"טיסת השבת"

הגרש"ב סורוצקין בראיון: "הם השתמשו בי, ושיקרו לנו"

ראש רשת הכוללים 'עטרת שלמה' מתאר את ההתנהגות המקוממת לדבריו של חברת אל על, בטיסה שמסעירה את המדינה ביומיים האחרונים • וגם: מה אומרים במשטרה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תיאור הדרמה במטוס (צילום: באדיבות יהודה שלזינגר, ישראל היום)

'טיסת השבת': הערב (ראשון) תתקיים פגישה בין נוסעים חרדים ששהו על הטיסה שעוררה סערה לבין עו"ד עמית חדד, לקראת אפשרות של הגשת תביעה מצידם נגד חברת אל על, בשל זלזול בנוסעים ורמיה באשר לזמני הטיסה.

בשעה 19:30 הפגישה תחל במשרדו של עו"ד עמית חדד, בה ישתתפו אבי רפול, בא כוחו של הגרש"ב סורוצקין, ויצחק בבי, אחד מנוסעי הטיסה - לקראת הגשת התביעה נגד חברת אל על.

בתוך כך, ראש ישיבת עטרת שלמה, הגאון רבי שלום בער סורוצקין, הדמות הססגונית והמוכרת ביותר ששהתה על הטיסה המדוברת, התראיין באורח נדיר לעיתונאי יהודה שלזינגר, ששהה אף הוא על אותה טיסה, ותיאר את שאירע.

"הציבור התנהג בצורה נפלאה ומיוחדת", אמר הרב סורוצקין לכתב 'ישראל היום'. "שיקרו אותנו. אמרו לנו נתונים לא נכונים. ויותר מזה - לא התייחסו לאנשים. לא נתנו שום מידע".

הרב סורוצקין הוסיף: "השתמשו בי אישית: אמרו לי שהטיסה תיקח 9 שעות ועשר דקות, ביקשו ממני לדבר במערכת הכריזה של המטוס ואמרו שהטיסה תנחת בשעה שלוש בתל אביב. גם כשהיה שינוי, בכלל לא עדכנו אותנו, למרות ההצהרות".

יצוין, כי עד לרגע זה חברת אל על טרם הגישה תלונה נגד החרדים שתיארה כ"מתפרעים". בכירים במשטרה מאשרים ל'כיכר השבת' כי הנהלת אל על טרם פעלה מולם, על מנת להגיש תלונה שכזו.

מטוס אל על (צילום ארכיון: משה שי, פלאש 90)

כזכור, העיכוב ביציאה של שתי טיסות אל על בסוף השבוע נגרם ככל הנראה בין היתר בעקבות מזג האוויר הסוער בארצות הברית, כך שהטיסות היו אמורות לנחות בארץ ביום שישי אחר הצהריים. לנוסעים נמסר בתחילה כי הטיסות יגיעו לישראל זמן קצר לפני כניסת שבת, וחלקם ביקשו להישאר בניו יורק.

אל על סירבה לבקשתם לרדת מהמטוס, ומספר נוסעים זעמו. אלא שלאחר ההמראה התברר כי העיכוב רב כל כך, עד כדי שהנחיתה בישראל תהיה רק אחרי כניסת השבת.

התקרית על המטוס (צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום)

בעקבות התקרית נוצרה מהומה במטוס. על פי טענותיהם של מעט נוסעים, כמה נוסעים חרדים החלו להתפרע, ואף נקטו באלימות כלפי הצוות, בדרישה להשלים את נתיב הטיסה המקורי. לעומתם, מרבית העדויות מוכיחות כי כלל לא הייתה אלימות. המהומה שנוצרה, הובילה בסופו של דבר לנחיתת המטוס באתונה שביוון, שם שהו הנוסעים במהלך השבת.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה את ההתנהגות החמורה של חלק מהנוסעים בטיסת אל על מניו יורק כלפי צוות החברה. אנחנו מקווים כי משטרת ישראל תפעל לחקר העניין ולמיצוי הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר