועה טעות חמורה! הבעל הבית זה אנחנו".

"אתם הפסדתם, אם אתם לא יודעים. אנחנו ודגל ניצחנו. ואם יש לכם בעיה של כבוד, שאתם חושבים שצריך לתת כבוד לרעב׳ס שלכם, אז אין שום בעיה. אז נבוא וניתן לכם כבוד. חכם שלום ורב חיים קנייבסקי יעלו לרבי מגור ויתנו לו כבוד וזהו זה"

ההקלטה הביאה לתסיסה של החסידים נגד השר דרעי, ובעצם הלכה למעשה עצרה את המגעים בין ליאון לאגודה.

ב'המודיע מתעלמים הבוקר מהבחירות בירושלים, אך מפרסמים מודעה לטובת נחמן גלבך לראשות העיר צפת בה נכתב כי "דין צפת כדין ירושלים"

לעומת זאת, בביטאון 'המבשר' מבית שלומי אמונים יוצאים במאמר חריף, המתנה את התמיכה במשה ליאון בירושלים בתמיכה של דגל התורה בנחמן גלבך בצפת.

במאמר ב'המבשר' נכתב: "בימים אלו מתכוננים לסיבוב השני שייערך בשבוע הבא, ברשויות בהן לא הגיעו המתמודדים אל רף האחוז הנדרש כדי להיבחר בסיבוב הראשון. שתי הערים שיש בהן עניין לציבור החרדי, הן ירושלים וצפת. דגה"ת קוראת בימים האחרונים כי פניה לשלום. הם קוראים 'לאחד כוחות לקראת ההכרעה הגורלית'. הם מסבירים שמטבען של בחירות שהן גוררות, בפרט את צעירי הצאן בכל הצדדים, לאווירה של 'תחרות', שלעתים עשויה להביא להתבטאויות ומעשים שטוב היה אילו לא נאמרו ונעשו. לדבריהם, לא כל פרץ של ריקוד וצווחת ניצחון מייצגים את דגה"ת"

המבשר מוסיף, "באווירה זו, ותחת הרושם של הדברים הבאים לסלק אש של מחלוקת ולפוגג עוינות בין ציבור יראי ה', אנו מרשים לעצמנו לשאול בכל הכאב ובכל התימה: במה שונה צפת מירושלים? מדוע אין דגה"ת קובעת כי דין צפת כדין ירושלים. שתיהן ערי קודש, בשתיהן צרכי עמך ישראל, בני היהדות הנאמנה, מרובים. מדוע רק בירושלים יש עניין להתעלות מעל חישובים כאלו ואחרים בעת כה גורלית, מדוע רק בירושלים יש להפנים כי בשעה מכרעת שכזו עלינו להניח בצד את הכל ולפעול יחד למען האינטרס המשותף לכל שומרי המצוות. אז מדוע, מארי דכולי עלמא, צפת שונה מירושלים?"

העיתון מדגיש ומגיב למאמר אתמול ב'יתד נאמן' ומדגיש, כי אין בכוונת העיתון להורות לליטאים להצביע אחרת משהורו להם: "ברור לכולנו כי על כל אחד לפעול כדעת רבותיו. חלילה לנו מלומר אחרת. יבינו אלה בדגה"ת כמה נפגענו עמוקות כאשר לפני מספר ימים בעמוד הראשון שם התנוססה אמירה על אלה שנשמעו לכקש"ת מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות חברי מועצת גדולי התורה שליט"א שהם נכללים, חלילה, בשל כך בין 'משנאי ה', הס מלהזכיר. גם כשביקשו מאתנו למחות בעקבות אמירות חמורות אלו, לא פגענו ולא עלבנו. ידענו כי אנו עושים את המצווה עלינו מרבותינו, ובשמחה אנו מקיים את 'ועשית ככל אשר יורוך'. גם בהמשך הדרך נעשה ככל אשר יורו לנו. אבל אם הכיוון הוא שלום ואחדות, אם הרצון הוא להשקיט ריב ומדין בין הציבורים המרכיבים את הפסיפס הנאדר והנהדר של היהדות הנאמנה לחוגיה, אזי מדוע להפלות לרעה את עיר הקודש צפת. וכי שם אין צריך לאחדות? וכי שם אין צריך ראש עיר שידאג לצרכי היהדות התורתית?"

המבשר מתייחס גם לשאלת הסיכויים ועוקץ, "אם יש מי שמעלה בדעתו שאין סיכוי למועמד החרדי בצפת, נחמן גלבך, כדאי שיידע ויזכור שגם באגודת ישראל יושבים בעלי ניסיון שיודעים לנתח היטב את מצב השוק האלקטוראלי. הם אלה שהצביעו על יוסי דייטש בירושלים כמועמד בעל סיכויים מצוינים אם כל הציבור החרדי יתאחד סביבו. עובדה שהתבררה כידוע כנכונה. גם בצפת הם חוזרים ואומרים: אילו יתאחד הציבור החרדי במלואו סביב מועמדותו של גלבך, כי אז ראשות העיר צפת תעבור לציבור החרדי. צריך לזכור כי הציבורים החרדים הגדולים בצפת, כמו ש"ס וחב"ד, שכל אחד מהם יש לו פי כמה וכמה קולות מדגה"ת, מבינים שהמועמד החרדי יש לו סיכוי טוב. רק דגה"ת יש לה חישובים משלה?"

לסיום בשלומי אמונים מבהירים, כי בצורה ברורה כי תמיכה בליאון תתקבל רק לאחר תמיכה בגלבך, "אנו חוזרים ואומרים: זה תלוי רק באחדות ובשלום. אם האווירה והרצון הוא לשוב אל השלום ואל השלווה, הבו את צפת לתושביה החרדים. ובזאת תבחנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר