פייק ניוז ישראלי

העיתונאי במטוס חשף את ההסתה והשקרים נגד החרדים

כלי התקשורת בישראל חגגו במהלך השבת על הציבור החרדי בהסתה חמורה על "חרדים שהתפרעו" בטיסה שאיחרה, אלא שהעיתונאי יהודה שלזינגר שהיה על הטיסה חושף את האמת (חדשות, חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בכסלו תשע"ט | 17.11.18
מטוס אל על. ארכיון (צילום: משה שי - פלאש 90)

מספר שעות לפני צאת השבת פרסמו בתקשורת הישראלית דיווחים מסיתים, גדושים ב"זעזוע", על נוסעים חרדים בטיסת אל על מניו יורק, בערב שבת, שאיחרה, כאשר לכאורה - לפי הדיווחים - תקפו את אנשי הצוות, באלימות, מחשש שיאלצו לחלל את השבת.

אך העיתונאי הדתי, יהודה שלזינגר (ישראל היום) שנכח בטיסה, וכמו האחרים לא יכל להגיב על הטענות עד לצאת השבת, חושף את האמת וההסתה.

בתוך כך, ‏חברת אל על החליטה להגיש תלונה במשטרת ישראל בגין ההתפרעויות בטיסתה מניו יורק. מחברת אל על נמסר: "אנו רואים בחומרה את ההתנהגות החמורה של חלק מהנוסעים בטיסת אל על מניו יורק כלפי צוות החברה. אנחנו מקווים כי משטרת ישראל תפעל לחקר העניין ולמיצוי הדין".

התקרית על המטוס (צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום)

"כמה רוע, הסתה, שיסוי ובעיקר פייק ניוז", כתב שלזינגר בפתח דבריו, "פתחתי במוצ"ש את אתרי החדשות וראיתי כותרת מטורפת על חרדים 'רעים' אחרים ש'דחפו דיילת ואיימו לפרוץ לתא הטייס'".

"הלם. בחיי, הלם", כותב העיתונאי, "אלפי לייקים, מאות שיתופים, טונות של רעל על פייק ניוז מוחלט. לצערם של אנשי אל על (וכלי תקשורת) היה עיתונאי על הטיסה, וכשיש דרמה, עיתונאי פותח מצלמה. וכך יצא שראיתי ותיעדתי כמעט הכל".

בשלב הזה מתחיל שלזינגר לגולל את שאירע במטוס: "ראיתי חרדים שמשקרים להם ומערבבים אותם והם שותקים. ראיתי חרדים שכולאים (ממש ככה) אותם במטוס והם פותחים בשירה. ראיתי ותיעדתי דיילים שהחליטו להעניש את הנוסעים ולא לתת שירות. ראיתי חרדים שמוכנים לישון בנתב"ג כדי שהחילונים לא יחללו שבת.

"ראיתי חרדים שנוסעת ברוטאלית (שכתבה את הפוסט) צועקת עליהם ומקללת אותם והם שותקים. ראיתי ותיעדתי דייל אלים שלוקח לי את המצלמה (ביקשתי את שמו ואחרי ששמע שאני עיתונאי (ואם אני לא?!) מיהר להתנצל אז לפנים משורת הדין לא אעלה את הוידאו שלו ללא טשטוש)".

לדבריו: "ראיתי חרדים שמודיעים להם שלא יראו את הילדים שלהם השבת (או את המזוודות שלהם) והם דאגו להצטופף בחדרים ביחד באתונה כדי לעבור את השבת עם מה שיש. ראיתי את הביזיון של אל על, את הפייק ניוז, את כמויות הרעל ולא יכולתי לשתוק. כמה פופולרי להיכנס בחרדים, כמה רחוק הסיפור האמיתי. יש מספיק רעל בין אחד לשני (ועוד לפני בחירות)".

יהודה שלזינגר מדווח על התקרית (באדיבות יהודה שלזיגנר, ישראל היום)

בשלב הזה כותב שלזינגר את האמת על שהתרחש: "לעובדות בקצרה: הטיסה הייתה אמורה לצאת ביום חמישי בשש וחצי. איחור של שעה וחצי לא הטריד מדי. שלג, קורה. אלא שעל המטוס נודעה הסיבה האמיתית: הדיילות יצאו מאוחר וצריך לחכות להן. (כל הנוסעים ידעו שיש שלג וצריך להגיע מוקדם והדיילות לא?! אם אני הייתי מאחר היו מחכים לי?!)

"ואז, הושיבו אותנו במטוס וכל פעם סיפרו שקרים "הדיילות כבר פה", "כבר יוצאים", "אנחנו ראשונים בתור", "נוסעים בנתיב המהיר" , "הפשרה ונוסעים". שלוש שעות במטוס, המון שקרים. נוסעים שביקשו לרדת סורבו, והקברניט הבטיח חד משמעית - 'מגיעים שעה-חצי שעה לפני שבת'".

לדבריו: "שעתיים לפני הנחיתה מודיע הקברניט על תכנון חדש, את הדתיים מורידים באתונה, החילונים ימשיכו. ההתקוממות הייתה משני הצדדים, חרדים וחילונים. שיקרו לנו. במצח נחושה ובלי להתבלבל".

מחברת אל על נמסר בתגובה לכלי התקשורת: "מזג אוויר קיצוני בניו יורק גרם לביטולים ועיכובים גדולים של המראות בקרב מאות טיסות של חברות תעופה, לרבות טיסות אל על שיצאו בחמישי בערב ארצה. על אף ביטולי הטיסות הרבים הצלחנו להוציא את טיסה 002 מניו יורק למען נוסעינו, תוך נחיתת ביניים באתונה. אל על דאגה לטיסת המשך לישראל באותו היום עבור הנוסעים".

"כמו כן, נוסעים אשר העדיפו להישאר באתונה בשבת טופלו על ידי נציגי החברה ואל על דואגת להשיבם ארצה בצאת השבת. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו, אולם כאמור העדפנו להוציא הטיסה מניו יורק באותו היום לטובת לקוחותינו. יודגש כי החברה לא תסבול אלימות כלפי הצוות ותפעל בהתאם לחוק כנגד כל נוסע שתוגש כנגדו תלונה בנחישות וללא פשרות, כפי שעשינו עד היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר