צפו בהסתה

לפיד: "נצביע נגד חוק הגיוס; זהו חוק לגיוס כספים לחרדים"

הבהרת נתניהו כי לא ייעשו ב'חוק הגיוס' דילים - עם החרדים כמובן - לא עזרה, וח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, מודיע כעת כי 11 אצבעות הח"כים שלו יורמו נגד חוק זה, תוך שהוא מסית נגד החרדים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ההצהרה הדרמטית של לפיד, היום (צילום: דוברות יש עתיד)

"הקואליציה עשתה קומבינה עם החרדים, ולכן לא נתמוך ב'חוק הגיוס'" - כך מצהיר לפני שעה קלה (שני) יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בכנסת. בעוד זמן קצר יגיעו ראשי סיעות הקואליציה לכינוס בנושא זה, ובתומו יהיה ברור יותר אם ישראל הולכת לבחירות.

"לפני חודש עמדתי פה", פתח לפיד, "ודרשתי שנתניהו יתחייב בקולו שהחרדים לא יקבלו פיצוי כספי בקומבינה תמורת 'חוק הגיוס'. כי זה מה שהם הבטיחו לחרדים. הם אמרו להם: 'אל תדאגו לגבי הסנקציות הכלכליות. נעביר לכם את הכסף מתחת לשולחן'. זו קומבינה. אמסלם אמר את זה בקולו בוועדה, מול המצלמות".

לדברי לפיד, שכרגיל המשיך את דבריו בהסתה נגד החרדים, "זה לא חוק גיוס, זה חוק גיוס כספים. אנחנו לא ניתן את ידינו לזה שמשתמטים יקבלו כסף מהמדינה. שכספי המיסים שלנו, יממנו השתמטות. גמרנו לחכות. גמרנו להיות פראיירים שלהם. יש עתיד תצביע נגד חוק הגיוס. נלך לבחירות. אחרי הבחירות ממשלה בראשותי תעביר את חוק הגיוס בלי קומבינות ובלי רמאויות. הגיע הזמן לרפא את הפצע הזה בחברה הישראלית".

בכך לפיד דוחה למעשה את ההבהרה הבלתי שגרתית שיצאה קודם לכן מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה "חוק הגיוס הוא עניין לאומי מהמעלה הראשונה, ואסור לליברמן ולפיד להפוך אותו לפוליטיקה קטנה".

לפיד ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel, Miriam Alste - Flash90)

בהודעה זו נכתב עוד, כי "ראש הממשלה נתניהו מחויב לחוק שגובש על ידי צה"ל והובא לקריאה ראשונה על ידי ליברמן ובתמיכת לפיד. בניגוד לספינים שהם מפזרים, אין שום דילים או הסכמים עם אף גורם אחר - החוק יובא ככתבו וכלשונו בדיוק כפי שתמכו בו ליברמן ולפיד בקריאה ראשונה, בלי שום שינוי".

"זו שעת מבחן לליברמן ולפיד: האם יעמדו בהתחייבותם לציבור ויתמכו בחוק החשוב הזה, או שיעשו פוליטיקה קטנה על חשבון צה"ל והחברה הישראלית. הבחירה בידיהם".

כאמור הבהרה לחוצה זו של הליכוד, באה בעקבות ההודעות המוקדמות יותר של סיעות ישראל ביתנו ויש עתיד, מהן עלה כי יתכן והן לא יצביעו בעד "חוק הגיוס" - כפי ששיערו תחילה.

בהודעת ישראל ביתנו, סיעתו של ליברמן, נכתב: "הקואליציה, במהלך ציני, הופכת את חוק הגיוס מנושא מהותי לנושא אלקטורלי. בליכוד נוכחו לדעת שעל רקע דחיית ההצבעה על חוק הגיוס הם הפסידו קולות רבים בקרב הימין החילוני ויוצאי חבר העמים. הקואליציה יכלה להשלים את החקיקה בנושא חוק הגיוס כבר בתחילת מושב החורף, אך בגלל הכניעה ללחץ החרדים העדיפה לבקש דחייה נוספת מבג"ץ. עולה השאלה - האם מדובר במשחק מכור והליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות שבמידה ויהיו ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס וידרשו לשלם קנסות, הישיבות יפוצו בסכומי כסף זהים ממקור אחר. הבטחה כזו למעשה מרוקנת את החוק מתוכן. חייבים גם לבדוק את הטענה שהליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות לשנות את החוק בהתאם לדרישתם מיד בתום הרכבת הממשלה הבאה".

חשיפת "כיכר השבת" אמש

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע כזכור כי הוא יתן הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 12:30 בחדר סיעתו בכנסת - בה כאמור הוא אכן הצהיר שלא יתמוך ב"חוק הגיוס".

יצוין, כי לאחר הבהרת הליכוד ונתניהו, הוציאה ישראל ביתנו הודעה נוספת, משלימה, בה נכתב: "הבהרה להודעה הקודמת: מטרת ההודעה היא למנוע כל אפשרות שלאחר הבחירות הליכוד יחד עם החרדים ינסו לשנות את החוק. ישראל ביתנו תתמוך בכל מקרה בחוק הגיוס במידה ויובא בנוסח המקורי כפי שהובא על ידי ח"כ אביגדור ליברמן".

כזכור, ב"כיכר השבת" נחשף כבר אמש, כי ההחלטה שנפלה לאחרונה אצל נתניהו, היא לא לעשות שום שינוי ב"חוק הגיוס" לקראת הבאתו להצבעה בקריאה שניה ושלישית, וכך להרוויח את אצבעותיהם של 16 ח"כים מהאופוזיציה - של יש עתיד וישראל ביתנו, אך כעת כאמור מתברר כי 11 הח"כים של יש עתיד יצביעו בכל מקרה נגד החוק.

לאחר המפגש, שהחל בשעה זו, של ראשי סיעות הקואליציה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יתברר האם ישראל הולכת למערכת בחירות, בשל הסתבכותו של חוק הגיוס והאיום לגביו מצד 'אגודת ישראל' כי היא תפרוש מהממשלה אם הוא יאושר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר