פרסום ראשון

חשש חרדי בפתח תקווה: הקץ לתקציב התמיכות במוסדות

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, עצר את תקציב התמיכות למוסדות החרדיים - בטענה לגירעון בקופת העירייה, אך העביר תקציב תמיכות לספורט. גרינברג: "לא יכול לטמון את הראש בחול" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר רמי גרינברג (צילום: יהושע פרוכטר)

פרסום ראשון: זמן קצר לאחר בחירתו של ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, מתעורר חשש גדול בקרב מנהלי וראשי המוסדות החרדים בעיר, לביטול קצבת התמיכה כבשנים האחרונות. בשל כך, ייערך הערב (ראשון) כינוס חירום של כלל מנהלי המוסדות בעיר יחד עם ראש העיר רמי גרינברג.

החשש החל לאחר החלטת ראש העיר גרינברג לבטל לאלתר את העברת הכספים לעמותות תורניות, העברה בזכותה הצליחו העמותות לשרוד את החודש. מדובר בתקציב חריג שאושר בתחילת שנת התקציב ונקרא "תקציב מותנה". פירושו: אם יש כסף בקופת העירייה הרי שהמוסדות נהנים מתקציב התמיכה.

בשנים האחרונות, מוסדות החינוך של הציבור החרדי בפתח תקווה נתמכו בכך שהעירייה תקצבה גם שירותים שאינם אמורים להיכלל ב'מסלול נהרי', כגון גני ילדים והסעות הנצרכות בגלל הגדרת בתי הספר כבתי ספר "על אזוריים", כך למשל הסעות משכונות כפר אברהם וכפר גנים ג'.

אחד ממנהלי המוסדות בעיר, מסביר ל'כיכר השבת' כי בשנים האחרונות העירייה תמכה במוסדות בהסעות לתלמידים לדוג' לפי זכאות משרד החינוך, כמו כן העירייה השתתפה בתקצוב שכירות מבנים עבור גני ילדים, וכן תמכה בשיפוצי קיץ למוסדות החינוך, ולאפיקים נוספים כמו סמינרים ותלמודי תורה.

כעת, החשש הוא כי התקציב עלול להיחתך מעתה ואילך בשל ההחלטה החדשה של ראש העירייה רמי גרינברג כי אין די בהכנסות העירייה גם עבור תקציב התמיכות, כאשר עד כה הועברו כ-75 אחוז בכלל תקציב התמיכות והמדובר על השלמת 25 אחוזים הנותרים מהתקציב.

יצוין כי חלק מתקציב התמיכות אושר לתקציב ספורט, לשם הועברו כשני מיליון שקלים, כך שלטענת מנהלי המוסדות, אין סיבה שלא יאשרו תמיכות גם למוסדות תורניים. גרינברג עצמו טוען כי תקציב ספורט הוא תקציב זעום לעומת תקציב התמיכות למוסדות תורניים שלא מתאפשר בשל המצב בקופת העירייה.

ביום חמישי האחרון נפגשו בכירי 'יהדות התורה', אליהו ברוכי, ישראל פרידמן ומנחם שוורץ עם ראש העיר רמי גרינברג בניסיון להגיע להסדר.

כהמשך לאותה פגישה, צפויים להיפגש הערב, מנהלי וראשי המוסדות החרדים בעיר עם ראש העירייה רמי גרינברג, בניסיון לפתור את הגזירה שנחתה על ראשם ולמנוע את המכה האנושה. יצוין כי מדובר בכלל המוסדות החרדיים והדתיים בעיר, בהם כאלו המשויכים ליהדות התורה ואף לש"ס ולבית היהודי החברות בקואליציה של גרינברג.

אחד ממנהלי המוסדות מסביר ל'כיכר השבת' כי "מטרת הפגישה הינה גם על דאגה לתקצוב התמיכות לשנה זו, וגם להפרכת שמועות בדבר קיצוץ בתקציב התמיכות בשנת הכספים הבאה - 2019".

בשיחה עם 'כיכר השבת', טוען ראש העיר רמי גרינברג כי "בתחילת 2018, בקדנציה של ברוורמן, אושר תקציב התמיכות באישור הסיעות החרדיות, זאת למרות שקופת העירייה הייתה בגירעון. אמרו לי אז החרדים, 'מה פתאום, אל תדאג, אנחנו סומכים על ברוורמן שיישאר כסף עד סוף שנה'. הגענו לסוף שנה, נבחרתי ויש גירעון של כמעט 80 מיליון שקל בקופת העירייה".

"במהלך השנה האחרונה", מוסיף ראש העיר, "קיבלו המוסדות חלק מהתמיכה, אמרתי להם 'חברה אתם בונים פה תקציב שקרי, בעוד אין כסף בקופת העירייה', אני לא יכול לטמון את הראש בחול". לדברי גרינברג, "זה תקציב מיוחד, שצריך לארגן לו כסף מיוחד".

גרינברג מוסיף ומבהיר כי מעתה לא יתוקצבו הסעות לתלמידים אשר באים מחוץ לפתח תקווה: "אני לא יכול לתמוך במוסדות ולתקצב כשאין להם קשר לפתח תקווה. זה לא מעניין אותי בכלל, נתקצב רק מה שקשור לתושבי פתח תקווה".

על העובדה כי הוא העביר את תקציב התמיכה לספורט - למרות הגירעון בקופת העירייה, אומר גרינברג כי "זה תקציב שקוזז בעשרות מונים בכל הקדנציה, דמי שימוש זה לא כסף שיוצא מקופת העירייה כי לוקחים להם דמי שימוש על המתקנים".

יו"ר ש"ס בפתח תקווה ומ"מ ראש העיר, אוריאל בוסו, הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "תקציב התמיכות מגיע מתקציב מותנה, במידה והכנסות העירייה מאפשרות. הכנסות העירייה לא מאפשרות בשלב זה את הוצאת תקציב התמיכות".

לשאלת 'כיכר השבת' מדוע תקציב התמיכה בספורט אושר למרות שמגיע מאותה קופה, השיב בוסו: "זו אכן תמיהה, אבל מדובר ב-2 מיליון לעומת 7.5 מיליון לחרדים".

לדברי בוסו, "ראש העיר מודע לבעיה והבטיח כי ינסה למצוא מקור ממנו יתאפשר לשאוב את תקציב התמיכות למוסדות התורניים".

חבר מועצת העיר אליהו ברוכי סירב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר