נציגי הממשלה מתיוונים?

הממונה על התקציבים לח"כ אורי מקלב: "אמירה פוגענית"

בדיון על נשות האברכים, השווה ח"כ אורי מקלב בין הניסיון להצר את צעדיהן למתיוונים. הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, יוצא בהתקפה נגד ח"כ מקלב ואומר כי אין לכך מקום בשיח (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שאול מרידור וח"כ אורי מקלב (צילומים: יונתן זינדל ומרים אלסטר - פלאש 90)

פרסום ראשון: לפני כשבוע פרץ עימות בוועדת העבודה של הכנסת, בעת דיון בהצעת חוק שיזם ח"כ אורי מקלב, שביקש לאפשר גם לנשות אברכים להיעדר ממקום עבודתם בזמן מחלת ילד, למרות שבעליהן לומדים ב'כולל' ולא עובדים, כשבמהלך הדיון תקף ח"כ מקלב את נציגי משרד הכלכלה והשווה אותם ל"מתיוונים".

כעת, יוצא הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, למתקפה נגד ח"כ אורי מקלב וכך הוא כותב: "לצערי, במהלך הדיון הושמעו אמירות שאינן מקובלות בשיח ענייני ומקצועי תוך האשמת נציגי הממשלה בכלל ונציגת משרד האוצר בפרט, בגזענות".

ח"כ מקלב בדיון על נשות האברכים

מרידור תוקף חזיתית את מקלב וכותב: "יתר על כן, בתום הדיון, הושמעה אמירה פוגענית נוספת כלפי נציגי הממשלה בדיון, תוך הדבקת כינוי גנאי של 'מתיוונים' בעיצומו של חג החנוכה".

"לטעמי", כותב מרידור, "קריאות אלו אין להם מקום בשיח בכלל, בוודאי שלא על ידי נבחרי ציבור כלפי פקידי ציבור שמבעים עמדה מקצועית. לצערי, נוכחתי לדעת כי הקריאות, שסברתי שנאמרו בלהט הוויכוח וראויות לכל גינוי, זכו לסיקור תקשורתי (ב'כיכר השבת'. א"ר) וזאת מבלי שמי מחברי הכנסת שלקח חלק באמירות אלו הביע צער על האמירות הללו".

"לכן מצאתי לנכון לפנות אליכם בכדי להביא את העניין בפניכם בכדי להבטיח כי קריאות מסוג זה כלפי הדרג המקצועי שעושה את עבודתו באופן נאמן לא יישנו, ושהדברים שנאמרו יילקחו בחזרה על ידכם".

מכתב המחאה של שאול מרידור

כזכור, עם תחילת הדיון שנערך בשבוע שעבר, ביקשו נציגי משרד הכלכלה להוציא מהחוק את נשות האברכים ולהשאיר אך ורק את הסטודנטים הלומדים לתארים השונים, כשהם מנסים לייצר מצב בו ישנה כביכול עדיפות ללימודים אקדמאים על פני לימודים תורניים.

בתגובה, תקף אותם ח"כ מקלב, ואמר: "מאיפה ההשראה הזו לייצר סלקציה בין לימוד תורה ולימודי חול? זה לא מתאים לאווירה של החג; הניצחון התרבותי שהיה בחג החנוכה, כשרצו למנוע לימוד תורה. היוונים לא רצו להרוג את הנפש, המלחמה הייתה על הרוח והתרבות. הם ניסו למנוע לימוד תורה.

"איך מזה הגעתם למסקנה שלימוד תורה אינו שווה ערך ואף פחות מהלימודים הכלליים?... אין ספק שאם זה היה קורה בכל מדינה אחרת, היה רעש גדול מהתפיסה הזו. כל הצעת החוק הזו באה להגן ולתת זכות לאדם שבן זוגו לומד, ולא לראות בכך שלימוד זה ערך מופחת. מי שלומד אינו משחק בקובייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר