"אין לו סמכות"

גורמים ברבנות: רון קובי לא אחראי על הכשרות

גורמים העוסקים בנושא הכשרות ברבנות הראשית דוחים את היוזמה של ראש עיריית טבריה רון קובי להכנסת כשרות 'צהר' ואומרים כי אין לו כל סמכות ואין לו כל קשר לכשרות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
רון קובי. ארכיון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

גורמים העוסקים בנושא הכשרות ברבנות הראשית, התייחסו בשיחה עם 'כיכר השבת', לרצונו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, להביא למהפכת כשרות בעיר, בה חלק מהמלונות יעברו לכשרות רבני 'צהר' ואומרים כי אין לו כל סמכות בנושא.

"ראש עיר אחראי על ניקיון העיר, לא על הכשרות, אין לו סמכות בנושא", אומרים הגורמים, "הוא אפילו לא יו"ר המועצה הדתית, הוא ראש עיר - אין לו קשר לכשרות".

הגורמים מציינים עוד כי "צריך לזכור שהתיירות בטבריה בנויה על הציבור החרדי, לפחות ממחצית התיירים בעיר הם מבני הציבור החרדי והדתי. איזה מנכ"ל מלון ילך לצעד שמבחינתו נחשב כ'התאבדות'? הרי רק אתמול פורסם שרוב ככל הציבור ששומר על כשרות מעדיף את כשרות הרבנות, עם כל הכבוד לכותרת, בעל מלון לא ילך על צעד כה טיפשי מבחינתו".

הגורמים מזכירים כי על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדבליט, אסור לבעל עסק להציג עצמו ככשר במידה והוא מחזיק בתעודת כשרות של 'צהר', לכן הם אינם מתרגשים מהכותרת.

כזכור, רק אתמול פורסם ש- 76 אחוז משומרי הכשרות בישראל לא יאכלו מכשרות צהר.

כפי שדווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות', ראש העיר רון קובי הורה לעירייה לנהל מגעים עם ארגון 'צהר' כדי להעביר תחת פיקוחם את בתי המלון בעיר ובהמשך גם עסקים פרטיים ואפילו את מערך הנישואים.

ראש העיר רון קובי מסר מוקדם יותר ל'כיכר השבת', על היוזמה כי "בשם השם נעשה ונצליח".

חבר המועצה משה קרוטהמר, עליו הוטלה המשימה לנהל את המגעים, אמר ל'כיכר השבת': "ניהלנו שיחות עם 'צהר', ובעלי העסקים ובתי המלון בודקים את האפשרות של מעבר לפיקוח של 'צהר'. לא נשנה שום דבר בבתי המלון שבכשרות מהדרין, הכל ישאר כפי שהיה.

"השינוי היחיד הוא בבתי המלון שבכשרות הרבנות הראשית בלבד מאחר ודורשים מבתי המלון והמסעדות דרישות של חומרות יתרות, כמו למשל בשר שאינו חלק מכנים אותו טרף וכדו', לכן נכניס בעזרת השם את הפיקוח של רבני 'צהר', ויודגש שבאם לא היו הדרישות הנוספות של הרבנות מעבר למקובל לא היינו יוזמים את הגעת צהר.

"אני מאמין שבתי מלון שכיום אין להם כשרות כלל בגלל הגישה של הרבנות, יקבלו על עצמם פיקוח של צהר, שזה דבר מבורך. שמחתי לשמוע שרון קובי אמר ש'בשם השם נעשה ונצליח' ואני מצטרף לדבריו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר