"חזרה לתלם"

בחורה מבית חב"די עצורה בגין השתמטות

רבקה חג'ג', בחורה מבית חב"די, נעצרה בנתב"ג ביום שני שעבר, בעוון השתמטות ומאז שוהה במעצר. בני משפחתה: היא אמנם ירדה מהדרך אך חזרה לתלם ושומרת מצוות (צבא)

הפגנה נגד מעצר עריקה. ארכיון (צילום: דוד פרלומטר)

רבקה חג'ג', בחורה מבית חב"די, נעצרה בנתב"ג ביום שני שעבר (10 בדצמבר), בעוון השתמטות ומאז שוהה במעצר - כך פרסם הכתב הצבאי של 'קול ברמה', מנדי ריזל, בתכניתו של נועם זיגמן.

המשפחה עלתה ארצה מצרפת ומתגוררת בנתניה. ארבעת אחיותיה של חג'ג' קיבלו מהצבא פטור מטעמי דת, אך כל בקשותיה לקבל פטור כזה - נדחו.

בני משפחתה סיפרו כי היא אמנם ירדה קצת מהדרך אך חזרה לתלם ושומרת מצוות. "היום היא לחלוטין בחורה דתייה ב-100 אחוז ועומדת בכל הקריטריונים למתן פטור מטעמי דת", מספרים בני המשפחה, "אולי בצבא מסתמכים על תמונות מהעבר, אבל מותר לנערה ליפול קצת מבחינה רוחנית ואחר כך לחזור. לא ברור למה נתפסים על מה שהיה בעבר לתקופה זמן קצרה, בגלל אירוע רפואי מורכב במשפחה".

לטענת בני המשפחה, אחותה של העצורה עברה אירוע מוחי נדיר בגיל 16, בשעה שרבקה הייתה בת 15. היא נאלצה לעזוב לתקופה מסוימת את הלימודים כדי לסייע להוריה ולאחיה משום שחיי בני המשפחה נקלעו לסחרור בעקבות הבעיה הרפואית של הבת.

"3 שנים הצבא נלחם אתה", הם מספרים, "היא נסעה יותר מ-10 פעמים לחיפה ודיברה עם המון מפקדים וניסתה להסביר להם את הסיפור שלה, אבל אף אחד לא מוכן להקשיב".

ב-10 דצמבר תכננו בני משפחת חג'ג' לטוס לפריז, אך רבקה נעצרה בנמל התעופה בן גוריון וכאמור מאז היא נתונה במעצר. "זה ממש לא הגיוני שבחורה דתייה שומרת נגיעה ושומרת צניעות תהיה בכלא בגלל שהיא לא רוצה לעשות צבא מטעמי דת", אומרים בני משפחה.

אמא של רבקה, שמחה חג'ג', אמרה ל'קול ברמה': "נותנים לה חמש דקות לדבר איתנו. אין לי קשר איתה ואני דואגת. אני מפחדת שזה ישבור אותה. אני לא מבינה איך הם יכולים לעצור בחורה חב"דניקית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "רבקה חג'ג' הגישה תצהיר דת בחודש יולי 2017. בעקבות ראיות שנמצאו והוצגו בפניה, שהצביעו על הצהרה כוזבת, החליטה הנ״ל למשוך את הצהרת הדת ולאחר ביצוע ההליכים הנדרשים הוצבה לגיוס מחדש. חרף ויתורה על ההצהרה, לאחר מספר חודשים פנתה בשנית לקבלת פטור מטעמי דת. בקשתה נבחנה על ידי סגן מפקד מיטב ונשללה, והוחלט כי היא חייבת בגיוס. המלש"בית נעצרה לאחר שלא התייצבה לשירות כנדרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר