הריקוד בסמינר

ניסים זאב: 'מה לבנות הסמינר ולפוליטיקה?'

הריקודים ב'סמינר החדש' בירושלים על הניצחון בבחירות, מעוררים דיון סוער. ב'פלג' טוענים כי אפילו בזמן לופוליאנסקי לא רקדו ואילו ב'דגל' טוענים כי מדובר בתיעוד שהוא גאווה לסמינר. ניסים זאב אומר ל"כיכר השבת": "לעולם לא חשבנו להכניס לסמינר ריקודי ניצחון" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הריקוד וניסים זאב (צילום: באדיבות המצלם, מרים אלסטר - פלאש 90)

התיעוד מתוככי 'הסמינר החדש' בירושלים, שנחשף ב"כיכר השבת", שם חגגו בשירה וריקודים את ניצחונו של משה ליאון בירושלים, יחד עם הצוות החינוכי, גרר שורה של תגובות בעד ונגד.

חשיפת "כיכר השבת" >>>

גורמים ב'פלג הירושלמי' הזכירו כי אפילו כאשר אורי לופוליאנסקי נבחר לראשות העיר ירושלים לא יצאו בסמינרים בריקודים. מנגד, גורמים ב'דגל התורה' ציינו כי מדובר בתיעוד שהוא גאווה לסמינר ומוכיח את העצמאות של החינוך הליטאי שהוא בלתי תלוי וזוהי שירת "דידן נצח" הליטאי. לדבריהם, "בתשע"ט הושלם המהפך של תשמ"ט שלא תלויים כלל בחסידים".

מנהל סמינר 'נוות ישראל' בירושלים, חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב, אומר ל'כיכר השבת' כי "לפני 35 שנה גם חגגנו את הניצחון של ש"ס, אבל חגגנו בביקור אצל רבנים וגדולי ישראל, שיאחלו בהצלחה, ריקודי ניצחון גם בהיכלי הישיבות זה דבר לא ראוי לרקוד על ניצחון פוליטי, אז בסמינר לית מאן דפליג.

ריקוד הבנות בסמינר (באדיבות המצלמת)

"מה לבנות סמינר ולפוליטיקה? הורסים את המושג של 'כל כבודה בת מלך פנימה', בנות תמיד עזרו בבחירות, אבל ריקודים? לא זכור לי בהיסטוריה כזה דבר, אני גם תמכתי במשה ליאון, אם ברקוביץ היה נבחר זאת היתה בושה. שמשתי חזן יחד עם משה ליאון בחו"ל, אני חושב שהוא ראוי ונעים הליכות. גם אני שמחתי, אבל לעולם לא חשבנו להכניס לסמינר ריקודי ניצחון, מה לבנות הסמינר ולפוליטיקה, ועוד ריקודים עם הצוות?".

יו"ר החינוך העצמאי, הרב אברהם יוסף לייזרזון, אמר הבוקר כי "לא חושב שראוי שאתייחס למה שנעשה בסמינר שאינו קשור לחינוך העצמאי, הם על-יסודי. רק חשוב לציין שביום הבחירות בסיבוב השני התקיים יום עיון של החינוך העצמאי לכל המנהלים בניר עציון, נאמתי שם עם תחילת יום הבחירות נאום נעילה ואמרתי: 'אצלינו בשנת תשמ"ט כאשר הוקמה דגל התורה, היה לי הסכם חשאי עם הגאון רבי שרגא גרוסברד זצ"ל ממקורבי מרן הרב שך זצ"ל, ואני חסיד גור, לשמור על שלימות החינוך העצמאי שלא יגרר ליריבויות שחצו אז את היהדות החרדית.

"צלחנו את המשברים של תשמ"ט, וצלחנו גם את תשע"ט ברוך השם. בחינוך העצמאי מורות, בנות, מנהלות, מכל החוגים והשלום נשמר, יש לנו עשרת אלפים עובדי הוראה מכל הצדדים והשלום נשמר. כולנו מלוכדים מכל הזרמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר