"רצח שפל של מחבלים"

טרגדיה: נפטר הפעוט שיולד בעקבות פיגוע הירי ליד עפרה

היילוד בן 3 הימים, בן לשירה ואביחי איש-רן, לא שרד את הפגיעה הקשה שחווה מאז לידתו המוקדמת בעקבות פיגוע הירי בטרמפיאדה סמוך לעפרה, ונפטר הערב בבית החולים בירושלים (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בטבת תשע"ט | 12.12.18
מנהלת הפגיה מבשרת על פטירת היילוד (צילום: דוברות בית החולים שערי צדק)

הפעוט בן 3 הימים, בן לשירה ואביחי איש-רן, נפטר הערב (רביעי) בבית החולים. הלוויתו תתקיים בשעה 21:45, ב'חלקת צור' בהר הזיתים שבירושלים.

כזכור, בפיגוע הירי בטרמפיאדה הסמוכה לעפרה, נפצעו שבעה אנשים, בהם בני הזוג איש-רן (21). שירה, שהיתה חודשיים לפני הלידה הראשונה, נפצעה קשה ובעקבות כך יולד עוברה בהליך חירום.

מאז נלחמו בבית החולים על חייו של היילוד חסר השם, אך כאמור הוא לא שרד את הפגיעה הקשה, והערב כאמור נקבע מותו.

הגעתו של הפעוט ואמו לבית החולים, לאחר הפיגוע (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מוקדם יותר היום הספיקה אמו שירה, שבינתיים התאוששה מעט מפציעתה החמורה, לבקרו ולראות אותו בפעם הראשונה, כשהיא מלווה באב-הבעל אביחי.

בהודעת בית החולים שערי צדק נכתב: "בצער רב אנו מודיעים על פטירת הילוד של שירה ועמיחי 4 ימים לאחר הפיגוע למרות מאמצי רופאי הפגיה להצילו".

לאחר הבשורה הקשה, הגיעו הודעות כאב רבות, מכל גווני המערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע הרמת כוסית לכבוד השנה האזרחית החדשה: "ליבנו עם שירה ועמיחי על פטירת התינוק, שאין לו אפילו שם. מרצחים נתעבים, הפושעים הנלוזים ביותר עלי אדמות. כוחות הביטחון דולקים אחר הרוצחים ואני מקווה שבקרוב יהיו חדשות בעניין. אנחנו לא נרפה עד שנמצא אותם ונמצה איתם את הדין".

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם שיר, "לזכרו של בנם הרך של עמיחי ושירה איש-רן, גיבורים של אמת: ‏ראיתי גוזל שנשמט מהקן ארצה, והוריו נותנים את קולם מעליו. והם אינם יכולים להשיבו אליהם, והוא אינו יכול לשוב על עקבותיו. וידעתי כי יש מרחקים שגם כנפים לא יגמאו ושום אהבה לא תצלח".

חבר הקבינט הביטחוני השר נפתלי בנט כתב: "תינוק יהודי שלא זכה עדיין לשם - נרצח. ‏מחבלים פלסטינים ירו בתינוק יהודי שטרם נולד, והוא נולד מתוך אש. ‏חייו הקצרצרים היו במאבק על חייו. ‏לבנו עם עמיחי ושירה. ‏הלב זועק. ‏זהו רצח שפל של מחבלים שהפסיקו לפחד מאיתנו. ‏יש להחזיר את ההרתעה שאבדה; אחרת גל מעשי רצח בדרך. ‏לא בהצהרות, במעשים".

שרת התרבות מירי רגב הגיבה: "הלב כואב למשמע הבשורה הקשה על פטירתו של התינוק הפג שאימו נפצעה באורח קשה בפיגוע בצומת עפרה שלשום. שולחת את תנחומיי להורים עמיחי ושירה איש-רן ומשתתפת בצערם. ליבי עם המשפחה. אנחנו עוד נגיע למרצחים הנפשעים ונמצה איתם את מלוא חומרת הדין".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כתב: "הלב נשבר למשמע הידיעה על מותו של התינוק שזה עתה נולד, בעוד אמו עדיין נאבקת על חייה. שירה, עמיחי, עם ישראל כולו מחבק אתכם", ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן צייץ: "‏אני שולח את תנחומיי לשירה ועמיחי איש-רן שאיבדו את בנם התינוק בפיגוע הרצחני בעפרה ומתפלל להחלמתם המהירה. אני רוצה למסור את תנחומיי גם להורים של שירה ועמיחי, שאיבדו היום את נכדם. עם ישראל כולו מחבק אותכם ביום קשה זה. שלא תדעו עוד צער".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר