פרסום ראשון

תביעה: "בלשים משכו בזקנו של חרדי ששכב על הרצפה"

לפי תביעה אזרחית אישית שהוגשה לאחרונה, בלשים המחופשים לחרדים התעללו נפשית ופיזית בעובר אורח, רק משום שתהה על פשר התנהגותם האלימה כלפי ילד חרדי שזרק עליהם שקית • צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד האלימות הקשה. צפו (צילום: מצלמות אבטחה)

פרסום ראשון: לבית משפט השלום בירושלים הוגשה לאחרונה תביעה אזרחית אישית על סך 75,000 שקל, נגד בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה, בטענה לאלימות קשה כלפי חשוד חרדי.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, נכתב כי במהלך אירוע מתוכנן מראש, ב-18.05.2017, נכנסה קבוצת שוטרים לשכונת מאה שערים בירושלים כשאחד מהם מחופש לחייל, וכשאחד מילדי השכונה ניגש לעבר אחד השוטרים וזרק לכיוונו שקית ניילון, הסתערו אליו כלל השוטרים - כשהם בלבוש אזרחי - על מנת לעצור אותו.

בשלב זה, כך לפי התביעה, פנה האברך לשוטרים כשידיו שלובות, וביקש לברר מה עשה הילד, אלא שהשוטרים קפצו עליו, חנקו אותו, השכיבו אותו על רצפת המדרכה ואחד מהשוטרים גם הכה בו באגרופו.

אך השיא היה, כשבעוד האברך שכוב על הרצפה, ניגש אליו שוטר, רכן לעברו, משך בחוזקה בזקנו והמשיך לדרכו כאילו לא קרה דבר. לאחר מכן הובילו השוטרים את העצור לאורך רחוב מאה שערים, כשהוא ללא כיפה, וזאת למרות שביקש מהם שוב ושוב שיאפשרו לו להרים את כיפתו שנפלה במהלך המעצר.

על פי כתב התביעה, ההתעמרות לא פסקה, ובתחנת המשטרה נאלץ האברך לעבור חיפוש על גופו, כשהשוטרים הכריחו אותו לפשוט את כל בגדיו. רק לאחר מספר שעות, ולאחר שהאברך נחקר בחשד לתקיפת השוטרים, הוא שוחרר לדרכו.

בחלוף הזמן, כך מתברר, נמצא שהאירוע תועד במצלמת אבטחה, ובצילומים ניתן לראות שהאברך לא עשה דבר, לא תקף את השוטרים, ודווקא הם אלו שתקפו אותו באלימות רבה.

עו''ד איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash909)
עו"ד איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash909)
הגדלה

עו"ד איתמר בן גביר, פרקליטו של האברך, אומר היום (ראשון) ל'כיכר השבת: "התנהלות השוטרים שקפצו ועצרו אזרח שבסך הכל ביקש לדעת 'על מה המהומה', היא בעייתית ביותר, והתנהלותו של השוטר שמשך בזקן, היא הוספת חטא על פשע".

המשיכה בזקנו של האברך, אף מזכירה לעו"ד בן גביר "את האנטישמיות באירופה", והוא מקווה כי המשטרה תמצה את הדין עם השוטרים התוקפים.

מארגון 'בצדק' שמלווה את הפרשה נמסר: "הארגון ימשיך לעקוב ולתעד התנהגות בלתי חוקית של שוטרים כלפי הציבור החרדי, ויפעל בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותו בכדי לאתר שוטרים אלימים ומתעללים, לגבות מהם מחיר ולמצות עמם את כל חומרת הדין".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "כתב התביעה התקבל במשטרה ותגובתנו תימסר בין כותלי בית המשפט כמקובל".

בהכנת הידיעה השתתף חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר