כך עובדים עלינו

על האריזה: "100 שקיות"; בתוך האריזה: כ-80 שקיות בלבד

"כיכר השבת" יצא בעקבות הטעיית צרכנים בחבילות שקיות - שחשף גולש 'כיכר', מהחנות ועד היצרן בחברון. בעל המותג 'זול פעמי' טוען כי נעשה שימוש במותג שלו ע"י יצרן אחר ללא רשות וכי אין לו קשר לדבר (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
השקיות בחבילה (באדיבות המצלם)

השקיות האבודות: לקוח, שרוכש באופן קבוע שקיות אוכל של מותג "זול פעמי" מבאר טוביה, חש כי השקיות נגמרות מהר מהצפוי והחליט לבדוק את כמות השקיות בכל חבילה. להפתעתו גילה כי בכל חבילה ישנן בין 78 ל-80 שקיות בלבד, בעוד על האריזה נכתב כי היא מכילה 100 שקיות. הלקוח פתח, לדבריו, כמה וכמה חבילות ובכולן הכמות עמדה על קצת פחות משמונים שקיות בלבד.

יודגש כי לטענת בעלי המותג 'זול פעמי', מדובר בשימוש שנעשה במותג שלהם וכי לא מדובר בשקיות המיוצרות ומשווקות על ידן. בנוסף, טוענים בעלי המותג כי אינם מוכרים את מוצריהם לחנות 'מולטי סרויס' בה נרכשו החבילות המדוברות.

המדובר בשקיות שמחירן יחסית זול, כאשר ברכישת חבילה בודדת המחיר הוא ארבעה שקלים, אך בחנות 'מולטי סרויס' השקיות הללו נמכרות - 5 חבילות בעשרה שקלים.

צפו בווידאו מספירת השקיות:

ספירת השקיות

הלקוח פנה ל"כיכר השבת" ואנחנו יצאנו לבדוק מי אחראי לתרמית הזו, וכך הגענו עד ליצרן מחברון, אליו הופנתה האשמה הן מצד בעלי המותג 'זול פעמי' והן מצד החנות 'מולטי סרויס' המוכרת את השקיות - אותה הוא מכחיש בתוקף.

לפניכם תמליל השיחות עם החברות:

השיחה עם שירות הלקוחות של חברת "זול פעמי":

כיכר השבת: קיבלנו סרטון של לקוח שסופר את השקיות בחבילה של מאה שקיות ומקבל שוב ושוב תוצאה של 78 עד 80 שקיות בלבד.
זול פעמי: איזה שקיות?
כיכר השבת: שקיות ניילון, שקיות אוכל
זול פעמי: ולכמה מגיע?
כיכר השבת: 79 , 78, פחות מ-80 - כולם
זול פעמי: איפה קנית?
כיכר השבת: חנות בשם 'מולטי סרויס'
זול פעמי: זה הספק?
כיכר השבת: זו החנות. על החבילה כתוב יצור ושיווק זול פעמי - באר טוביה
זול פעמי: אתה יכול להשאיר לי טלפון? כמה דקות מי שמטפל בזה יחזור אליך...

השארנו טלפון, אחרי מספר דקות מתקשר אלינו אדם בשם משה פינטו המציג עצמו כבעלי חברת 'זול פעמי'.

כיכר השבת: שלום משה, לקוח של 'זול פעמי' טוען ש...
משה פינטו: כן, שמעתי על זה, אבל זה לא אני הכתובת
כיכר השבת: אלא מי הכתובת?
משה פינטו: הסחורה לא שלי, עבדתי עם הספק הזה ועשינו יחד קרטונים עם השם שלי, אבל הפסקתי לעבוד אתו והוא ממשיך למכור סחורה שלו, עם קופסאות שלי. אצלינו יש בקרת איכות, תפנו לחנות 'מולטי סרויס' וגם לספק
כיכר השבת: הוא משתמש בשם זול פעמי ומייצר לבד?
משה פינטו: כן, מייצרים בחברון, זה לא סוד שאת כל השקיות בארץ מייצרים בחברון, אז הוא עשה איתי הסכם וייצרנו יחד שקיות, והדפסנו את השם שלי על הקרטונים, אבל לפני כמה חודשים הפסקנו לעבוד יחד והוא ממשיך להשתמש בקרטונים שלי. מיד שפנית, התקשרתי לאחי ובדקנו שאצלנו הכל ספור ויש בקרת איכות והכל בסדר. זה רק הוא...
כיכר השבת: מי זה הוא?
משה פינטו: היצרן בחברון שמשתמש בקרטונים שלי
כיכר השבת: תודה רבה
משה פינטו: שהלקוח יפנה לחנות מולטי סרויס ממנה הוא קנה, שיגידו לו.

השיחה עם חנות 'מולטי סרויס':

כיכר השבת: קיבלנו סרטון של לקוח שסופר את השקיות בחבילה של מאה שקיות ומקבל שוב ושוב תוצאה של 78 עד 80 שקיות בלבד
מולטי סרויס: הסיפור הוא שככה אנחנו קונים את זה
כיכר השבת: משה פינטו אמר לפנות אליכם
מולטי סרויס: הם אורזים את זה, אנחנו לא אורזים, הם רושמים את הכמות, האריזות סגורות
כיכר השבת: 'זול פעמי' אמר שמשתמשים בקרטונים שלו ומכניסים שקיות של יצרן אחר
מולטי סרויס: באמת... באמת... רק לשבת ולספור ולעשות את זה על חבילה שאנו מוכרים אותה בחמש בעשר, מי ישב לעשות דבר כזה?
כיכר השבת: אולי בגלל שזה רק 80 בכל חבילה זה חמש בעשר, אם זה היה 100 זה היה עולה יותר?
מולטי סרויס: זה הם רושמים כמות
כיכר השבת: נבדוק, תודה רבה

בשלב זה, התקשרנו לבעלי חנות 'מולטי סרויס', שהופתע לשמוע על הטעיית הצרכנים. הוא ספר בעצמו חבילות רבות של שקיות בחנות וגילה שאכן בכולן היו רק עד 80 שקיות במקום מאה, כפי שנכתב.

לדבריו, הוא עומד לתבוע מהיצרן מחברון, שמכר לו במשך שנים אריזות ושיקר אותו לפחות במקרה הזה ב-20%. "אתבע ממנו את הכסף", אומר לנו בעלי חנות מולטי סרויס.

הודעת החנות 'מולטי סרויס' בעקבות פניית 'כיכר השבת'

בדיקת 'כיכר השבת' העלתה כי בעלי החנות מולטי סרויס פעל בהגינות, כנדרש וכמצופה, ושינה את הכיתוב על מדפי החנות וציין כי החבילות מכילות 80 שקיות בלבד.

לאחר מכן, פנינו ליצרן מחברון שלדברי 'זול פעמי' ולדברי בעלי חנות 'מולטי סרויס', הוא אחראי להטעיה, אך הוא מכחיש הכל ואומר ל'כיכר השבת': "אני מה שאני כותב מאה, זה מאה, אין אצלי טעות. אם כתוב מאה זה מאה".

והמסקנה? נראה כי אנחנו, הלקוחות, צריכים לפקוח עיניים לפני רכישת מוצרים מוזלים ובמבצעים מיוחדים.

  • נתקלתם בהטעיה דומה? פנו אלינו - desk@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר