גם הסינים הופתעו

המקובל על חילול השבת של רון קובי: אוכל לי את הבריאות

האדמו"ר מקרלין סטולין העביר את השבת בצל חילולי השבת שארגן ראש העיר רון קובי. המקובל הרב קוק יוצא נגד ראש העיר ומתריע שהדבר מחליא אותו, וקובי העביר שידור חי ממפגש עם סינים (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רון קובי והמקובל הגר"ד קוק (צילום: מתוך הפייסבוק של רון קובי, באדיבות המצלם)

במוצאי השבת האחרונה, פורסם לראשונה ב'כיכר השבת' על מסיבת רחוב גדולה שנערכה - תוך חילול שבת עצום, ברחבת הביג בן בטיילת בטבריה, כאשר מוביל האירוע הוא ראש העיר הנבחר רון קובי. העילה למסיבה היה חגיגת יום הולדת 60 ל'טיבריוס קיסר' והרוחות בטבריה סוערות בעקבות הכוונה לערוך מסיבות דומות מידי שבת.

ל"כיכר השבת" נודע כי האדמו"ר מקרלין שהה בשבת בעיר טבריה, כאשר חדרו ובית מדרשו הם במרחק עשרות מטרים בלבד מן המסיבה שנערכה.

האדמו"ר שמע במהלך כל סעודת השבת את חילולי השבת ברמקולים עוצמתיים במיוחד שנועדו בין היתר לעורר תשומת לב ל"מהפך החילוני" שמוביל ראש העיר רון קובי.

רון קובי בסיור עם הסינים והעיתונאי גיא ורון (מתוך הפייסבוק של רון קובי)

בתוך כך, היום מתפרסם סרטון של המקובל הגאון רבי דב קוק, בו הוא מביע את צערו הגדול מחילולי השבת ההמוניים. "רבותי, לגבי חילולי השבתות שמתרבים בטבריה בפרהסיה בשבועות האחרונים: כמובן שאני חולה מזה, ולפי הרפואה זה חשש שזה יעשה לי סכרת. כידוע שאדם נעשה חולה מדבר מסויים וזה מצער אותו מאוד מאוד עד שאפילו בלילה הוא לא יכול לישון, זה עושה ח"ו את מחלה הסכרת".

"אני מתפלל לבורא עולם שאני לא יחלה", הוסיף המקובל, "כי לפי התנאים, אני חרד ואני בצער קשה ובכל לילה לא יכול לישון בגלל חילולי השבת. לכן אני מתפלל שאני ינצל ולא תפגע בי חס ושלום המחלה הזו".

"אבל דבר אחד אני יכול לשמח את עצמי ואחרים", המשיך הגר"ד קוק, "ברור שדבר כזה לא יכול להישאר, הרי חילולי שבתות בפרהסיה לא ניתן לקיים. וברור שזה סימני משיח, כאשר החילול והצער מגיע לכזה שיא, עד כדי כך שאני מסוכן על סכרת, ואני מרגיש את זה, זה אוכל לי את הבריאות ממש. ממילא זה סימני משיח".

בהמשך דבריו הוסיף ואמר: "תתכוננו ממש בימים אלה למשיח, חייבים להתכונן ממש בכל יום למשיח ולחשוב על זה כל יום, כי זה סימנים הכי ברורים שיש. אין לך קץ מגולה מזה. אמן כן יאמר השם".

דברי המקובל הגר"ד קוק (באדיבות המצלם)

בתוך כך, אתמול המשיך רון קובי לתעד את פעילותו בעמוד הפייסבוק שלו, הוא פירק בין היתר ברחוב הגליל בעיר את כל גדרות הבטיחות, לטענתו לבקשת הסוחרים, וזאת ללא שהתקיים דיון מסודר בוועדת התחבורה בעיר. בנוסף, את הספסלים שהיו על גדרות הבטיחות הבטיח קובי להעביר לחופים המוזנחים אותם הוא משקם, לדבריו.

בהמשך יום האתמול, זכו הסינים לקבל הצצה לראש העיר הצבעוני, במסגרת חתימת ברית ערים תואמות זימן ראש העיר הקודם יוסי בן דוד משלחת מהעיר אושי בסין, ואתמול הם הגיעו למפגש המתוכנן אך פגשו את ראש העיר החדש, וזכו לכבוד יוצא דופן.

ראש העיר רון קובי דאג להם לבר מאכלים על הכינרת והצהיר, במהלך שיחה עם עיתונאי חברת החדשות, גיא ורון, שכל שלטי הרחוב והתנועה בעיר יהיו גם בסינית ולדבריו הוא כבר הוציא מכרז לשלטים חדשים.

רון קובי העניק לסינים כרך של ספר הרמב"ם ואמר: "דיס איז דה בוק אוף דה רמב"ם איז פיימס דוקטור אין ג'ואיש".

ניסינו לקבל את תגובת רון קובי אך ללא הצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר