הרגו פלסטיני

לוחמים ב'נצח יהודה' תחת חקירת מצ"ח

לוחמי 'נצח יהודה' ירו בסוף השבוע למוות בפלסטיני, תושב מזרח ירושלים, לאחר שלטענתם הנהג לא ציית להוראה לעצור ולאחר ירי אזהרה באוויר. כעת מצ"ח חוקרת את המקרה (צבא)

לוחמי 'נצח יהודה'. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת תקרית הירי בסוף השבוע, שבה לוחמים מגדוד 'נצח יהודה' ירו למוות בתושב מזרח ירושלים, כך מדווח הבוקר (ראשון) יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

תקופה לא פשוטה עוברת על הגדוד החרדי, שאיבד שניים מלוחמיו בפיגוע בגבעת אסף ונאלץ להתמודד עם תקרית מול לוחמי מג"ב.

ביום חמישי האחרון, בוצע ירי מהכפר עין יברוד לעבר היישוב עפרה. הכוחות, בהם גדוד נצח יהודה שעוסק בתקופה האחרונה בביטחון שוטף בגזרת בנימין, הונחו לשמור על ערנות.

לוחמים שהיו בצומת המוביל לכפר ביתין, לאחר תקרית הירי, הבחינו ברכב שמתקרב לעברם. הם סימנו לנהג לעצור, אך לדבריהם הוא התעלם.

הלוחמים סיפרו כי הם ירו באוויר אך הנהג המשיך בנסיעה ונמלט. הם דיווחו על האירוע לכוח שהוצב במחסום "פוקוס", בו היו לוחמים מ'נצח יהודה'.

הלוחמים סימנו, כך לטענתם, לנהג לעצור אך לאחר שהמשיך בנסיעה ולאחר ירי אזהרה לאוויר, אחד הלוחמים ירה מקרוב על גלגלי הרכב, כשזה חצה, לטענתו, את המחסום.

בעקבות הירי, אחד מנוסעי הרכב נהרג - פלסטיני ממזרח ירושלים ונוסע נוסף נפצע. לפי הדיווח ב'ידיעות', ברכב לא נמצא נשק והנהג לא תכנן לדרוס את הכוח. כעת, כאמור, מצ"ח פתחה בחקירת המקרה.

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות ירי לצומת עפרה הכוחות נדרשו לחדד ערנות. דקות לאחר מכן, רכב שהגיע עורר חשד של לוחמים שעמדו בצומת שמוביל לכפר ביתין. הכוח ניסה לעצור את הרכב, גם באמצעות ירי לאוויר - אך הרכב המשיך. לאחר מכן הרכב הגיע למחסום פוקוס, שם זיהה הכוח את הרכב וניסה לעצרו באמצעות ירי לאוויר. הרכב לא עצר והכוח ירה לעברו. נהגו נהרג ונוסע נוסף נפצע. נפתחה חקירת מצ"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר