הושעו מתפקידם

חיילי 'נצח יהודה' הוכו על ידי שוטרי מג"ב

חיילי גדוד נצח יהודה שחבריהם נרצחו בשבוע שעבר, הוכו קשות על ידי שוטרי משמר הגבול, לאחר שעל פי עדי ראיה סירבו לפנות מתיישבים שהפגינו כנגד גל הטרור האחרון (צבא)

קובי רוזן | כיכר השבת |
האירוע, החייל מוכה על הכביש (צילום: צבי סוכות)

זעם בקרב חיילי גדוד נצח יהודה שחבריהם הוכו על ידי שוטרי מג"ב, לאחר שסירבו לפנות את המתיישבים שהפגינו כנגד גל הטרור האחרון בו נרצחו שניים מחברי הגדוד.

על פי עדי ראיה, המג"בניקים התנפלו על שני חיילים ועיכבו אותם באלימות ולקחו את נשקיהם. אחד מהם הצליח לברוח והמג"בניקים ניהלו אחריו מרדף לתוך הבסיס של נצח יהודה שם חסמו אותם חבריו של הלוחם. שוטרי המג"ב מסרו את הלוחם השני למג"ד נצח יהודה. מדובר בחבריהם של הלוחמים שנרצחו ונפצעו בשבוע שעבר בצומת אסף, הגדוד סוער והחיילים מתוסכלים קשות.

פעיל הימין צבי סוכות, שנכח באירוע אמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר. חיילים שחבריהם נרצחו ונפצעו קשה בשבוע האחרון, מקבלים יחס כאחרוני המחבלים. אנו קוראים להדחה מיידית של שוטרי המגב שהכו את החיילים".

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית קורא לחקור את שוטרי משמר הגבול שהיו מעורבים באירוע, ואף להעמידם לדין על התנהלותם ועל התערבותם במקצועיות עבודתם של חיילי נצח יהודה.

לדבריו, "לא אחת שוטרי מג"ב מנצלים לרעה את סמכותם וחורגים מתפקידם, אלא שאירוע זה הוא בבחינת חציית קו אדום בהתנהלותו המחפירה של מג"ב; אם עד כה חשבנו כי נראה את שוטרי מג"ב מתנכלים למתיישבים היהודים, כפי שהם עושים לא אחת ולא שתיים, הרי שמאמש אנו עדים להתנכלות חדשה: התנכלותם של שוטרי מג"ב לחיילים אשר חבריהם לשירות הצבאי נרצחו זה עתה, וכל פשעם היה סיוע למתיישבים הגיבורים שמחו על אותו רצח".

בן גביר אומר כי "מעבר לבעיה המשפטית הקשה העולה מהתנהלותם של אותם שוטרים באירוע, מדובר בפשע מוסרי. האויבים שלנו רואים אל התמונות ואת הפרסומים מאותו אירוע וצוחקים עלינו. מדובר בתמונות שמחזקות את התיאבון של המחבלים השפלים לבצע עוד פיגועים. אני קורא למפקד משטרת מג"ב ולמחלקה לחקירות שוטרים לפתוח בחקירת האירוע, על מנת למצות את הדין עם השוטרים המכים".

"יש לציין, כי אחריות האירוע כולו רובצת על כתפיה של ממשלה ישראל", מוסיף בן גביר. "אם הגענו למצב בו שוטרים וחיילים נאבקים זה בזה, וכל זאת כתוצאה מרפיסות שלטונית מתמשכת מול הטרור, אזי האצבע המאשימה מופנית אל ממשלת ישראל. הממשלה החלשה והמתרפסת הזו צריכה ללכת הביתה, ויפה שעה אחת קודם".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בפעילות הלילה של שוטרי מג"ב בפאתי רמאללה, התקיימה הפגנה בלתי חוקית של כ-50 מתיישבים. במסגרת ההפגנה נעצרו 3 חשודים אשר יידו אבנים לעבר בתים פלסטינים. לאחר שנעצרו, הגיעו לעבר כוחות מג"ב 2 חיילים שמשרתים באזור בניסיון לשחרר את העצורים. שוטרי מג"ב העבירו את החיילים להמשך טיפול של מפקדיהם. תחקור משותף של האירועים בשטח נמשך ע״י מפקדי צה״ל ומג״ב".

מצה"ל נמסר: "בפעילות הלילה של שוטרי מג"ב בפאתי רמאללה, התקיימה הפגנה בלתי חוקית של כ-50 מתיישבים. במסגרת ההפגנה נעצרו 3 חשודים אשר יידו אבנים לעבר בתים פלסטינים".

"לאחר שנעצרו, הגיעו 2 חיילי צה״ל שמשרתים באזור בניסיון לשחרר את העצורים. במקום התפתח עימות. שוטרי מג"ב העבירו את החיילים להמשך טיפול של מפקדיהם. החיילים המעורבים באירוע הושעו מתפקידם עד לסיום תחקור משותף של האירוע ע"י מפקדי צה"ל ומג"ב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר