מצנן את האווירה

דרעי ל'כיכר': ריצה משותפת עם 'דגל' לא עומדת על הפרק

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי דוחה את האפשרות שתנועתו תרוץ יחד עם 'דגל התורה' בבחירות לכנסת • כמו כן, דרעי מכחיש את הטענות שהופעלו עליו לחצים למנות את משה אבוטבול לשר הדתות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התייחס הצהריים (שני) לאפשרות שסיעת ש"ס תרוץ יחד עם 'דגל התורה' בבחירות 2019 לכנסת, וטען כי הדבר לא עומד על הפרק. כמו כן, דרעי הכחיש את הדיווחים שהופעלו עליו לחצים למנות את ראש עיריית בית שמש היוצא משה אבוטבול לתפקיד השר לשירותי דת. דרעי אמר את הדברים בתשובה לשאלות 'כיכר השבת' בפתח ישיבת סיעת ש"ס בכנסת.

אתה רואה אפשרות שש"ס ו'דגל' ירוצו יחד בכנסת?

"אני לא חושב שהאופציה הזו קיימת. אני בעד אחדות, אין לי שום דבר נגד אחדות, אבל אני חושב שש"ס במשך כל שנות קיומה הוכיחה שהיא מביאה קולות מציבורים מאד רחבים, ואסור לאבד את זה.

"גם ברשויות המקומיות הוכחנו את זה, אם באשדוד, אם בפתח תקווה או במקומות אחרים. הכפלנו את עצמנו. זה מאוכלוסיות רחבות מאד, ואסור לאבד את הדבר הזה. לכן אני בעד להמשיך לשתף פעולה כמו שהיה עד לפני כמה חודשים, בצורה הכי מיטבית שהיתה ביהדות החרדית, ואפשר לחזור חזרה לשולחן הזה. וכל אחד ירוץ לפי רבותיו, לפי הציבור שלו, ויביא את המירב.

"אני מאחל להם הצלחה גדולה, שיעברו את ש"ס, אבל נעבוד אח"כ ביחד. אני לא איכנס גם לתוך המחלוקת, אני לא מעוניין להיכנס לזה".

אתה מתכוון למנות בקרוב שר דתות?

"היום יהיה דיון מיוחד בכנסת, לזכר חברנו ואהובנו, שאמנם לצערנו הרב לא היה לנו אפילו זמן בינינו לשבת ולדבר ולשפוך את הלב, על חבר שהיה איתנו עשרות שנים ונפטר, ונסתלק לבית עולמו, כיון שהיינו באמצע - להזכירכם, הלוויה שלו היתה באמצע ליל התוצאות של הבחירות של ירושלים.

"כל תקופת המחלה שלו היינו עסוקים 24 שעות ביממה. אני בטוח שזה הצוואה שלו, להמשיך את המפעל הגדול שהוא היה שותף בו מתחילת דרכו. הנושא הזה, עד לרגע זה, לא עמד על שולחן סדר היום, ואם עכשיו בעז"ה יחליטו שהכנסת והממשלה ימשיכו בשנה הקרובה, אז ודאי שיש סיבה (למנות שר חדש. י.כ.)".

היו עליך לחצים למנות את משה אבוטבול?

"לא היה. לא מכיר כזה דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר