סערה חדשה בטבריה

רון קובי נגד הרבנות; פועל לחולל מהפכה בתחום הכשרות

רון קובי, ראש עיריית טבריה, פותח במלחמה נגד הרבנות המקומית, ופועל לאפשר למלונות לקבל את כשרות רבני 'צהר' • בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר רון קובי: "בשם השם נעשה ונצליח" (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
טבריה. ארכיון (צילום: Isaac Harari/FLASH90)

רון קובי, ראש עיריית טבריה, שוב בכותרות, הפעם פותח ראש העיר במלחמה נגד הרבנות המקומית בעיר ופועל לתפיחת מערך הכשרות בעיר לתחרות, כאשר המטרה היא לאפשר למלונות לקבל כשרות מארגון 'צהר' ולא מהרבנות המקומית.

לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', קובי הורה לעירייה לנהל מגעים עם ארגון 'צהר' כדי להעביר תחת פיקוחם את בתי המלון בעיר ובהמשך גם עסקים פרטיים ואפילו את מערך הנישואים.

"משיחות שלי עם מלונאים ובעלי עסקים בעיר יצאתי בתחושה שיש מקום לסטנדרטיזציה בנושאי הכשרות", אומר רון קובי ל'ידיעות אחרונות'. "החלטנו לאפשר גם לרבני צהר להיכנס לעיר ולדאוג שהכשרות בטבריה תהיה קודם כל תואמת לזו של מדינת ישראל. אנחנו רוצים להביא גוף שיודע לבדוק ולפקח בצורה הולמת, מבלי שיוטלו בהמשך גזירות דרקוניות על מלונאים ובעלי עסקים מעבר לדרישות הרשמיות של הרבנות".

לפי הפרסום ב'ידיעות', רון קובי הטיל על חבר המועצה הדתי מסיעתו, משה קרוטהמר, לנהל את המגעים עם רבני צהר, אך שניהם מדגישים כי לא מדובר בפעולה אנטי דתית.

קרוטהמר, שימש בעבר כמנהל חברה קדישא, כסגן יו"ר המועצה הדתית בעיר וכמנהל בית ספר ממלכתי דתי.

ראש עיריית טבריה רון קובי (צילום: פלאש 90)


בשיחה עם 'ידיעות', מסביר קרוטהמר כי "המלונות בטבריה מעסיקים מאות משגיחי כשרות ששייכים לרבנות המקומית, ובנוסף בתי המלון מוציאים עוד ממון רב על השגחות פרטיות, הבעיה העיקרית נובעת מכך שהרבנות המקומית מעניקה אישורי כשרות, אולם במקביל מפרסמת עלון ובו החמרות שאינן קשורות להחלטת מועצת הרבנות הראשית. וכך, בשיטת הסלאמי בכל פעם מנסים יותר ויותר להחמיר עם בתי המלון והעסקים הפרטיים. המוטו שלנו הוא לאפשר לכל בעל עסק לנהוג לפי רצונו, ואם רצונו בהכשרת רבני צהר - זו זכותו".

לדברי קרוטהמר, "רבנות צהר לא גובה אגרת כשרות אלא רק לפי משגיח. במקום לחייב את המלון לרכוש סלט שעולה פי כמה מירקות רגילים, המשגיח של צהר ינקה את הירקות, יברור בעצמו קמח וחומוס, וכך ייחסך כסף רב. ישבתי עם הרב האחראי בצהר והתרשמתי שהכשרות תהיה הרבה יותר טובה".

ראש העיר רון קובי הוסיף ואמר כי "הכניסה של רבנות צהר לתחום הכשרויות עשויה להביא חיסכון תפעולי למלונות. אנחנו נשאף למסד תהליך חוקי וענייני שיעזור לקדם את התיירות ואת ענף המזון וההסעדה בטבריה. נשמח לראות ניצני שינוי שיצאו מטבריה לכל הארץ".

ל'כיכר השבת' נודע כי חבר המועצה משה קרוטהמר פועל גם לחתן זוגות בחסות רבני צהר ושלא על ידי הרבנות הראשית, כאשר כשבועיים לפני הבחירות הוא הצהיר שחיתן זוג אחד ללא התערבות הרבנות. בעקבות כך, אסר ראב"ד העיר הגרא"ד אוירבך על קרוטהמר להגיע להתפלל בבית הכנסת שלו, אך קרוטהמר ממשיך להגיע לתפילה בבית הכנסת של הרב מידי יום בשעה 6:00 בבוקר.

בתגובה ל'כיכר השבת', אומר רון קובי: "בשם השם נעשה ונצליח".

חבר המועצה משה קרוטהמר, אומר ל'כיכר השבת': "ניהלנו שיחות עם 'צהר', ובעלי העסקים ובתי המלון בודקים את האפשרות של מעבר לפיקוח של 'צהר'. לא נשנה שום דבר בבתי המלון שבכשרות מהדרין, הכל ישאר כפי שהיה.

"השינוי היחיד הוא בבתי המלון שבכשרות הרבנות הראשית בלבד מאחר ודורשים מבתי המלון והמסעדות דרישות של חומרות יתרות, כמו למשל בשר שאינו חלק מכנים אותו טרף וכדו', לכן נכניס בעזרת השם את הפיקוח של רבני 'צהר', ויודגש שבאם לא היו הדרישות הנוספות של הרבנות מעבר למקובל לא היינו יוזמים את הגעת צהר.

"אני מאמין שבתי מלון שכיום אין להם כשרות כלל בגלל הגישה של הרבנות, יקבלו על עצמם פיקוח של צהר, שזה דבר מבורך. שמחתי לשמוע שרון קובי אמר ש'בשם השם נעשה ונצליח' ואני מצטרף לדבריו".

לגבי בית הכנסת של הרב אוירבך, אומר קרוטהמר: "אני מתפלל בבית הכנסת מאז לידתי, והברית שלי התקיימה בבית הכנסת ואמשיך להתפלל בבית הכנסת".

תגובת ארגון רבני צהר: "אנחנו לא נוהגים לדווח לתקשורת על משאים ומתנים עם הלקוחות שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר