החלום ופשרו

ראש ישיבת פוניבז' הפתיע: כשסבא ניבא את מועד פטירתו

הגרב"ד פוברסקי הפתיע עם סיפור הסתלקותו הטראגי של סבו, הרב דוד דוב קרייזר זצ"ל הלילה לפני 88 שנים, לאחר חלום מטריד שחלם בבית זקנו של הגרב"צ קוק • צפו (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הלילה (ראשון) ימלאו 88 שנים להסתלקותו של הגאון רבי דוד דב קרייזר זצ"ל שכיהן כראש ישיבה בישיבת קלצק לצד מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל. הגרד"ד נסע לארה"ב לגיוס כספים לישיבה, שם הסתלק לבית עולמו למגינת לב.

ביום חמישי האחרון, באירוע חלוקת פרסים לכותבי חיבורים תורניים מטעם 'מפעל הפיס', סיפר נכדו הקרוי על שמו, ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, סיפור לא ידוע אודות הסתלקותו הטראגית של סבו לאחר חלום שחלם.

לצידו של הגרב"ד, שמכהן כיו"ר ועדת הרבנים של תחרות כתיבת החיבורים התורניים, ישב באירוע חבר הוועדה, הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים. בווידאו שהגיע לידי 'כיכר השבת', פונה הגרב"ד למנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן: "רבי בן ציון קוק הוא בן של רבי שלמה קוק שהיה נכד של רבי זאב גולד (מייסד ישיבת 'תורה ודעת', נשיא תנועת המזרחי בארה"ב – ד. ה.). היה אדם יקר מאד. ידידי רבי שלמה קוק זצ"ל (שלמד עם הגרב"ד בישיבת חברון) סיפר לי את הסיפור הטראגי הבא:

"הסבא שלי שעל שמו אני קרוי, נפטר בארה"ב. הוא התאכסן אצל הסבא שלו, ר' זאב גולד. בוקר אחד סבא אומר לר' זאב: אני רוצה לעשות הטבת חלום. מה קרה? חלמתי בלילה שבתאריך ט"ז טבת תרצ"א תתקיים ההלוויה שלי.

"ר' זאב חשב שאולי נטרפה דעתו של האורח, לקח אותו לפסיכיאטר לבדוק אותו. אמר הפסיכיאטר: הבאת לי אדם בריא. מה היה? בט"ז טבת תרצ"א הייתה ההלוויה של סבא שלי... על שמו אני נקרא".

"זה סיפור מעורר אמונה", סיכם הגרב"ד להתפעלות הנוכחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר